rijden met jongen paarden??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mark1967
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-11-03

rijden met jongen paarden??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 14:54

Ik heb een kwpn'r paint van drie jaar als ik hen wetern in ga rijden hoe lang dan per dag en per week?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:05

Wil je dat zelf gaan doen? Lijkt me niet zo'n verstandige zaak als je als eerste al zo'n vraag stelt. Zoek eens wat meer ervaren hulp, voor advies EN begeleiding. Beter voor jezelf en je paard. En zodra iets je geen goed gevoel geeft, stoppen en verder zoeken.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:24

Wat leuk! veel succes met beleren. Ik weet niet of er veel verschil zit tussen engels en western-beleren, maar ik zou een jong paard veel tijd gunnen om te leren. Niet meer dan bijvoorbeeld een half uur per dag in het begin, en dat een keer of 3 a 4 in de week. Het is inderdaad altijd handig om iemand er bij te hebben die je kan helpen.
groetjes,
Wendy

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:31

Ik ben het eens met Margee. Als je dat al niet weet, lijkt het me niet verstandig dit zelf te doen. Doe je toch, heel veel succes Lachen

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 18:40

of doe je het samen met iemand? als er western-instructie is in jouw buurt zo ik het zeker aan diegene vragen

vanyatje
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 17:37

Hoi je kan er een half uurtje per dag oprijden. en dan niet elke dag. Het is in derdaad verstandig om iemand er bbij te halen die er heel veel verstand van heeft kan je ook heel veel dingen van leren

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:18

Ligt erg aan het paard. Wij hebben een quarter van 3 1/2 jaar en ze wordt nu 4x per week een half uurtje gereden. Ik weet dat een hoop western paarden al vrij vroeg gereden worden. Onze Fame is een echte laatbloeier, dus doen we het rustig aan. Qua lichaam en koppie is het echt nog een kind. Chex en Button daar in tegen liepen op deze leeftijd al een wedstrijdje. Let er dus goed op wat het paard aankan.

Applejack
Berichten: 7
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 10:04

Wat versta je onder western inrijden? Hoeveel ervaring heb je met western? En met inrijden van paarden over het algemeen?