Heb weer een verzorgpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Heb weer een verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 12:23

Jaaaa, het hebben van wat eigen paarden is geen enkele garantie dat je dan werkelijk altijd wat te rijden hebt Clown, en dus was [naam verwijderd] weer eens zonder rijdier voor een langere periode.....
[naam verwijderd] in de lappenmand, [naam verwijderd] woont te ver weg, [naam verwijderd] te jong, Sammie nog niet zadelmak, en [naam verwijderd] is te klein Nagelbijten / Gniffelen

Spontaan bood een fokster uit mijn vereniging aan dat ik wel op haar merrie mocht rijden. Haar vaste ruiter keek er smachtend bij tegelijkertijd, die had het al zo druk met al die paarden.
Dusss, gistermiddag beestje maar eens geprobeerd, en eh...

Ik heb weer een verzorgpaard!
Een 7 jarige donkere vosmerrie van Amethist x Amor. Een smal ding met een bles. Mijn zadel past er op, en ze kan fantastisch lopen. Kwa rijden is het praktisch mijn eigen [naam verwijderd], ook zo loperig en snel. In de verzorging is ze ook zo snel, rillerig. Het zal wel bedoeld zijn dat ik op een dergelijk paard ga rijden, de regie hierboven nam er kennelijk geen genoegen mee dat ik [naam verwijderd] uitbesteedde Knipoog
Maar ik heb weer wat te rijden, en ben reuze blij! Na drie weken niet in het zadel zat ik zachtjes aan wel knettergek te worden, 's avonds op de bank voor de tv...niets voor mij! Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:38

Leuk voor je!! Wat val je in een gat als je ineens van 2 paarden rijden, naar niks te rijden overgaat hè?? Ik weet er ondertussen alles van: Toon overleden, Kaminka al sinds augustus uit de running door vrij onschuldige maar wel irritante blessures, die gewoon tijd nodig hebben.

Ik heb van een fokker dus ook een merrie in bruikleen gekregen, fijn hoor! Moet toch echt regelmatig wat te rijden hebben, heb ik gemerkt!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:40

Hartstikke leuk voor je. OK dan!
Lekker weer rijden

Ik was ook zo blij dat ik weer mocht rijden. Na een jaar niet rijden, denk je dat het slijt, maar dat is bij mij dus niet zo.
Ik kon niet wachten tot ik mijn rijlaarzen weer mocht aantrekken (die wel iets strakker zaten dan een jaar terug Bloos! )

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:42

Wat leuk. En wat een geluk dat je dat zomaar aangeboden werd!
Veel plezier ermee OK dan!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:17

Nou dat is toch leuk! Heb je weer wat te rijden, ik kan ook niet langer dan een weekje ofzo zonder een ritje. Ik wordt er chagerijnig van Haha!
Voor hoe lang zal dit zijn? Voor de winter of ook voor langer?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:42

hahah geweldige topic altijd die van jou!
klinkt leuk Dees\ben erg benieuwd naar foto's
succes ermee Lachen

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 13:55

voor hoe lang? Poeh...volgens mij zou ik daar nog wel jaren mogen rijden Knipoog Elk jaar staan er weer een paar nieuwe 3 jarigen..
Fotos zal ik binnenkort eens maken; ze hebben daar echt mooie paarden

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:04

He wat fijn voor je!

Ik zou ook graag weer rijden. Heb nog niks kunnen vinden.
Heb gisteren even de eigenaar van Omar gebeld. Tussen kerst en oud en nieuw ben ik bij mijn ouders. Dan ben ik weer van harte welkom om te rijden Haha! Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:12

Bij Fokje? klinkt wel zo namelijk Knipoog
Als alles lukt met de stal dan heb ik straks vanaf januari ook weer een paard te rijden... Wel eerst een proeftijd gevraagd.
Ook een voorwaartse en gevoelige tante.
Kunnen we weer eens meeten? Ben inmiddels erg nieuwsgierig naar jouw nieuwe paardje en je "verzorgpaardje" Wil wel wat foto's maken voor op bokt Haha! Schijnheilig

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:00

joyce B schreef:
Bij Fokje? klinkt wel zo namelijk Knipoog

Dat was nou ook het eerste wat ik dacht en zou vragen Haha!
Neem aan dat dat wel het geval is. Het is in ieder geval lekker dichtbij.
Ga je er dan ook mee naar de rijvereniging?

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:14

het is ook altijd wat met die paarden he??
heb je er zoveel en dan nog niets te rijden
veel suc6 met deze leuke merrie

ik heb sinds vandaag ook een bijrijd fries, weet nog niet als ik er blij mee ben maar dat komt nog wel

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:40

Dees schreef:
Kwa rijden is het praktisch mijn eigen Paula, ook zo loperig en snel. In de verzorging is ze ook zo snel, rillerig. Het zal wel bedoeld zijn dat ik op een dergelijk paard ga rijden, de regie hierboven nam er kennelijk geen genoegen mee dat ik Paula uitbesteedde Knipoog
Maar ik heb weer wat te rijden, en ben reuze blij! Na drie weken niet in het zadel zat ik zachtjes aan wel knettergek te worden, 's avonds op de bank voor de tv...niets voor mij! Haha!

En na drie weken weer in dat zadel denk je "paarden...*zucht*" Haha!
Maar erg leuk voor je! Zou wat zijn, een halve kinderboerderij maar niet meer in het zadel kunnen voorlopig, nee da's niks
Binnenkort Cheese! ?

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 21:02

kijk zo iemand moet ik dus ook nog vinden *LOL* ging ook van 2 naar niks.. is toch wel saai.. weet nie waar ikmet mn tijd heen moet... mn geld btw wel gnagna.. ben wel druk op zoek naar iets nieuws maar nog niks leuks gevonden.. dus n bijrijdpaardje zou leuk zijn.. maar vind ze maar es..*LOL*

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 21:06

jahaaaa...binnenkort wel fotos...stelletje drammers Haha!
Kon toch moeilijk meteen de eerste keer als een onregelde ponymuts gelijk alles op de foto nemen
Nog even een paar keertje rijden, en dan...en dan...fotos.

Tis idd bij Fokje. HEt paard gaat dinsdag al mee naar de rijvereniging; ik kon er eigenlijk zo op wegrijden, ze was al mooi in conditie en netjes bijgeschoold door een bevriende springruiter.
Yep, ik ben wel blij met weer wat te rijden, en zeker zo eentje...
Alhoewel, we zijn nu 24 uurtjes later, en eh...ik heb wel wat spierpijn Bloos

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132046
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 22:25

Wat leuk voor je, Dees !
't Moet toch wel erg frustrerend zijn om een complete veestapel op stal te hebben, maar niet eentje waarmee je een ritje kunt maken
Ik ben benieuwd naar de foto's !
In elk geval heel veel plezier samen !