paardensport op tv

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
juval

Berichten: 13093
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

paardensport op tv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 14:47

gisteravond was ik aan het zappen en toen kwam ik op eurosport een springwedstrijd tegen, ik geloof dat het in Berlijn was.
Ik verbaas me er altijd weer over wat een fantastische sport de paardensport eigenlijk is. mannen en vrouwen kunnen op gelijk niveau presteren en ook de leeftijd maakt niet uit. Op topniveau rijden nog best veel 50+-ers mee...... in welke andere sport zie je dat nou.

Ik heb me wel een beetje ge-iriteerd aan de commentator (Hans Eijsvogel), van mij mag hij nu wel met pensioen. Of zouden er geen betere commentatoren te vinden zijn?

groetjes,

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you


highlight

Berichten: 143
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 16:09

op een of andere manier mis ik paardensport op tv altijd Scheve mond

|| ==-- Hoezo geen idealen, ik wil een heleboel mensen verbeteren --== ||

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:09

ja ik ook al! Boos! en we kunnen euro sport niet meer ontvangen... dus wordt nu goed zoeken en als er wat komt op WDR ofzow zit ik natuurlijk op school...

............

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:28

Op de site van de hoefslag staat er altijd wat er van paardensport op Tv komt.
www.dehoefslag.nl

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:17

Berlijn was zondag op de ZDF en op NED2 (NOS). Dit weekend is er ook springen vanuit Stuttgart op de Duitse zender BW en zondag op de Duitse zender ZDF. op http://www.fn-dokr.de staan ook data

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:23

Ik vind dat ze wel meer van de paardensport op tv mogen laten zien.
Als ze al wat laten zien op Studio Sport dan is het maar een paar minuten. Altijd maar voetbal, terwijl er toch ook vaak genoeg belangrijke wedstrijden in de paardensport zijn.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:14

Ik heb een keer een puissance wedstrijd gezien! dat zouden ze vaker moeten laten zien! Onwijs hoog man!!! Maja voor de rest mis ik het heel vaak die paardensport dingen! en meestal kijk ik springen, maar ik wil dressuur!!!

Doeg Lachen

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:29

oooo die Hans Eysvogel is inderdaad vrij antiek!!!!

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:46

Niet vrij antiek, maar heel erg antiek!
Wat is die man vervelend zeg!

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:20

ik wou dat er wat meer paardesport op tv te zien was ik vind het altijd leuk om naar te kijken

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:22

Ik vind dat ook altijd wel leuk! Maar er is meestal alleen springen op terwijl ik dressuur interesanter vind om naar te kijken!

Fenna :+:

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:15

Ik mis het dus ook altijd, of ik zie net de laatste 5 minuten.

_Rianne_
Berichten: 5238
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:21

Ik moet altijd erg lachen.....die man weet echt van gekheid niet wat hijmoet zeggen!!!!!!

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:45

Ik meld me bij deze als vervanger voor Hans Eijsvogel... Tssss, van dravers zal ie misschien wel verstand hebben maar verder??? Hoorde hem laatst Heartbreaker noemen als een belgisch paard wat vroeger gereden werd door Ludo philipaerts... Verslikte me spontaan. HALLO HANS... De heartbreaker in kwestie is een ggk KWPN dekhengst die vroeger overigens gereden werd door Peter Geerink... Laten ze die man aub in een museum zetten ofzo en nooit meer loslaten.

Ik kijk overigens zeer veel paardensport hoor.. Ieder weekend is er bijna wel paardensport op de NDR/ZDF/WDR. Evenals een ander "paardenprogramma" over vanalles en nogwat. (laatst waren de Lucitano's in de picture)

Toch wel handig zo'n schotel aan de muur... OK dan!
Als ik echt afgekickt ben kan ik altijd nog alle koersen uit frankrijk gaan bekijken op equidia.... Clown

ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 01:12

heb ik ook gezien de FEI World Cup was zeker heftig om te zien, ik hoop dat ik er later ook zou rijden Haha! commentators zijn altijd vervelend vind ik :S ag jah is kei leuk om te zien Lachen daar gaat het om !!

KRAAKPIEP

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 08:59

Nu wil ik toch effe iets rechtzetten. Heartbreaker is KWPN gefokt oké maar ik weet eigenlijk niet ofhij wel een officiëel KWPN papier had. Wel weet ik dat Heartbreaker voor het eerst werd ggk door het BWP en gereden werd door de nu reeds overleden Japanner Takashi Tomura (of iets dergelijks) die hier in België woonde en werkte. Heartbreaker werd maar voor het KWPN ggk wanneer hij internationaal begon door te breken in de springsport.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:39

Ik vind die twee van de NOS toch een stuk irritanter als Hans Ijsvogel, die heeft af en toe nog wel wat droge opmerkingen Haha! . De Duitsers hebben over het algemeen ook wel goed commentaar, maar wel een tikje nationalistisch.

Daihyo

Berichten: 88002
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:04

Wat ik heel jammer vind is dat er zo weinig dressuur te zien is.
Het is altijd springen, soms military, maar nooit dressuur.
Tenminste op Eurosport dan. Bij Studio sport is het altijd maar een paar minuten.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:13

De NOS commentatoren....die Van Groeneweg of hoe die ook heet.....
Die wist eens te vertellen dat een paard een rode strik in zijn staart had om de boel wat op te vrolijken. .... IK lag echt onder de tafel.


mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:58

Symbeami schreef:
De NOS commentatoren....die Van Groeneweg of hoe die ook heet.....
Die wist eens te vertellen dat een paard een rode strik in zijn staart had om de boel wat op te vrolijken. .... IK lag echt onder de tafel.


Dat geloof ik meteen dat-ie dat gezegd heeft *LOL* Hij identificeerd ook vaak een bruin paard als een vos Nagelbijten / Gniffelen Rolleyes Nerd

Ze zenden niet zo vaak dressuur uit omdat het voor de leek gewoon saai is om te zien.

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 23:04

Als ik Eurosport op heb, heb ik altijd het engelse commentaar erbij, dat is wel vaak goed. Als op Duitsland paardensport is, vind ik dat ook leuk, omdat die vaak ook gesprekken met de ruiters tussendoor hebben, daar houd ik wel van! Maar dit heb ik dus weer gemist.

Mellow

Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:03

en wij hebben geen eurosport meer, dat is door UPC veruild voorrrrrrrrrrrrrrrrrrr ZDF.
geweldig niet?
iedere woensdag en zaterdagavond komt het erop. volgens mij Scheve mond

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:08

Ik wil ook Equidia kunnen ontvangen Boos!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:24

juval schreef:
Op topniveau rijden nog best veel 50+-ers mee...... in welke andere sport zie je dat nou.


Bij schaken Knipoog

Nee inderdaad de paardensport is zeker een mooie sport!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:42

Ellebel schreef:
oooo die Hans Eysvogel is inderdaad vrij antiek!!!!


Ja, hij is echt vreselijk! Laatst ook een keer, hij had het over Frankrijk en Italie. En hij meende dat die landen toch echt wel in het oosten van Europa liggen. Scheve mond En altijd als je denkt dat hij wat over het paard aan het vertellen is blijkt het over de ruiter te gaan.'

Was die wedstrijd er trouwens laatst niet ook al op? Of herhaalt Eurosport nooit wat?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Durquia, ejkge, Risxx en 11 bezoekers