Flash, elke dag in actie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Flash, elke dag in actie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 22:46

Ik ben vandaag naar een conferentie geweest. Voor mijn opleiding Sport Gezondheid en Management was dit namelijk relevant.
Het NISB (Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen) is vanaf vandaag een nieuwe campagne begonnen om de Nederlandse bevolking weer aan het bewegen te krijgen.


Waarom wordt deze campagne gestart?
Ongeveer 55 % - meer dan de helft! - van de Nederlandse bevolking beweegt vanuit gezondheidsoogpunt onvoldoende en voor bepaalde risicogroepen is dat percentage nog veel hoger. Ruim eenderde heeft zelfs helemaal geen lichaamsbeweging of veel te weinig zo blijkt uit onderzoek van TNO.

Flash is de naam van dit project. Het is de bedoeling dat de term "even flashen" ingeburgerd wordt. Net als we de term "Bob jij of Bob ik?" inmiddels bijna allemaal kennen. "Even flashen" wil hierbij zeggen: Even bewegen.

Ik vind de cijfers zeer schrikbarend, net als de andere cijfers die ik vandaag gehoord heb. Opvallend is dat 65% van de mensen denken dat ze voldoende bewegen, terwijl slechts 48% de norm haalt.
De norm is voor volwassenen: 5 keer per week 30 minuten matig intensief bewegen. Onder dit matig intensief bewegen vallen ook: huishoudelijke taken, wandelen, fietsen. Voor bewegen hoef je niet perse te sporten. Dit levert een enorme gezondheidswinst op.
Flash is van mening dat sporten vooral leuk moet zijn. Zij willen hierbij niet de schooljuf uithangen. Voor de jeugd komen de komende tijd een leuk spotje op tv met een dikke zwarte Piet.

Ik ben er van overtuigd dat veel mensen het bewegen in hun dagelijkse patroon kunnen aanbrengen. Hoe denken jullie hierover?
Hoe denken jullie over de algemene gezondheid van Nederlanders? Hebben jullie eventueel ideeën om mensen te stimuleren om meer te bewegen?
Hoe staat het met jullie dagelijkse beweging?


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:52

Mijn god. Hier is niet goed nagedacht over een naam. 'Even flashen'?

'flashen' is wat een potloodventer doet. Iemand een kijkje gunnen op je geslachtsdelen (of borsten, dat telt ook). *schud hoofd en lacht*

Dus nu moeten we de wereld mee gaan delen dat we effen gaan flashen. Ooookay...

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 22:57

Dat wist ik echt niet! Dat is dan inderdaad niet zo handig gekozen. Laten we dat dan maar even vergeten... Scheve mond

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:36

He Arwen, je bent me voor Knipoog
Maar goed, ik denk dat paardenmensjes wel aan hun quota komen?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 23:47

De meeste waarschijnlijk wel, maar er zijn ook mensen die weinig of niet meer rijden. Vaak overschatten mensen hun eigen activiteiten.
Maar ik wil graag weten hoe jullie er over denken.. Zoals over de kinderen/mensen die steeds dikker worden bijvoorbeeld. De kosten qua gezondheidszorg kunnen hierdoor ook drastisch toenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:15

Fabiënne1 schreef:
Ik vind de cijfers zeer schrikbarend, net als de andere cijfers die ik vandaag gehoord heb. Opvallend is dat 65% van de mensen denken dat ze voldoende bewegen, terwijl slechts 48% de norm haalt.
De norm is voor volwassenen: 5 keer per week 30 minuten matig intensief bewegen. Onder dit matig intensief bewegen vallen ook: huishoudelijke taken, wandelen, fietsen. Voor bewegen hoef je niet perse te sporten. Dit levert een enorme gezondheidswinst op.


Jeetje zeg. Ik zou tot de 35 procent behoren, die dacht te weinig te bewegen, maar als ik deze norm lees, beweeg ik heel veel meer dan voldoende...


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 15:05

Kijk dat is dan echt mooi! Maar moet je nagaan dat voor sommige mensen een half uur per dag al vreselijk veel is..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Facebook, Flying_Angel, fotolijstje, HuyanaJoy, Keizerinnnn, MissMarije, Molly1230, MyWishMax, NogSteedsGek, Oudje, Pluttersput, rien10, singa, TurboDi en 161 bezoekers