Is dit al goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Is dit al goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 17:27

Mijn shet is ander half jaar ik hoor sommige zeggen je kunt al ligt beginnen met een bitje ik vind het nog te vroeg want ik wil eigelijk met 2 jaar beginnen maar wat vinden jullie?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:34

ik zou gewoon doen wat jouw het beste lijkt. er is toch geen haast bij. 2/3 jaar is toch vroeg genoeg. ik zou iniedergeval wachten. begin eerst maar eens met aan het halster braaf lopen. hoevekrabben. en buitewandelen enz

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 17:51

ja dat doe ik al heel lang maar ja nu ga ik denk ik toch op mijn gevoel af

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:06

Persoonlijk zou ik er ook nog langer mee wachten.
Laat je diertje nog even veulen zijn en lekker op de wei staan!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:20

Nee joh. Laat dat beest in de wei spelen met soortgenootjes en als je er dan toch al wat mee wil doen: ga wandelen (kleine stukjes). Waarom wil toch iedereen zo vroeg met hun dier beginnen en kan niemand wachten en ze nog mooi jong laten zijn? Je leert een baby toch ook nog niet lezen?

animals schreef:
ja dat doe ik al heel lang maar ja nu ga ik denk ik toch op mijn gevoel af


Ja, je moet doen wat je zelf wilt, daarvoor is hij/zij van jou. Maar als je vraagt of je dit moet doen, mijn mening: NEE.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 18:35

Reken maar dat mijn shettie bij de andere paarden lekker in het weiland staan te stoeien daarvoor heb ik een beest om ze lekker te laten staan en een goeie groei te geven!

Oke ik denk dat ik dan maar met rond de 2 jaar met een bidje begin gewoon een rubber bidje lekker licht!

Of zal ik om een jaar of 2 en een half beginnen!

Graag jullie menig

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:37

nou wat heb je eraan om er nu al mee te beginnen? het enige wat je ermee bereikt is dat je een gestresst paard krijgt. Ik weet niet wanneer je et inrijden wilt beginnen maar ik zou een half jaar voor hte inrijden ermee beginnen..

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:37

ik zou op zijn vroegst 2 1/2 biginnen ja

maar wie ben ik

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:38

Ik zeg 3 jaar, dat is voor mij het minimum...

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:40

met een jong paard begin je ook meestal na zijn 2 1/2 waar om een chet niet

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:42

Wacht tot 3 jaar.

En zeker GEEN rubber bitje nemen! Die zijn alleen maar stroef als ze nat worden van het speeksel, en dus vrij grof. Neem gewoon een enkel gebroken (dik) trensje.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:10

Nee joh, is nergens voor nodig om nu al te beginnen. Tegen de tijd dat je hem gaat voorbereiden om te berijden (dus als hij 3 is) is het pas nodig om een bit in te doen.
Bovendien is het goedkoper, want anders moet je een nieuw bit kopen omdat over een tijdje is zn mond ook groter.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:15

een bit kan geen kwaad, maar ga nog niet regelmatig proberen, het leid er alleen maar toen dat je eerder je pony wilt gaan beleren. probeer het van zn 2,5 jaar af en toe, net als een zadeltje, maar begin pas met gewicht (zoals erop leunen en erop zitten) als ie 3 is


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 07:45

Ja ik wil later als hij er aan toe is gaan mennen ik vond het zelf ook nog te vroeg om een bidje te gebruiken maar daarom wou ik jullie mening want anders heb ik straks een verpest paard en dat wil iik dus niet!

Maar ik denk dat ik dan met 2 en een half jaar gewoon heel licht begin met het bidje dat die hem dan 1x in de week in krijgt en dan de rest niet!

Wat vinden jullie?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:01

ja dat kan het ligt eraan wanneer je hem echt wilt gaan trainen met een hoofdstel in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:03

Wat win je d'r mee als hij nu al een bitje in kan? Dat kun je over een jaar nog net zo makkelijk aanleren hoor...

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:29

Ik zou gewoon wachten tot de 3 jaar!
laat hem nu lekker in de wei spelen met zijn leeftijdsgenootjes! je moet zo denken dat ie nog een heel leven voor zich heeft om te wennen aan een bitje.

.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-03 18:50

Oke dat is ook zo maar ja ik wacht zoiezo nog ik ga ook niet vroeg beginnnen maar ja allemaal:

HEEL ERG BEDANKT VOOR AL JULLIE REACTIES

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 20:48

Ik heb mijn veulen ook zelf ingereden. Omdat het zo'n bemoeial was/is heb ik haar (ik geloof de eerste x toen ze 9mnd was) een zadel en hoofdstel aangedaan (verder niets mee gedaan ! -alleen een foto gemaakt). Ze vind/vond het namelijk prachtig als je met haar bezig was (en nog steeds) ze is heel erg op mensen gericht. Ze stond namelijk altijd als een idioot tegen de staldeuren te schoppen als ik met de andere paarden bezig was (op te zadelen), ze wilde gewoon aandacht Uiteindelijk heb ik haar pas op 4 jarige leeftijd ingereden, omdat ze op 3 jarige leeftijd nog steeds een veulen leek om te zien (ze is namelijk uitgegroeid tot 1.78cm) ik wilde haar de kans geven om zich te ontwikkelen.

Maar toen ik haar met 4 jaar "in het echt" een zadel en hoofdstel aandeed, kon ik LETTERLIJK gewoon opstappen en wegrijden (hoewel ze wel liep alsof ze "dronken" was- maar dat is natuurlijk altijd!)
Ze heeft gewoon altijd in de wei gelopen gedurende haar kindertijd/pubertijd, maar haar jalouzie ging zover dat ze, als ik in de bak op een ander paard reed, ze op de mesthoop klom (vanuit de wei) en in de bak sprong (wat mij natuurlijk een hartverlamming bezorgde!)

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 21:03

Mist schreef:
Ik heb mijn veulen ook zelf ingereden. Omdat het zo'n bemoeial was/is heb ik haar (ik geloof de eerste x toen ze 9mnd was) een zadel en hoofdstel aangedaan (verder niets mee gedaan ! -alleen een foto gemaakt). Ze vind/vond het namelijk prachtig als je met haar bezig was (en nog steeds) ze is heel erg op mensen gericht. Ze stond namelijk altijd als een idioot tegen de staldeuren te schoppen als ik met de andere paarden bezig was (op te zadelen), ze wilde gewoon aandacht Uiteindelijk heb ik haar pas op 4 jarige leeftijd ingereden, omdat ze op 3 jarige leeftijd nog steeds een veulen leek om te zien (ze is namelijk uitgegroeid tot 1.78cm) ik wilde haar de kans geven om zich te ontwikkelen.

Maar toen ik haar met 4 jaar "in het echt" een zadel en hoofdstel aandeed, kon ik LETTERLIJK gewoon opstappen en wegrijden (hoewel ze wel liep alsof ze "dronken" was- maar dat is natuurlijk altijd!)
Ze heeft gewoon altijd in de wei gelopen gedurende haar kindertijd/pubertijd, maar haar jalouzie ging zover dat ze, als ik in de bak op een ander paard reed, ze op de mesthoop klom (vanuit de wei) en in de bak sprong (wat mij natuurlijk een hartverlamming bezorgde!)

Wat een idioot paard, wel enorm grappig om te lezen!!

Maar on-topic, doen wat jou het beste lijkt.. en begin met 2,5 ofzo...

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 21:27

Martenique"]
[quote="Mist schreef:
Ik heb mijn veulen ook zelf ingereden. Omdat het zo'n bemoeial was/is heb ik haar (ik geloof de eerste x toen ze 9mnd was) een zadel en hoofdstel aangedaan (verder niets mee gedaan ! -alleen een foto gemaakt). Ze vind/vond het namelijk prachtig als je met haar bezig was (en nog steeds) ze is heel erg op mensen gericht. Ze stond namelijk altijd als een idioot tegen de staldeuren te schoppen als ik met de andere paarden bezig was (op te zadelen), ze wilde gewoon aandacht Uiteindelijk heb ik haar pas op 4 jarige leeftijd ingereden, omdat ze op 3 jarige leeftijd nog steeds een veulen leek om te zien (ze is namelijk uitgegroeid tot 1.78cm) ik wilde haar de kans geven om zich te ontwikkelen.

Maar toen ik haar met 4 jaar "in het echt" een zadel en hoofdstel aandeed, kon ik LETTERLIJK gewoon opstappen en wegrijden (hoewel ze wel liep alsof ze "dronken" was- maar dat is natuurlijk altijd!)
Ze heeft gewoon altijd in de wei gelopen gedurende haar kindertijd/pubertijd, maar haar jalouzie ging zover dat ze, als ik in de bak op een ander paard reed, ze op de mesthoop klom (vanuit de wei) en in de bak sprong (wat mij natuurlijk een hartverlamming bezorgde!)

Wat een idioot paard, wel enorm grappig om te lezen!!

Maar on-topic, doen wat jou het beste lijkt.. en begin met 2,5 ofzo...
[/quote]

Idioot paard is een geheel terechte en toepasselijke woordkeuze.....nog steeds... paard kost minimaal 10 jaar van mijn leven Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers