Word ik beschuldigd ergens van, en weet van niks...???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 20:51

Hier kan ik zo pissig van worden...
Vandaag waren de springwedstrijden onderling, voor de manegeklanten alleen, op manegepony's/paarden en enkele eigen en/of bijrijdpaarden.
Twee meisjes die tegenwoordig Pie verzorgen, mijn ex-verzorgpaard, rijden normaal met manegepaarden in de les, maar tijdens de springwedstrijd namen ze Pie om mee te doen Verward
In elk geval ging het errug goed, de ene sprong op 90 cm hoogte en werd derde geloof ik, de andere sprong op 40 cm hoogte (terwijl Pie 1.64 m is en een parcourtje van 1.10 kan springen... Verward ). Zij werd dus eerste, toch wel leuk hoor.
Pie was erg dik geworden, en hard in de mond, en slechte conditie. Maar in elk geval nog steeds lief...
Zijn nieuwe deken paste niet door de dikke buik, maar wie weet wordt dat nog minder.
Later in de kantine bij het feliciteren hadden we een gezellig gesprek met z'n drieen, en ik vertelde dat de eigenaresse destijds de springteugels had vernield, die had ik toen geleend van een vriendin...
Het ging zo: Tijdens dat de eigenaresse mij 'ontsloeg' als verzorgster, nam ze het paard van me over na het rijden, zei dat ik naar huis moest gaan, ging zelf het paard afzadelen en ik stond iets verderop huilend te vragen of ik niet alsnog kon veranderen en toch kon blijven of zo.
Ze was met het zadel bezig en liep even weg terwijl het paard los stond met hoofdstel. Paard trapt op de teugels, rukt hoofd omhoog, teugels kapot.
Ik zei dat de teugels van mijn vriendin waren, en ze zei: ik koop wel nieuwe voor haar, die geef ik wel mee aan de andere twee verzorgsters als ze naar de manege gaan.
Het is nu een maand of vier verder en ik heb nooit wat gehoord, ook al vroeg ik vier of vijf keer aan het meisje dat op de manege reed waar ze bleven...
De teugels kosten meer dan honderd gulden, een of ander duur merk, en ik vind het rot ten opzichte van mijn vriendin.
Ik heb wel tussendoor van die andere verzorgster de oude teugels van het paard zelf aangeboden gekregen: oude rubberen creme-kleurige teugels, vies en niet meer schoon te krijgen, slechte kwaliteit. Mijn vriendin was erbij, ze begon te lachen en zei dat ze alleen genoegen nam met het goede merk, dat het betere kwaliteit was.
Tja. Wat nu?
Tijdens het gesprek in de kantine vandaag vroeg ik dus waar de teugels bleven. Zegt het ene meisje dat de eigenaresse beweerde dat ik de neusriem van Pie kapot had gemaakt destijds, dat ik die moest betalen, en dat zij dan met nieuwe teugels zou komen?
Nou dat is dus niet zo. Ooit is door slijtage en schuren van Pie het sperriempje (wat anders dan een neusriem he...) kapot gegaan, en heb ik zélf een nieuwe gekocht. Dus ze moet niet zeuren.
Hoe zal ik dit afhandelen?
Moet ik de eigenaresse een brief schrijven, en wat moet ik er in zetten? Of opbellen, maar dan weet ik zeker dat zij, zo dominant en 'goedgebekt' als ze is, mij omver praat.
Waarschijnlijk kan ik maar beter schrijven, maar ik vind dit toch erg vervelend. Ze heeft me toen beloofd gauw nieuwe teugels te kopen, dat ze die aan dat andere meisje mee zou geven...
Ze is altijd ondanks onze botsingen erg eerlijk geweest, en ik snap dus niet waarom dat nu ineens ophoudt, en ze haar belofte niet nakomt.
Geld heeft ze genoeg, dus dat is geen probleem. Ik zit altijd erg krap, helemaal nu ik zo gauw mogelijk geld voor een paard op de spaarrekening wil hebben, en dan komt zij ook nog eens moeilijk doen... leuk hoor. Heel leuk.
Ach ja, bedankt voor het lezen jullie allemaal.
Ik moet zo slapen (maandagavond) en ik hoop dat ik niet om half twee nog lig te piekeren...
Ik kan hier echt pissig om worden. Ik zou een neusriem kapot gemaakt hebben?
Nee. Dit gaat echt te ver. Dat iemand zo laag kan zinken Boos! .
Groetjes van een onrustige jongedame... Frusty .


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:58

dorine,
je moet je nou niet zo druk hierom maken....
dat zij zo laag is om te zeggen dat jij haar neusriem kapot heb gemaakt is haar probleem... ik zou haar gewoon een brief schrijven of bellen en als je het net zo zegt als hier dan banketstaaf jij haar omver oke?
en anders treed ik wel ff op }> hehe
wat denkt ze wel niet.... jij hebt gewoon recht op die teugels en al helemaal als zij dat beloofd heeft...

greetz ingrid

Love the life that you live, live the life that you love

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:03

vergeet de eigenaresse!
evt vraag je of peet haar wil opbellen over de teugels,die is goed gebekt en kan het tegen haar opnemen.jij bent erg ziek en ik wil niet dat jij je hierover druk maakt want das helemaal niet goed voor je herstel.en als mevrouw tuttemetut de teugels niet terug wil betalen krijg je het geld voor de teugels van mij wel!laat je me even weten wat eruit komt?

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:08

Dorine, stop je energie lekker in positieve dingen. Dit soort dingen kun je er nu gewoonweg niet bij hebben en de mensen zijn het niet waard.

Ik vind het een goed idee van Sanderijn om Peet er op af te sturen. Persoonlijk eventjes langsgaan vind ik beter dan bellen.

Veel sterkte er mee.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 23:08

Dorine, ik zou bijna zeggen: boeien!!!!!

Maar natuurlijk boeit het jou wel omdat ze van je vriendin waren. Ik weet zeker dat jouw vriendin niet wil dat jij je tot half 2 's nachts gaat opwinden over die teugels.

Denk maar aan leuke dingen!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 06:53

Grijnz....
Het is nu de volgende dag en het werd inderdaad half twee *LOL* !
Maar ik ga gewoon vanmiddag een heerlijk lang middagslaapje doen, met twee katten die ronken als een motorboot Lovers .
En inderdaad, niet meer aan denken, kan mij het ook schelen. Ik heb al tijd en geld genoeg in dat paard gestoken destijds, er veel van geleerd, maar het is nu voorbij.
Ik kan mijn energie wel beter gebruiken: voor leuke dingen!
Denk dat ik binnenkort maar weer eens een afspraak ga maken met Nimber en Sanderijn Party!! ...
En aanstaand weekend zijn er dressuurwedstrijden op de manege, dus... ga ik weer helpen Cool !
Afgelopen weekend hadden we springwedstrijden (Ingrid hoe ging het met Queen???) en het was ontzettend gezellig, beetje erg druk, maar het ging allemaal goed. Dan kan ik gewoon kwijlen van die mooie springpaardjes die daar lopen...
Zo eentje koop ik ook!!!
Nou eerst nog mijn portemonnee vullen *LOL* *LOL* *LOL*
Nou ja guys, denk maar echt niet dat Dorinepien met een M-springer aan komt zetten van de zomer... Wat ik me kan veroorloven en wat ik ook het leukste vind: een jong paardje dat nog weinig kan (niet ingereden of pas B) en zonder papieren is ook geen punt, zolang de bouw en de gangen maar goed zijn, en de gezondheid Haha! .
Inderdaad, jullie hebben gelijk. Heerlijk aan leuke dingen denken!!
Thanks en groetjes van een weer gelukkige Dorinepien.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 08:39

Dorine, die vrouw is niet eerlijk en dus ook niet voor rede vatbaar. Van zulke mensen kun je nooit winnen. Ze wil gewoon de springteugel die ze door eigen slordigheid vernield heeft niet terugbetalen. Ze zal dus alles bedenken om er onder uit te komen. Het is al niet eerlijk van haar om niet voor de kosten op te draaien, dat zegt al genoeg. Dus waarom zou ze je dan ook niet vals van iets beschuldigen?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 20:23

Hoi,
Ja Desiree, je hebt gelijk.
Ik begon gisteren toch weer te twijfelen, of ik nou wel of niet...
Maar bleek dat het toch alleen maar het sperriempje is geweest dat ik kapot heb gemaakt, en zelf weer heb vernieuwd. Ik heb mijn vriendin aan de telefoon gehad, en die zei ook dat ze zich niets kon herinneren over een neusriem van dat paard dat kapot was.
Ook zei ze dat, wat haar teugels betreft, ik de boel maar moest laten zitten, dat ik haar moest negeren en het moest vergeten. Ze hoefde geen nieuwe teugels terug zei ze.
Vond ik wel heel erg lief van haar... Lovers !
Dus ik ben al heel erg gerustgesteld, heb nou zoiets van: "Zak in de zut!"
Voorlopig zakt ze alleen niet in de zut, maar in de modder: het paard is zowel de verzorgsters als de eigenaresse weer lekker aan het uitproberen en om de haverklap hoor ik verhalen over op hol slaan, iemand die er af valt, etc.
En hij zou ook bang zijn voor tractoren?
Ik kwam eens in het donker, ik reed alleen zonder zweep of sporen, een 'graaf'-tractor tegen, bulldozerachtig, met natuurlijk overal verlichting omdat hij zo groot en breed was...
Paard stapt er gewoon langs alsof er niks aan de hand was. Ik had hem lang daarvoor al duidelijk gemaakt dat ik 'op hol slaan om lekker naar huis te mogen' niet langer pikte! Dus hij bleef heel braaf...
Tja. Niet langer druk over maken.
Alleen maar denken: ik ga het zelf nooooooit zo doen met mijn paard, grijnz....
Hee Bokkers, bedankt!
Groetjes van een toastjes-met-kruidenboter-etende Dorinepien Vingers aflikken !

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 21:32

fijn te horen dat je er nu goed mee omgaat.en vergeet nooit:ze is het niet waard om je druk over te maken.jij hebt veel tijd en energie(wat je toch al niet veel hebt)in pie gestoken omdat mevrouw nooit tijd voor dr paard heeft nou sorry maar daar heb je nooit een bedankje voor gehad.laat het dr lekker uitzoeken!jammer alleen voor pie zo'n baas te hebben

soms is het beter om te zwijgen

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 21:38

ben blij te horen dat het weer beter gaat dorine,
de springwedstrijd ging zaterdag heel goed, ze sprong eg super en was 5de met een beetje hele erge lage stijl maar ja, die vent kan ook nie jureren heb ikalweer gehoord nou ja boeiend ze was foutloos daar gaat het om.... zaterdag moet ik om half 5 ben je er dan ook? nouja zie je dan misschien wel... en hij loopt nou nie zo goed als in de zomer hoor hehe.....
sorry beetje off-topic

greetzzz ingrid

Love the life that you live, live the life that you love

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 09:13

haha dorine, met een beetje geluk gaat Pie de vloer met ze aangeven. En dan doe jij volgend jaar lekker een laag bod op hem en misschien wordt hij dan wel van jou! Ach, uiteindelijk zul jij degene zijn die het laatste lacht hoor. JIj zult ook een eigen paard hebben. Ik zal graag met je meezoeken, ik weet nogal eens paarden te koop te staan. en lang niet altijd dure!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 11:55

Wat is dat toch frustrerend dat sommige mensen zo zijn he! Frusty

Maar je gaat er weer goed mee om! Hoe dachten die verzorgsters er eigenlijk over, stonden die aan jouw kant of aan die van de eigenaresse van Pie?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-01 12:08

De andere meiden stonden aan de kant van de eigenaresse, want ze zijn nog jong, zijn blij met uberhaubt verzorgpony en -paard te hebben, en met z'n drieen verzorgen ze deze nu.
Ik had al met eentje overhoop gelegen, die was blij dat ik weg was, maar de anderen doen redelijk normaal tegen mij (rijden in manegeles bij ons dus ze moeten wel, willen ze niet de hele manege tegen zich krijgen }> ).
Maar de oudste daar kan ik redelijk goed mee, zij rijdt het paard het vaakst denk ik, maar heeft geen tijd over om er echt mee in de les bij ons te gaan rijden omdat ze ook nog een andere pony verzorgt.
De jongste kan ik ook nog redelijk mee, die is pas 12 en nog onzeker, maar dat laatste wil ze niet toegeven.
Ze zei dan ook dat ze het paard 'te lomp' vond voor de les, niet betrouwbaar genoeg ( Verward ).
Waarheid is dus: ze houdt hem niet op de weg naar de les toe, en heeft niemand die haar wil helpen als ze elke week onder het zadel naar de les zou gaan. En dan nog durft ze dit niet...
Misschien over een tijdje, maar nu ziet het paard er dus uit als een merrie die 8 maanden drachtig is... niet te geloven.
In elk geval ga ik dit weekend weer heerlijk naar de manege, kijken naar dressuurwedstrijden!!
Life is again beautiful, en zeker weten dat dit zo blijft ook Party!! Party!! Party!! !
Thanks,
Jullie E.T.M: Eeuwige Typ Miep *LOL* ...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 12:25

Wat kan jij toch goed omgaan met tegenslagen, knap hoor! Party!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook en 35 bezoekers