1 webwinkel, 2 talen, verschillende prijzen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

1 webwinkel, 2 talen, verschillende prijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 10:04

Was gisteravond een beetje over www aan het s(m)urfen en kwam terecht bij een webwinkel.
Omdat ik op de nederlandstalig gedeelte zat te kijken, en er spontaan zo'n popup schermpje kwam in het engels, daar ook maar even gekeken.
Dezelfde singel, zelfde merk, zelfde valuta een megaverschil......
Is een van jullie dit ook al eens opgevallen bij andere webwinkels?

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:21

Bij webwinkels niet, bij gewone winkels wel.
Bij bijv. Mexx of Esprit staan er verschillende prijzen op het prijskaartje. In Belgie kost een truitje dan 50 euro, terwijl het in Nederland 48 euro kost en in Duitsland 45 euro.

Heeft het niet te maken met de verzendkosten? Dat het goedkoper is om het binnen Nederland te versturen dan naar Engeland?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:24

BTW wil ook nog wel eens schelen van land tot land Haha!
En nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar die webwinkel?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 10:31

http://www.tackshop.nl
Ze hebben dan 2 talen, moet je hem eigenlijk even openen in 2 vensters (1 dan NL, de andere engels)

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:06

Bij gewone winkels is het vaak de BTW wat het prijsverschil veroorzaakt. Bij webwinkel kan ik me goed voorstellen dat ze de verzendkosten er (ook) bijrekenen. Naar het buitenland verzenden kost gewoon meer.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 14:28

Dat is het nou juist, de nederlandse site is duurder dan de engelstaligesite.. en beide in euro, en als ik het goed gelezen heb is op de engelstalige site bij een bestelling van 100 euro of meer de verzendkosten 0.

En heb het dan niet over kleine prijsverschillen van eurocenten of 2 euro nee, van 20 euro en meer (op sommige artikelen)

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 16:16

Alane schreef:
Dat is het nou juist, de nederlandse site is duurder dan de engelstaligesite.. en beide in euro, en als ik het goed gelezen heb is op de engelstalige site bij een bestelling van 100 euro of meer de verzendkosten 0.

En heb het dan niet over kleine prijsverschillen van eurocenten of 2 euro nee, van 20 euro en meer (op sommige artikelen)


Jeetje dat is wel een heel groot verschil........

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:35

Ook bij reizen boeken op internet is dit zo.. Dezelfde vakantie op een bv duitste site is goedkopen.. Dit had met de verzekering te maken ofzoiets! Dit was laatst op tv..

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 00:01

dit is gewoon een nederlandse site .nl aan het eind en dan als je kiest voor engelstalig zijn dezelfde produkten stukken goedkoper.
Kijk je bij info is het beide keren hetzelfde bedrijf op hetzelfde adres met dezelfde bank gegevens.
Bijv: nederlandstalig: singel 164,03 euro
op de engelstalige site exact dezelfde (merk, beschrijving, uitvoering) singel: 129,00 euro
Dat vind ik toch een aanzienlijk verschil....

En vraag me af of andere meertalige webwinkels dit ook hebben en hoe dit kan?