Oho wat was ie vervelend vandaag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Oho wat was ie vervelend vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 20:26

Heb sinds 7 weken ong een haflinger ruin van 4 jaar die 3 maand onder zadel is en erg braaf was hij de 7 weken maar sinds gisteren is hij aan het vechten met mij onder het zadel.
Stap is er niks aan de hand maar draf en galop dat smeer hij hem gewoon en kleeft verschrikkelijk op de hoefslag je krijgt hem met geen mogelijkheid er van af.Schuurt helemaal tegen de bakwand aan.
Echt mal gaag het.

Ik zei is ga er af en zal zien wat hij doet aan de longeerlijn en de bak in drieeen te delen dan kan hij niet wegkomen.
Nou eerst verschrikkelijk hangenecht omdraaien en wegspatten maar later gaf hij zich toch over later ik aan de longe er op en ging heel goed en later weer los in een verkleint stukje binnenbak.Dat ging ook goed.
Nou toen waren we 45 min verder.
Hij staakt echt.

Tandarts is 1.5 week geleden geweest dus aan het gebit kan het ook niet aan liggen.
Heb aankomende woensdag weer les dus ben benieuwd wat ze zegt.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 20:47

Ja ik heb vandaag niet opgegeven en gewonnen door het eerst weer aan de longe te gooien en later zonder longe te rijden in verkleind stuk en toen staakte hij gelukkig niet meer. kon hem zo van de hoefslag af krijgen maar moet wel aan gewerkt worden dus daarom ook les en graag jullie advies.
Gaat er echt als een speer vandoor op de hoefslag en als je hem van de hoefslag af probeert te krijgen wat niet meer lukt in de draf of galop stap wel.

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:30

Bekend verhaal!
Toen ik mijn haffie net had, ging het de eerste 2 weken echt super goed! altijd braaf en luisteren en geen stap verkeerd zetten, en toen begon het geetter! Niet luister, zomaar omdraaien en terug naar stal racen, bokken tot hij er bij neerviel, niet alleen naar buiten willen, bijna over de staldeur heen springen als zijn stalmaat vertrok voor een buitenritje! als we in de bak gingen rijden, was hij niet bij de andere paarden weg te slaan, en al was je er 5 meter vandaan, bit tussen zijn kiezen en terug rennen!
wat bij mij heeft geholpen is vertrouwen opwekken bij je paard en geduld hebben, heel veel geduld, bij veel haflingers die een nieuw 'baasje' krijgen geld dat ze een jaar de tijd nodig hebben om geheel te wennen, die van mij had dat, die van een vriendin.. van een meisje van de manege..
dus doorgaan tot jij hem zover hebt als dat je wilt, wilt hij niet in galop de hoefslag af? zet hem dan in stap op een volte en draaf aan, en blijf net zolang op de volte rijden totdat je hem voelt ontspannen, en als dat niet lukt, vraag dan of iemand hem aan de longe wilt nemen als jij erop zit!
ook helpt het waarschijnlijk door veel overgangen te rijden, veel figuren en dan net zolang doorgaan totdat hij de figuren ook daadwerkelijk rijdt, dit zal wel veel tijd nodig hebben! vooral niet opgeven en als hij ook maar 1 stapje goed zet van de hoefslag af, belonen, belonen belonen!
veel succes ermee en ik hoop dat het lukt!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 18:30

EstherSi schreef:
Bekend verhaal!
Toen ik mijn haffie net had, ging het de eerste 2 weken echt super goed! altijd braaf en luisteren en geen stap verkeerd zetten, en toen begon het geetter! Niet luister, zomaar omdraaien en terug naar stal racen, bokken tot hij er bij neerviel, niet alleen naar buiten willen, bijna over de staldeur heen springen als zijn stalmaat vertrok voor een buitenritje! als we in de bak gingen rijden, was hij niet bij de andere paarden weg te slaan, en al was je er 5 meter vandaan, bit tussen zijn kiezen en terug rennen!
wat bij mij heeft geholpen is vertrouwen opwekken bij je paard en geduld hebben, heel veel geduld, bij veel haflingers die een nieuw 'baasje' krijgen geld dat ze een jaar de tijd nodig hebben om geheel te wennen, die van mij had dat, die van een vriendin.. van een meisje van de manege..
dus doorgaan tot jij hem zover hebt als dat je wilt, wilt hij niet in galop de hoefslag af? zet hem dan in stap op een volte en draaf aan, en blijf net zolang op de volte rijden totdat je hem voelt ontspannen, en als dat niet lukt, vraag dan of iemand hem aan de longe wilt nemen als jij erop zit!
ook helpt het waarschijnlijk door veel overgangen te rijden, veel figuren en dan net zolang doorgaan totdat hij de figuren ook daadwerkelijk rijdt, dit zal wel veel tijd nodig hebben! vooral niet opgeven en als hij ook maar 1 stapje goed zet van de hoefslag af, belonen, belonen belonen!
veel succes ermee en ik hoop dat het lukt!
dankje wel hij raakt snel in paniek en ja wordt je kwaad dan verklan je het zeker gewoon tijd nodig om er rust in te brengen

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 21:58

EstherSi schreef:
Bekend verhaal!
Toen ik mijn haffie net had, ging het de eerste 2 weken echt super goed! altijd braaf en luisteren en geen stap verkeerd zetten, en toen begon het geetter! Niet luister, zomaar omdraaien en terug naar stal racen, bokken tot hij er bij neerviel, niet alleen naar buiten willen, bijna over de staldeur heen springen als zijn stalmaat vertrok voor een buitenritje! als we in de bak gingen rijden, was hij niet bij de andere paarden weg te slaan, en al was je er 5 meter vandaan, bit tussen zijn kiezen en terug rennen!
wat bij mij heeft geholpen is vertrouwen opwekken bij je paard en geduld hebben, heel veel geduld, bij veel haflingers die een nieuw 'baasje' krijgen geld dat ze een jaar de tijd nodig hebben om geheel te wennen, die van mij had dat, die van een vriendin.. van een meisje van de manege..
dus doorgaan tot jij hem zover hebt als dat je wilt, wilt hij niet in galop de hoefslag af? zet hem dan in stap op een volte en draaf aan, en blijf net zolang op de volte rijden totdat je hem voelt ontspannen, en als dat niet lukt, vraag dan of iemand hem aan de longe wilt nemen als jij erop zit!
ook helpt het waarschijnlijk door veel overgangen te rijden, veel figuren en dan net zolang doorgaan totdat hij de figuren ook daadwerkelijk rijdt, dit zal wel veel tijd nodig hebben! vooral niet opgeven en als hij ook maar 1 stapje goed zet van de hoefslag af, belonen, belonen belonen!
veel succes ermee en ik hoop dat het lukt!



hehe eindelijk iemand gevonden die ook zo,n hafje heeft als mij,
mijn pony is ook zo in de bak,als de andere pony de bak uitgaat word ze helemaal gek!!
ze wil ook naar huis rennen(en dat doet ze dus ook echt Boos! )
en ook wegracen terug naar stal als we naar buiten gaan.
en idd ik heb mijn haf ook nog maar 2 maand,en ben 2e eigenaar,dus ze zal wel moeten wennen.