handtekeningen tegen dierenproeven!!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

handtekeningen tegen dierenproeven!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 13:10

Op de site van gaia
http://www.gaia.be
kan je "handtekeningen" zetten tegen dierenproeven!!!
er komt een popup scherm waar je dan op moet klikken
steun die arme beestjes Ach gut

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:19

Ik heb hem gelijk getekend!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:33

ik ga hier waarschijnlijk heel erg veel commentaar op krijgen, maar ik heb heel veel dingen uitgezocht, en soms zijn dierproeven nou eenmaal nodig Verdrietig om ziektes te onderzoeken, nieuwe medicijnen voor erge dingen als kanker en aids enzo. dus ik wil best tekenen tegen nutteloze dierproeven, maar niet tegen alle dierproeven.
De reden dat ik ben gaan zoeken naar info is ook omdat ik volgend jaar de studie biomedische wetenschappen gaan doen, en hoe rot ik het ook vind, daar zitten ook dierproeven in, en nog niet eens direct nodige dierproeven, die nodig zijn voor nieuwe medicijnen enzo, maar "gewoon" proeven om aankomende onderzoekers te leren hoe dit in elkaar zit.
Ik vind het heel rot dat deze proeven nodig zijn, en ben er diep in m'n hart ook echt tegen, als het aan mij zou liggen zou ieder dier een goed leven hebben, maar soms is het helaas echt nodig...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:28

Ik ga zeker geen handtekening zetten.
Voor make-up vind ik t niet goed, maar voor medicijnen, njah ik ga me niet opofferen om die medicijnen te testen.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:30

Wel ondertekent, hoewel ik niet tegen dierproeven ben voor medicijngebruik. Maar ik ben er vanovertuigd dat als het al lukt om dierproeven te stoppen zullen dat alleen diegene zijn voor cosmetisch gebruik.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:32

Daar hebben jullie wel een goed punt.
De dierproeven voor medicijnen worden geloof ik ook door de regering van het desbetreffende land ondersteunt, en die van cosmetica of schoonmaak middelen niet.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:47

Ik heb gelijk getekend want ik vind dat gewoon niet kunnen vind het echt heel zielig voor de dieren die dit moeten onder gaan

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:51

Ik ben het er mee eens dat er soms gewoon dierproeven nodig zijn. Niet voor make up en dergelijke, maar voor medicijnen enzo. Ik werk zelf op een bedrijf waar polio vaccin wordt gemaakt, en hier worden dus ape nieren voor gebruikt. Erg zielig, maar het is nodig om het vaccin te maken.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 15:56

Ja maar waar jullie voor tekenen is hoofdzakelijk voor nuteloose dierenproeven waar super veel dieren voor hebben moeten leiden maar die nergens voor nodig zijn :s

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 15:57

Dierproeven veroorzaken ernstig leed aan de dieren, schaden hun welzijn, en zijn bovendien onbetrouwbaar om een beeld te krijgen van het effect van chemische stoffen op de mens. Alternatieve methoden zijn goedkoper, sneller, ethischer en nauwkeuriger. De ontwikkeling en de toepassing van deze alternatieven verdienen dan ook de absolute prioriteit.

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:12

Ik heb wel getekend!!!
Ik vind het belachelijk dat jullie vinden dat het nodig is om medicijnen op dieren te testen. Zij kunnen dit niet beslissen, dus doen wij dat maar voor hun! Echt te erg voor woorden! Er zijn ook vrijwillige mensen die medicijnen testen, alleen moet daar vaak een vergoeding tegenover staan... Sorry ik kan jullie echt niet begrijpen! Als dieren konden kiezen zouden ze dat nooit toelaten. (en als het dan toch nodig mocht zijn, mogen ze de dieren wel beter houden, in een meer natuurlijke omgeving!)

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:28

Ik ook hoor!

Van vallen leer je opstaan...!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:02

heb getekent.

yessy, er zijn tegenwoordig zoveel alternatieven tegen dierproeven die soms zelfs nog betrouwbaarder zijn dat het absoluut niet nodig is om op dieren te testen.
en ik vind het belachelijk dat jij voor je opleiding dieren laat lijden, voor zulke mensen heb ik dus absoluut geen respect Boos!

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:05

Ik heb hem ook getekend, vind dierproeven niet kunnen, er zijn, ook voor medicijnen, genoeg alternatieven Haha!

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:05

Ik heb ook getekend, ik HAAT dierenproeven, ik vind ze ook totaal nutteloos. idd, er zijn tegenwoordig zoveel alternatieven!

Whatabouther.nl
Award-winning travel blog - travel stories - travel videos - lifestyle - chasing dreams

† 29-10-11 Mama, ik mis je.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:39

Getekend!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:52

ook getekend!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:13

griebels schreef:
Ik heb wel getekend!!!
Ik vind het belachelijk dat jullie vinden dat het nodig is om medicijnen op dieren te testen. Zij kunnen dit niet beslissen, dus doen wij dat maar voor hun! Echt te erg voor woorden! Er zijn ook vrijwillige mensen die medicijnen testen, alleen moet daar vaak een vergoeding tegenover staan... Sorry ik kan jullie echt niet begrijpen! Als dieren konden kiezen zouden ze dat nooit toelaten. (en als het dan toch nodig mocht zijn, mogen ze de dieren wel beter houden, in een meer natuurlijke omgeving!)

nee dat kunnen ze niet beslissen en helaas doen wij dat voor ze, daar heb je gelijk in.

je er zijn mensen die tegen een vergoeding medicijnen testen , maar ook die medicijnen zijn eerst op dieren getest voor mensen ze testen.

en ik ben van mening dat als je echt princpieel tegen bent je , alszou je een ernstige ziekte krijgt zoals, aids, kanker of wat dan ook, dan moet je ook die medicatie weigeren, maar dat doen de meeste ook niet want als je eenmaal medicatie nodig hebt omdat je anders dood gaat, dan gaan opeens de principes overboord en worden de medicijnen gevreten als snoepjes, klinkt misschien hard maar is wel zo

ik weet niet hoe het in belgië zit maar in nederland heben de proefdieren het op zich niet slecht.
dagelijks een schone kooi(plastic lab bakken dus geen draadkooien)
genoeg voer, gezonde dieren,
want met een ziek dier krijg je test resultaten die niet betrouwbaar zijn, dus moeten de dieren gezond zijn
ja er zijn alternatieven , voor sommige testen ja, maar niet voor alle
maar organisaties zoals proefdiervrij en vele andere claimen dat dat wel zo is(vals info)
zolang er niet voor iedere proef een alternatief is zullen de testen voortduren en de meeste mensen zijn daar maar wat blij om
denk aan pijnstillers voor mensen met chronische ziekten(reuma e.d.)
denk aan chemotherapie, denk aan combi therapieen voor mensen die hiv

jammer genoeg weten de meeste mensen niet hoe het er echt aan toe gaat in proefdier-laboratoria en word er maar allerlei onjuiste info op tafel gegooid en geblaat over dingen waarvand de blatende geen fluit vanaf weet

kijk ik heb ook liever dat we( de mensheid) die proeven niet zouden doen, maar zolang er geen alternatieven zijn voor iedere proef, zal het doorgaan
dus ipv kortzichtig alleen de proeven af te willen schaffen , zorg er dan voor dat die alternatieven wel worden gevonden zodat we KUNNEN stoppen met die proeven

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:16

Lautjuh123 schreef:
heb getekent.

yessy, er zijn tegenwoordig zoveel alternatieven tegen dierproeven die soms zelfs nog betrouwbaarder zijn dat het absoluut niet nodig is om op dieren te testen.
en ik vind het belachelijk dat jij voor je opleiding dieren laat lijden, voor zulke mensen heb ik dus absoluut geen respect Boos!


nogmaals er zijn nog NIET genoeg alternatieven
momenteel zijn er nog veel proeven die niet zonder levend wezen getest
kunnen worden, dus zijn er nog steeds proefdieren nodig

voor de rest zie bovenstaande reactie

ik heb trouwens wel getekent, omdat het hier gaat om te tekenen voor een op te zetten fonds wat onderzoek gaat financieren naar alternatieven voor dierproeven
hieruit blijkt dus nogmaals dat er NIET genoeg alternatieven zijn

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:21

voor mij gevoel zit het met adres invullen en alles een addertje onder het gras ik ben er wel tegen dierenproeven maar ja ik teken niet want misschien zit er wel een addertje onder het gras.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:46

Ctal schreef:
Ik ga zeker geen handtekening zetten.
Voor make-up vind ik t niet goed, maar voor medicijnen, njah ik ga me niet opofferen om die medicijnen te testen.

Cosmeticaproeven op dieren zijn al een paar jaar verboden. Het idee dat hier de meeste dieren in zitten is dus een groot misverstand.

In mijn ogen zoekt men op dit moment heel hard naar alternatieven voor dierproeven. Naast de ethische aspecten zijn proeven op dieren verre van ideaal, omdat dieren geen mensen zijn; op dieren kunnen middelen totaal anders werken dan op mensen.
Het is totale onzin om te zeggen dat je dan maar dingen op vrijwilligers moet gaan testen. Niemand laat zich behandelen met een stof die (vaak veel) later heel misschien een medicijn voor een ernstige ziekte kan opleveren, maar waarvan op dit moment de effecten nog geheel onbekend zijn. Tuurlijk, als een medicijn vrijwel af is, en voor 99% kans werkt, dan willen mensen aan een test deelnemen.
Maar voor testen voor grondstoffen kan je geen mens strikken. Veel van die testen worden al uitgevoerd op celkweken of vervangende weefsels, maar voor sommige testen bestaat er op dit moment nog geen vervanging van dierproeven. Daarom kunnen we op dit moment nog niet om dierproeven heen.

HamoRabi

Berichten: 12
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:47

Gedaan!!!

"I adore life"

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:00

Lon"]
[quote="Ctal schreef:
Ik ga zeker geen handtekening zetten.
Voor make-up vind ik t niet goed, maar voor medicijnen, njah ik ga me niet opofferen om die medicijnen te testen.

Cosmeticaproeven op dieren zijn al een paar jaar verboden. Het idee dat hier de meeste dieren in zitten is dus een groot misverstand.
[/quote]

Hoewel het in Nederland sinds 1997 verboden is cosmetica op dieren te testen, liggen de winkels er nog steeds vol mee. Deze testen vinden in het buitenland plaats. Na een jarenlange lobby komt er per 2013 waarschijnlijk een Europees test- en handelsverbod voor cosmetica......(bron : www.proefdiervrij.nl , hier kun je ook kijken welke make up WEL proefdiervrij is)

UK_eef

Berichten: 4215
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:03

Ik heb ook getekend!

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 10:04

CarS"]
[quote="Lon"][quote="Ctal schreef:
Ik ga zeker geen handtekening zetten.
Voor make-up vind ik t niet goed, maar voor medicijnen, njah ik ga me niet opofferen om die medicijnen te testen.

Cosmeticaproeven op dieren zijn al een paar jaar verboden. Het idee dat hier de meeste dieren in zitten is dus een groot misverstand.
[/quote]

Hoewel het in Nederland sinds 1997 verboden is cosmetica op dieren te testen, liggen de winkels er nog steeds vol mee. Deze testen vinden in het buitenland plaats. Na een jarenlange lobby komt er per 2013 waarschijnlijk een Europees test- en handelsverbod voor cosmetica......(bron : www.proefdiervrij.nl , hier kun je ook kijken welke make up WEL proefdiervrij is)
[/quote]
Ik meen mij te herinneren 2005. Hou er rekening mee dat bv. proefdiervrij gekleurde informatie geeft. Ik ga proberen dit weekend de EU regelingen in te duiken om te achterhalen hoe het op dit moment zit.