kerstetalage wie helpt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

kerstetalage wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 21:33

ik sta dus op stag ein een ruitershop en nu moet ik voor het school een etalage maken rond kerst, daa rkomt een jury naar kijken enzo, wi hefet er leuke ideen die ik kan doen?
alle sugesties zijn welkom *LOL*
laat je geest de vrije loop Schijnheilig Bloos

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 21:43

niemand die creatief is?

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:50

maak een levende kerststal. Misschien een onuitvoerbaar idee, maar wel leuk, hebben ze bij ons bij de eurofleur ook elk jaar. Of een kerstboom in de etalage. (hoe bedoel je cliché) kweet het verder ook niet, ik weet ook niet hoe de etalage eruit ziet, dus het is een beetje moeilijk om vanaf hier ideeën aan te dragen

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:51

marahorse schreef:
niemand die creatief is?

Ben je zélf niet creatief... ? Tong uitsteken

Hangt ervan af wat voor spullen ze in de winkel ter beschikking hebben. Voordat je dat weet, kun je weinig bedenken, lijkt mij... Neem eerst eens een kijkje in de dozen die ze nog van vorig jaar hebben staan en post hier dan eens een lijstje daarvan. Hoe groot is de etalage? Is hij helemaal tot aan de grond, of staat er een groot blok in? Of is het alleen maar een raam of iets dergelijks?
(meer informatie nodig dus... Knipoog )

Idee: neem even een digitale foto van de etalage en plaats die hier.
Laatst bijgewerkt door Elles op 20-11-03 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:53

Misschien dat je een klein soort arreslee kan maken met de kerstman
erop maar dan een neppaard ervoor.
En een kerstboompje en wat nep sneeuw.
Ik zie het al helemaal voor me! Bloos Succes OK dan!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 21:58

ik heb nog spullen van vorig jaar, en mag nieuwe kopenn, ik heb geen verbeelding meer... heb al hopen etalages gemaakt. he tis grote etalage en kan bovenaan dingen vast maken enzo

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:59

Wat heb je dan allemaal nog?

Als het een grote etalage is, schuif er dan sowieso een paard in. Neem een kerstmuts, knip daar twee gaten in en trek die het paard over de oren. Van die groene nep-kersttakken (slingers) met lichtjes erin doen het ook altijd goed en het lijkt hiermee snel "aangekleed" en gevuld. Zoek voor het paard een deken (of chabrak onder het zadel) uit in rood of iets met ruitjes, bijpassende peesbeschermers of bandages. Als je hem opzadelt, neem dan ook zilver- of goudkleurige kerstslingers. Leid die langs de martingaal en teugels (zou het niet over het hoofd doen, dat lijkt raar). Rood lint in de staart (niet zo'n "pas op, mijn paard schopt" lintje, maar een hele grote, met een flinke strik, of vlecht hem door de staart helemaal naar beneden).
Wees niet te zuinig met sneeuw, voor grotere oppervlakken kun je dunne stukken fiberfill nemen (kost weinig op de markt). Daar kun je ook "ijspegels" uitknippen (door er punten uit te knippen). Verder een of twee strobalen, waar je van alles op legt. Dat "getande" fiberfill kun je trouwens ook heel goed aan de bovenkant tegen het raam plakken, dan krijg je meer diepte.
Als je trouwens voor goudkleurige slingers kiest, maak dan even een paar koperkleurige beugels aan het zadel. Het hoofdstel dan ook even met koperen gespen uiteraard.
Kerstboom ernaast, gevuld met een paar enorme ballen. Volgens mij ben je dan al een heel eind...

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 09:44

een paard denk ik e rniet in te krijgen, en kost iets teveel geld. ik mag dingen kopen maar niet overdrijven Knipoog we hebben alleen maar een paarden hoofd nu , k g avandaag is in de berging rondsnuffelen naar gerief
dat ik al een idee heb

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:54

Ik zou zelf --naast iets paardigs-- wat luxe winterkleding etaleren op een pas-pop. Lekker leuk afgestyled met fijne warme sjaals en wanten in hippe of "kerstige" kleurtjes... zou ook niet te zuinig zijn met sneeuw, laat het een lekker gezellige uitstraling hebben dat mensen zin krijgen in de winter en zin krijgen om iets te kopen!

Oja tip; bij de Kwantum of Leen Bakker waren laatst pluche stokpaardjes te koop, misschien kun je die erin verwerken of een hobbelpaardje?

Enne leuke kerstlampjes ophangen???

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 12:21

Je zou aan het plafond in plaats van Engeltjes, paarden met vleugeltjes kunnen hangen.

En waarom moet je vanalles kopen als je het zou kunnen uitprinten van internet ofzo.

Scheelt in de prijs. Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:41

Wat ik vooral vaak hoor: een mooie, gezellig maar vooral overzichtelijke etalage.
Je kan het helemaal volproppen maar niemand die er dan nog wijs uit wordt.

Ik krijg hetzelfde probleem dit jaar Haha!

Maak wat verhogingen door middel van blokken, of kisten en wat dan ook.
Gooi over de verhogingen wat mooie rode en groene kleedjes heen.
De hele etalage volgooien met nepsneeuw of watten of what ever wat op sneeuw lijkt.
Richt hem als je die basis hebt hangen in met wat leuke spullen, vooral bv de kant en klare poetskoffers *die verkopen vrij veel tijdens deze dagen*
Zet de kleinere dingen off course op de verhogingen en de grotere dingen op de grond.
Een paspop met een mooie winterjas en sjaal is ook een goed idee *ik maak ook gelijk maar gebruik van je topic Knipoog Haha! *
Een paar dennetakken *nep* mooi neerlegen cq ophangen.
En desnoods nog een paar kerstballen op de grond of op de raarste plekken.

MIjn tip dus: begin emt de basis en dan komen de ideeen vanzelf.
Maak er een gezellig maar niet te volle etalage van.

O en zet een foto ervan op Bokt Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 14:55

Je kunt eerste instantie lijkt me de etalage wit maken met een kleed waarin je van die grappige piepschuimpjes legt die vaker gebruikt worden voor sneeuw.

Wat dan ook erg leuk is, is op de ramen met spuitsneeuw leuke patroontjes her en der maken.

Wat je dan nog kunt doen is engeltjes en zo ophangen aan die haken in het plafond. Als de etalage dicht is aan de achterkant (zo dat je van uit de winkel de etalage niet in kunt kijken of zo) kun je ook een kleine ventilator er in verstoppen die de engeltjes laat bewegen, wat lijkt me een erg gaaf effect.

Verder zou ik kiezen voor een heleboel leuke lampjes, dat is erg leuk als het begint te schemeren en je loopt langs de winkel. Een kersboom(pje) zou ik er in iedergeval in zetten, leuk aan kleden en je etalage is al weer bijna af.

Verder om de winkel te promoten een aantal bijpassende artikelen op paspoppen etc. Of een grote kerstman met een jas aan of zo?

Succes er mee!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:10

ik heb een soort van voorbeeld gemaakt.
Je moet het zelf nog helemaal aanpassen naar je zin hoor.
Omdat ik dit in word heb samengesteld is de kwaliteit bij het omzetten naar JPG zeer slecht.

Hoop toch dat je er wat aan hebt.

Afbeelding

Je zou dus IN de kerstboom allemaal soorten borstels, snoepjes enz kunnen hangen.

Ook kun je halstertouwen als SLINGERS gebruiken.
Heb je toch in allerlei kleuren.

Lijkt mij wel gaaf *LOL*

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 15:15

Dat is een erg gaaf idee! Je kerstboom versieren met halstertouwen als slingers,
Persoonlijk zou ik er geen borstels in hangen maar gewoon kerstballen.
Wat dacht je dan van de borstels en andere benodigheden met alleen een gekleurt lintje onder de boom leggen als cadeautje?

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:36

Super idee Fairie,

Dat met alleen een groot gekleurd lint eromheen strikken OK dan!

En bedankt voor je compliment van die halstertouwen Haha!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 16:37

Als iemand zich afvraagt wat er aan de bovenkant hangt, dat is PEGASUS het vliegende paard Haha!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 20:30

ok bedankt voor de ideeen, ik ga is naar een etalagewinkel gaan achter spullen