Surprise......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Surprise......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 00:12

Ik moet voor sinterklaas een surprise maken maar ik heb niet zoveel fantasie.............

Wie weet een leuke surprise? (vertel er gelijk ff bij hoe je dat maakt, want daar ben ik al helemaal geen held in) Haha!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 02:33

Poeh... Wij maakten altijd surprises die op de persoon zelf sloegen. En dan altijd: een beetje persten mag, maar hou het leuk.

Heb je lootjes getrokken en moet je het voor 1 iemand doen of voor meerdere? Neem diegene een beetje in de maling met een gewoonte of trekje van hem/haar. Altijd lachen!

Wat mij betreft is een surprise dus altijd persoonlijk, het hangt ervan af aan wie je hem geeft. Helaas, ik heb geen standaard-ideeën voor je...

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 08:24

een surprise moet je inderdaad op de persoon maken. Is de persoon bijv. een paardenfreak, dan kun je een hoefijzer uit piepschuim snijden. Maak 2 losse hoefijzers en hol ze uit. Doe daarna het presentje erin en plak de 2 lagen opelkaar. Doe er vervolgens aluminiumfolie omheen en plak zwarte rechthoekige stukjes papier op de plaatsen waar normaal gesproken de gaten voor de nagels zitten. En zo zijn er nog vele andere dingen te bedenken, wees creatief Haha!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 08:46

Ik had vorig jaar een stalletje gemaakt van hout, met sto en een hekje enz erom heen. Was best leuk geworden. Maar dit jaar heb ik dus echt niet zoveel tijd! ik denk dat ik maar gewoon iets snel in elkaar flans Haha!

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:03

Ik ben daar echt geen held in!!! Ik maakte de smerigste dingen! Ik pakte een koker deed er van alles in! Vies maar dan ook echt vies! Ik trok altijd mijn klasgenoten die ik niet mocht!! Is leuk en dan niks zeggen he dat is nog het aller leukste! suiker, melk, stroop, etc. vul maar aan.!

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:39

Ik had vorig jaar ook een hele leuke gekregen, toen wij met onze stal sinterklaas vierden.
Men neemt :J haha
een houten kistje, doet daar een vuilniszak in, kranten (je bedekt alleen de randen!)
maakt van kippengaas een kont van een paard met een gat erin!! bekleed die met papier maché, zorg dat dat gat erin blijft!
pak het kistje en stop je cadeautjes erin, pak een kruiwagen met paarden drollen, doe die in het kistje doe de kont erop, maak van strotouwtjes een volle bos die dient als staart en stop die in het gat, bind het allemaal goed aan elkaar vast, dus de kont aan de kist binden, de staart vastplakken(is niet nodig, wel leuk )!
misschien dat dit iets is, het is wel leuk Haha!, maar wel een beetje vies Haha!
haha veel succes ermee!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:49

Haha die met die mest is wel heel erg vies! Ik dacht die doet dat vast met natte peperkoek ofzo zelfs dat is nog smerig.
Ik heb voor Ingrid vorige jaar een doos gemaakt want ze hadnog net gezegd dat ze een doos was. Nou daar had ik 6 vakjes in gedaan en folie erover. Dan moest ze uit elke vakje een papiertje halen en dan kreeg ze een cadeautje (of niet Schijnheilig ) Maar in die vakjes had ik allemaal dingen gedaan. Yoghurt, zaagsel met stroop (jakkes die had ik nog in mijn haren gehad!) schuim spul (voor bloemen in te steken) en nog een paar dingen. Was echt heel grappig voor mij Clown .
Ik maak ook altijd wel vieze suprises maar wat zal ik er dit jaar van maken......
Ik ben alleen niet zo'n knutselheld maar besteed wel veel zorg aan mijn suprises ik wil ze altijd mooi hebben. En dan vind ik het altijd jammer als iemand mij heeft getrokken die er geen zak voor heeft gedaan.

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:15

Ik maak juist geen vieze surprises, want dan krijg ik het jaar erna ook een vieze Tong uitsteken

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:37

Het moet idd op de persoon zelf slaan.
Vorig jaar had ik iemand die net een nieuwe scooter had gekocht, heb ik die nieuwe scooter nagemaakt van papiermaché (schrijf je dat zo????)

Ik heb al eens een hamburger gemaakt van piepschuim. Dat is denk ik altijd leuk. Moet je gewoon verschillende platen piepschuim kopen. Voor het broodje plak je er twee op elkaar (2x boven en onderkant) met een schuurpapiertje schuur je het een beetje rond (zou ik wel buiten of in de garage doen)Dan verf je het bruin en strooit er wat maan/ sezamzaadjes op.
De hamburger doe je hetzelfde, een enkele plak is genoeg. Die verf je dan wat donkerder bruin. Dan koop je ook nog crepepapier (groen= sla, rood=ketchup enz enz ), net de kleuren die je wilt.
Als je het kadootje erin wil stoppen dan kan je in het midden van de hamburger een gat snijden en anders kan je het op een groot stuk karton plakken en dan de pakjes eromheen.
De persoon waar ik het toendertijd voor heb gemaakt, was laaiend enthousiast, dus.........
Mocht je besluiten om dit te willen maken, dan moet je me nog maar even pben, dan leg ik het nog iets uitgebreider (of duidelijker) uit.
Veel succes.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:41

Niet persoonlijk, niet zo moeilijk te maken en maar een klein
beetje vies: de (nep)rollade.

Nodig:
- rolladenetje van de slager
- pak zigzagwatten
- pot stroop
- huishoudfolie (plastic)

Pakje kadootje in een langwerpig doosje of stevig karton,
wikkel in plasticfolie,
wikkel de watten er omheen,
trek het rolladenetje erover,
smeer (ruim) in met stroop

Leg je rollade in een oud braadpannetje voor het betere effect.

------------------------------------------------------------------------------

Heeeeeel gemakkelijk:
goed waterdicht verpakt kadootje aan twee touwtjes
middenin een emmer(tje) water hangen en in de vriezer
zetten.
Degene die uit wil pakken, moet veeeeel geduld hebben. Haha!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:38

Ik heb dus echt een hekel aan vieze suprises! Vooral waar met etenswaren geknoeid wordt. Sorry, maar oke, we hebben hier genoeg maar het is en blijft voedsel. Doe idd creatief. Heeft die persoon niet een bepaalde hobby of een eigenaardigheid? Misschien heeft 'ie kort geleden iets aparts meegemaakt of iets waar hij/zij helemaal fan van is. Bedenk iets leuks! En dan dus vooral iets waar jullie beide plezier aan beleven en dus niet die ander echt keihard in de zeik nemen.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:59

Ik heb nog een leuke,

HAAN OF PAARD


Wat heb je nodig:


2 dozen.
Lijm.
Verf.
Karton.
Plakband.
Touw.


Afbeelding

Neem twee dozen en stop in een van de twee je cadeau. Daarna maak je ze aan elkaar zoals je hiernaast ziet.
De grote doos zal nu het lijf zijn en de kleine doos het hoofd.



Het geheel ga je nu versieren met stukken karton waardoor het op een dier gaat lijken.
Maak een snavel, twee vleugels, staarten van een stuk karton. Dan plak je die op de zijkant van de dozen en ze beginnen een haan te worden.

Afbeelding

Of als je een stuk touw om zijn nek legt en van andere stukken touw een staart maakt dan is het al bijna een paard. Wel nog even met verf alles een beetje afwerken en dingen tekenen zoals neus en ogen.

Het zadel van het paard kan je van golfkarton maken. Dan ziet het er leuk uit omdat het dan wat dikker (hoger) op het paard zit.

Afbeelding


Tip:

Natuurlijk kan je op deze manier ook andere dieren maken. Gebruik je fantasie en probeer moeilijk te maken dingen weg te laten. (Zoals benen...)

Voor meer Surprises kijk op

Knutselen met Wim Fröbel