mijn kleine(grote) meid

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

mijn kleine(grote) meid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 19:37

ik zit er best wel mee.mijn veulen is nu bijna 5 maanden en ik wou haar het einde van deze maand naar de opfok brengen.verder niks mis mee dacht ik 2 maanden geleden,totdat ik de kriebels kreeg die ik nu heb. Verward ik mis haar nu al bijna.ik hou haar wel en wil haar ook echt niet verkopen maar ze moet toch een x van mama af.en 5 maanden vond ik een mooie leeftijd.ik ben het namelijk ook af en toe zat om het veulen mee te slepen met rijden of dat ik steeds mijn vriend met me veulen moet laten lopen of vast houden als ik gewoon rustig wil rijden zonder dat Mvr. baby door de bak sjeest.(ik kan haar niet in een dichte stal laten want ze verwond zich nogal en dat is een heel gedoe dus is met haar lopen of los/vast laten de enige oplossing) maargoed ik zal haar dus ook wel heel erg missen en ben nu ook al aan het aftellen.eigenlijk wil ik haar helemaal niet naar de opfok brengen omdat ik het dan toch wel erg ga missen.ze komt met een aantal andere veulens best dicht bij mijn huis te staan en ik kan ook regelmatig gaan kijken maar ik weet niet.het is dan toch anders.mijn merrie krijgt steeds kleiner uiers en is die kleine ook af en toe zat.maar wanneer weet je nou dat het de goeie tijd is op ze af te spenen??
en zal alles wel goed gaan de eerste dag dat ze met die andere veulentjes komt te staan.ze is namelijk nog niet bekent met andere veulens of paarden bij haar in de wei.ze heeft er wel 200 om zich heen staan maar dat is alles.........ohh.... onzekerheid....onzekerheid Verdrietig

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.


Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:48

Joh, voor een veulentje is het hardstikke goed om naar de opfok te gaan. Daar staat ze lekker tussen allemaal andere paardjes, net als in de vrije natuur. Volgens mij is het hardstikke goed voor jonge paarden, zo kunnen ze zoveel mogelijk hun natuurlijke sociale gedrag uitvoeren. En natuurlijk ga je dr missen, zo'n lief klein ding, maar over ruim 2 jaar heb je wel een super leuk en geestelijk (en waarschijnlijk ook lichamelijk) gezond paard terug!

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 19:51

ja dat weet ik ook wel.daarom gaat ze ook einde van de maand naar de opfok.maar hoe weet je nou dat het de goeie tijd is om af te spenen?

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:46

tja dat zou ik ook niet weten maar ik zou het echt wel doen hoor!
anders kom je daar dan nooit vanaf

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:47

Volgens mij weet je nooit dat er het de 'goede' tijd is.
Gewoon afspenen en het maar afwachten.
Succes ermee !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 11:56

nog maar heel ff........zondag over een week word dat de dag dat mijn grote meid naar de opfok gaat...... Verward spannend.... Ach gut

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:08

Bij ons op stal laten ze de veulens een jaar bij de moeder lopen ik heb de mijne na 31/2 maand er bij weg gehaald want de moeder gaf een beetje teveel van zich zelf maar 5 mnd. is geen probleem... 4 maanden is normaal. Maar ik ken je gevoel... ik ben blij dat ze nu bij ons op stal in de opfok staat.

...Dreaming with my eye's wide open...

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 12:11

ik had ook echt niet verwacht dat ik er zo veel moeite mee zou hebben.ik had er ook niet aan moeten denken dat ik haar zou verkopen.nu kan ik nog dagelijks zien maar als ze verkocht zou worden...GATSIE.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:15

100 dagen is het absolute minimum voor een veulen , zolang moet je hem echt wel bij de moeder laten
zelf vind ik tussen de 6 tot 9 maanden een mooie leeftijd
maar dat is ook weer afhankelijk van de merrie, sommige merries teren weg en moet je het veulen na 4 maanden al spenen
sommige merries zijn het na vier maanden gewoon zat en laten hun veulen niet meer drinken

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:30

ik heb mijn veulen ook naar de opfok gebracht daar heeft ze bij een jaar gestaan...ook omdat ik nog met mn opleiding bezig was. maar daar heeft ze t prima naar dr zin gehad. Lekker de hele dag buiten en met andere veulens....ze leren er zoveel van. ik ben wel elk weekend naar dr toe geweest omdat ik wel wilde dat het contact goed bleef en dat ik toch een beetje met dr bezig kon blijven....lekker gewandelt en in de bak gespeeld enzo! want om dr nou helemaal niet meer te zien dat had ik echt niet ok gevonden..om het heeeeeeel licht uit te drukken!!!
ze is nu ander half en ze is sinds augustus weer lekker bij me terug!! OK dan! *LOL* OK dan! *LOL* ze staat nu weer met mams in het land en naast elkaar op stal en dat gaat allemaal prima!
veel suc6 ..of zal ik sterkte zeggen!!! Knipoog

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.

Cut the bullshit out of your life...


luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 12:32

de meeste mensen zeiden tegen mij dat ik het met 4 of 6 maanden moest doen.ik wil het dus met 5 maanden dus want dat leek mij wel redelijk.dan heb ik ook een beter gevoel rond kest tijd en oud en nieuw dat ze lekker met haar nieuwe vriendjes kan spelen enzo.maar toch ik vind het zeer moeilijk.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 12:33

ja dankje sterkte is denk ik een goed woord.

mijn liefste appie....chinook
ik ben nog opzoek naar een mylerbit.
ik heb ook nog spullen te ruil/te koop western en engels.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 8 bezoekers