Een grapdag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Een grapdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 15:57

Gisteren de ABOP-proef in Hardenberg van het fjordenstamboek gehad...
Kwamen we daar liep het ruim 1,5 uur uit...jury was 's ochtends te laat gekomen!

Magoed, eerst was een stalgenootje aan de beurt. Inrijden ging redelijk. Alleen de galop was een lastig punt, maar dat was bekend. Tijdens de proef ging het ook braaf, daarna 4 sprongetjes, 60 cm steil van beide kanten en een oxer van beide kanten. Ging super braaf....

Daarna in de volgende groep moest ik met Norah...ze liep tijdens het inrijden te racen dat het niet mooi meer was. Ze wist niet waar ze heen moest. Na een kwartiertje werd het al ietsjes beter, maar nog niet zoals gehoopt....magoed....nog even de sprongetjes geoefend....sprong ze beiden, niet van harte, maar ze ging erover! Dat is altijd het mooie, ze spring tot nu toe altijd nog, nog nooit een weigering gehad!

Magoed....toen met de groep opzadelen in de bak. Ging netjes, ze bleef redelijk staan, op een paar schuurpogingen na.
Was je klaar mocht je er op, maar je paard moest stil blijven staan. Dus ik erop en madame stond gelukkig netjes op dr plaats. Maarja, de rest had te veel tijd nodig, dus na een minuut of wat stil gestaan te hebben dacht madame....lopuhh....mmh kost ons weer puntjes!

Toen de proef....de ramp begon....volgens mij hebben we de maximum snelheid ruim overtreden. En ik maar balen....kon 'r gewoon niet rustig krijgen. Ze liep zichzelf zo enorm op te fokken....njah ging dus allemaal mis, daarna ook nog springen....eerste sprong ging netjes, maar de oxer: Jah hoor...ze weigert, voor het eerst. Teugels korter en steiltje eerst maar weer proberen....maar zelfs die weigerde ze vrolijk...nou toen had ik het wel opgegeven, dit werd 't 'm niet meer....snelheid bleef gewoon ook veel te hoog en de opmerkingen van de jury was ik ook goed zat!!! Mjah, drie weigeringen moet je eerst rijden. Dus toch proberen, maar Noor dacht bekijk het maar.....nou ja helaas...volgende keer beter!

Als laatste nog buiten. En dat ging wel weer OK dan! OK dan! ....wel dikke sliding. Was een enorm slecht land en ze gleed op een gegeven moment ontzettend uit...een soort van sliding van wel een meter of 2 a 3....

Uiteindelijk een D-certificaat gehaald met 57 punten.....afgang!!!!!
Positieve gedeelte -- stalgenootje haalde een B-certificaat waardoor haar fjord modelmerrie werd!!

Over de jury heb ik ook nog wel een woordje te roeren. Die waren ruim grof. Persoonlijk vind ik dat een jury zich tijdens de proef stil moet houden en niet met opmerkingen moet komen als: "Wat is dit?? Keertwending om de middenhand??" (Noor zou aandacht halen, dus draaide haar weer naar mij toe)
En tijdens de uitreiking zeiden ze tegen een meisje: "Jou paard is geen geschikt recreatiepaard".....pfff....in dat geval is zij gewoon geen goede jury!!! Zo hadden ze nog een stel opmerkingen....

Sorry voor het lange verhaal....maar moest het fe kwijt!!

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:57

nou.. omdat niemand dan maar op de zielige verhaaltje reageerd doe ik het wel.. Noor.. tja.. is gewoon een rotbok.. doe je niks aan Nagelbijten / Gniffelen Nee.. tis jammer maar je kunt het nog vaak genoeg over doen ja.. volgend jaar maar weer.. kun je nog mooi ff dooroefenen...(wat dits natuurlijk geen porem..gnagna)
Ben zo blij dat ik nie met Tim mee hoefde te doen!!!!!!! was bij mij precies zo gegaan..hihi:=