broodmagere konijnen in de opvang

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

broodmagere konijnen in de opvang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 19:57

vanmiddag zijn er weer 5 konijnen bij ons in de opvang gekomen.
allemaal via een dierenasiel die ze dus hadden opgevangen maar ja ze kunnen ze dus niet plaatsen enzo dus werd er een beroep op ons gedaan.

Het was al donker toen ze aankwamen en we hebben helaas nog geen ligt in de opvang dus moesten we ons behelpen met looplampen haha
ik heb de nieuwe nijnen, die nu in de quarentaine adeling zitten, dan ook nog niet goed bekeken maar heb wel gezien dat er twee vrouwtjes zijn die echt geen vlees op hun botjes hebben.
ze zijn bij een uithuiszetting opgenomen door dat asiel.
verschrikkelijk hoe sommige mensen met dieren omgaan.
je bent bang ze te aaien of vast te houden.
morgen zullen ze wellicht aan de diaree zijn omdat we hier heel lekker eerste klas weidehooi hebben.
voor de paarden uiteraard maar de opvang dieren profiteren er ook lekker van.

ik zal morgen wat foto's van die stakkertjes maken.
ze zullen dan ook pas in 2004 voor herplaatsing in aanmerking komen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:01

Jemig zeg... verschrikkelijk hoe sommige mensen met hun dieren om gaan...
Goed dat jullie altijd nog die stakkertjes op kunnen vangen! Hopelijk vinden ze na de kerst een leuk baasje Lachen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:02

Wat zielig! Sommige mensen zijn zo dom, of weten niet beter (maar ja dat is ook een teken van lage intelligentie) en meestal zijn daar weer beesten de dupe van.
Echt zielig! Ik ben benieuwd naar de foto's, ik zou wel eens met mijn eigen ogen willen zien hoe dat eruit ziet. Maar het blijft heel erg sneu, blijven ze wel zeker in leven denk je?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 20:04

Tsja dat is nog even afwachten. Het is te hopen dat er geen inwendige organen aangetast zijn. Ze begonnen gelukkig wel te eten en dat is natuurlijk altijd een goed teken.
de rest blijft gewoon even afwachten.

Helaas komen we zulke (en nog ergere dingen hoor) heel erg vaak tegen.
soms is het dan ook heel moeilijk vriendelijk te blijven tegen de mensen als ze zo'n dier naar de opvang brengen.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:05

Wat verschrikkelijk. Wie doet zoiets nou, die arme beestjes een beetje laten uithongeren. Slim dat jullie ze pas na de kerst plaatsen, ik moet er niet aan denken wat er anders met ze zal gebeuren. Scheve mond
Hopelijk zijn er dierenvrienden die ze wil hebben. Lachen
Ik moet nog even kwijt dat je jullie harstikke goed werk doen! een complimentje waard hoor. Wat dat is verschrikkelijk natuurlijk om aan te zien hoe z'n konijntje lijd. maar je krijgt er ook weer veel liefden voor terug en hopelijk gezonde konijnen die weer herplaats kunnen worden. Lachen

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 20:10

Dank je wel. Soms is het best moeilijk om afstand van een konijn te doen wat heel lang in d eopvang is geweest want je gaat je er toch een beetje aan hechten haha
Ik vroeg aan de mensen van het asiel hoeveel dieren ze jaarlijks ongeveer opvangen. zo'n 200 a 250 katten en 100 honden. doen wij het in ieder geval niet slecht want we zitten voor ons 1e jaar ook al over de 200 dieren!.
verschrikkelijk eigenlijk he.
Ja nog 11 dagen en dan zijn we een hele maand dicht voor herplaatsingen. Opvangen doen we wel (als we nog plaats hebben uiteraard) en de mensen kunnen de dieren wel reserveren natuurlijk.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 20:12

weet je wat ik trouwens nog erger vind. dat ze konijnen in een doosje in d epolder achterlaten, in een doosje bij het oud papier of gewoon ergens in de polder uit de auto gooien. die beesjes hebben helemaal geen kansen meer en ook dit komt zeer regelmatig voor.
van de 11 konijnen die we pas hadden zitten waren er slechts 4 door hun eigenaar bij ons gebracht, de andere 7 gedumpt

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:36

Jeetje wat kunnen mensen toch slecht zijn !
Ik kan niet begrijpen dat mensen zo slecht voor hun beesten kunnen zijn, vind het een schande !
Ik hoop dat ze bij jou een beetje bijkomen.
Succes ermee !

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 20:41

ja joh het is echt een ramp soms.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:45


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 21:45

die twee magere beesjes zijn denk ik kleine lotharingers, dus wit met wat zwart.
maar als ze aan de onderkant kijkt, vooral bij de achterpoten dan ijken het wel sinaasappeltjes, zo oranje van de urine. jakkie.
dan weet je wel hoe vaak ze schoongemaakt werden.
als het net zo veel was als het hele huis dan was de laatste schoonmaakbeurt 3 jaar geleden.

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:42

ik ben maar wat blij met mijn 2 konijnen die ook bij Horse Pleasure vandaan komen.
het zijn echte leuke dieren.
dus mensen als je nog een konijn zoekt!!!!!!.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 00:21

Ik snap niet waarom mensen zo met dieren omgaan, echt niet!!!Waarom???

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 10:27

Nog even en de foto's staan op ITP. het is op de fotos denk ik niet zo makkelijk te zien want ze zijn wit met wat zwart.
maar de ruggegraat steekt er echt gewoon uit.
en die beesjes (was uberhaubt benieuwd of je nog welleefden!) hebben gefreten vannacht. Ze hadden voor 2 grote konijnen droogvoer, alles op!
nu zitten ze er weer achter, de schatjes want hoewel ze geen verzorging hebben gehad hebben ze denk ik wel liefde gekregen want het zijn geen van 3e krengen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:51

Misschien wijs om ze wat kittymel bij te voeren? (melkpoeder voor kittens, met een beetje warm water oplossen en dan met een spuitje geven)
Zitten heel veel vitaminen enzo in

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 10:57

Nou lijkt me niet zo nodig hoor, ze eten prima zelfstandig, drinken goed en het moet ook niet te hard gaan allemaal.
foto's staan nu op ITP, echt om te janken hoor.