Eigenwijs paard, stress in de stapmolen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Eigenwijs paard, stress in de stapmolen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 15:12

Jeetje zeg, wat kan een paard toch eigenwijs zijn af en toe Boos! Ozis heeft al vaker in de stapmolen gelopen maar gister leek ze wel haar dag niet te hebben.... In stap draaide ze al heel de tijd om of ging ze gewoon stilstaan zodat ze iedere keer het hek tegen haar kont kreeg In draf was ze echter helemaal eigenwijs Boos! Uit het niets draaide ze continu om met als gevolg dat ze vreselijk moeilijk moest gaan doen om zich weer om te kunnen draaien voordat het hek tegen haar hoofd aankwam.... Ze maakt het zichzelf alleen maar moeilijker maar goed....Helemaal gestrest en bezweet kwam ze er vervolgens weer uit Scheve mond Snap er niks van aangezien ze normaal nooit zo raar doet in de stapmolen Boos! Echt super eigenwijs dus Knipoog

Nog meer mensen met dit soort eigenwijze paarden Haha! ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 16:02

Waarom hebben jullie geen stroom op het hek staan?

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 16:11

Kan je wel inschakelen maar staat er niet standaard op Knipoog Is dit wel aan te raden dan? De panelen zijn uiteraard wel beveiligd en liggen gewoon los, dus mocht ze echt gewoon blijven staan dan gaan de hekken gewoon over haar heen Knipoog Maar goed, eigenwijs was ze wel

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 16:14

Stond ze alleen aan de molen voor het eerst.

Het weer was anders gisteren ook heel raar.
Noureyev stond gisteren ook aan de molen, en deed ook een beetje druk.

na een half uurtje kwam er een ander paard aan de molen en toe was het helemaal over.
Toen bleef hij super rustig.

Ik vermoed daarom ook dat het ook een beetje aan het weer heeft gelegen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 16:16

Ja ik denk het ook.. Het weer..
Camilla was ook ontzettend druk..

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 16:31

Citaat:
Ik vermoed daarom ook dat het ook een beetje aan het weer heeft gelegen.


Dan zal dat het wel zijn geweest Lachen Ze stond overigens alleen in de molen ja. Normaal gesproken lijkt ze daar echter geen problemen mee te hebben Scheve mond Ach, we gooien het maar op het weer en toch een beetje eigenwijsheid Haha!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:09

Kan natuurlijk ook best dat ze pas ergens van is geschrokken toen ze in de molen stond en zich pijn heeft gedaan.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:33

Mijn paard houdt er ook niet van. Ze maakt zich erg druk in de molen.
En is dan ook 1 brok spanning tijdens het rijden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:43

Mijn tinker heeft 4 keer in de stapmolen gestaan. Het ging goed tot het programma uit hing en het tempo overging in een heel rustig staptempo, bedoelt om uit te stappen dus. En ze stonden er met 6 in.

Op dat moment flipte hij steeds, alleen maar rondjes draaien, waardoor hij in nog geen 5 minuten drijfnat was. Het leek erop dat het tempo hem te langzaam ging en hij daarom zijn energie maar probeerde te lozen door als een gek te gaan draaien. Ik heb het na 4 keer opgegeven en doe het hem niet meer aan.

Geen idee wat eraan te doen is.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 19:00

Mijn paard vindt de stapmolen ook erg eng. Ik probeer haar te laten wennen door haar er een paar keer per week kort in te zetten (10 - 15 minuten) en dan blijf ik er ook bij om te kijken of het goed gaat. Zo hoop ik het steeds een beetje op te kunnen bouwen.