Tegenstrijdigheden in instructie; klinkt bekend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Tegenstrijdigheden in instructie; klinkt bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 11:47

Gisteren zat ik te praten met een collega amazone en kregen we het over de tegenstrijdigheden in instructie. We hebben bijvoorbeeld allebei altijd geleerd de galophulp voor aanspringen met het binnenbeen te geven, maar nu heeft ze net een nieuwe instructeur en die zegt haar met buitenbeenhulp aan te springen. Zo heb je ook de hulpen voor schouderbinnenwaarts die erg verschillend kunnen zijn. Gewicht op binnen- of juist op buiten-zitbeenknobbel, kijken in de richting van beweging of in de richting van stelling... Ga zo maar door. Ik probeer me meestal aan te passen aan wat het paard het prettigst schijnt te vinden, maar ja, het is af en toe wel verwarrend. Dit kan in mijn ogen best wel eens de reden zijn dat de eén zo op een paard stapt en wegrijdt, en een ander loopt te klagen over hetzelfde paard dat het beest niet na te rijden valt. Wat denken jullie? In hoeverre kunnen deze soms best aanzienlijke verschillen van invloed zijn op het makkelijk narijden van andermans paarden?

Einzelgängers unite!!
Think outside the box...


Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 14:25

*Schop*

Einzelgängers unite!!
Think outside the box...

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:16

Heb ik ook last van met twee instructeurs, maar dan meer over de aanleuning enzo Haha!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:33

met aan de teugel rijden! onze instructrice is nu met zwangerschapsverlof.
maar zij zei altijd met binnehand vragen en die van nu wil dat we het meer op de buitehand doen. erg lastig maar ik doe gewoon wat voor mij het makkelijkst gat. hangt ervan af welk paard.

.


Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:54

Ja, ik heb ook wel eens verschillen gehad tussen instructeurs. Ach ja, het zijn net mensen hè Lachen . Ik heb zelf uiteindelijk gekozen voor de instructeur die mij het beste uitleg kon geven waarom je bepaalde oefeningen doet (en uiteraard hoe), en bij hem heb ik ook meer vooruitgang geboekt in vijf lessen dan bij een ander in een half jaar!

Maar goed, ik denk dat er altijd wel verschillen tussen instructeurs blijven. En soms heb je zelf ook nog andere ideeën... Je moet toch uiteindelijk je eigen weg vinden denk ik, en dat eruit pakken wat voor jou werkt.

Lachen

AnnemiekvM

Berichten: 8230
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:23

Dat kan wel lastig zijn. Maar je moet maar zo denken. Gebruik van beide instructices het positieve of kies ervoor om van een persoon les te nemen

Voor altijd in m'n hart, Tommie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, JudithDario, Saranghea en 34 bezoekers