hoe kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-01 15:30

als ik bij Gerald bezig ben is t altijd leuk, altijd vrolijk. Maar als ik met Marengo bezig moet (poetsen, zadelen enz) word ik er spontaan moe van en chagerijnig. Marengo is een half trakhener, best een druktemakertje maar toch best lief nog. maar hij is voor mij denk ik te opdringering, wil altijd overal met zn neus vooraan staan. Celano is ook wel druk, maar anders dan Marengo. Celano is een volbloed trakhener van 3 jaartjes. Met Heide heb ik helemaal geen problemen, dat is een echte knuffel en heeeel lief en met Gambler gaat t ook goed. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom t met Marengo dan niet wil lukken, Saskia heeft ook moeite met m, alleen Gerald niet volgens mij.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 16:48

sommige paarden trekken naar 1 persoon toe dan merk je onbewust dat ze jou niet moeten.
En met sommige paarden klikt het niet zo.
Tja er zijn 2 paarden op stal waar ik niet mee door 1 deur kan terwijl ze niet echt vervelend zijn die ene is gewoon een lompe koe en die ander is zo'n irritant stom beest ziet overal spoken en springt dan bovenop je *grom*
Ik irrioteer me al aan die 2 als ze alleen maar naar buiten moeten ben dus heel blij dat dat het enige is wat ik met ze hoef te doen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 17:33

net zoals mensen verschillende kararkters hebben, hebben paarden dat ook. Paarden met veel bloed hebben vaak een heel eigen karakter en daarbij ook hele sterke voorkeuren voor sommige personen. Het klikt dat juist wel, of misschien helemaal niet.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 20:37

Zo wachtte mijn paard altijd netjes bij de uitgang voor de paddock bij mij....bij anderen is hij een paar keer bijna over ze heen gewalst. Het leek me helemaal niks voor hem.... *LOL* totdat er iemand zijn paard uitging halen en ik mijn paard kon opvangen in de gang...niet dat hij draaft of druk is, hij vind bij anderen dat hij het volste recht heeft er als eerste uit te mogen.

Nu heeft hij dat grotendeels wel afgeleerd. Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-01 15:15

maar dan vind ik t nog steeds een beetje vreemd dat saskia en ik dat allebei hebben, we zijn namelijk nog best wel verschillend en toch reageert Marengo zo op ons allebei... Verward

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 16:04

vind je alle mensen ook even aardig dan? Ik niet. Ik mag de ene persoon meer dan de andere. Ik heb dat met dieren ook. alhoewel ik altijd zowiezo om alle dieren geef. DAt heb ik met mensen minder. T.o.v. dieren ben ik ook toleranter. DAt zou dus kunnen verklaren waarom je het ene paard meer mag dan de ander.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 16:11

hmm, als we het over eenkennige paarden gaan hebben... tja, ik heb ook nix met hercules, maar met Joop heel veel, en met Vol ook wel aardig wat, al vind ik hem wat irritant af en toe... Tja, elk paard is anders he.. verder Lips are sealed hier

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-01 16:11

ja daar heb je wel gelijk in desiree. maar saskia heeft het dus ook alleen bij dat paard... en dat vind ik vreemd

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 16:31

Echt vreemd.
Alle paarden zijn volgens mij wel in zekere zin eenkennig. Bij die van mij kan m'n broertje er bijvoorbeeld nog niet eens een deken opgooien, dan bijt ze direct. Bij mij doet ze soms wel haar oren naar achteren, maar als ik dan zeg dat het goed is, is het ook over.
Ik ben ook de enige die haar normaal in en uit de trailer kan doen en de enige die fatsoenlijk op kan stappen.....in het rijden is ze wel bij iedereen even makkelijk.

heb je het alleen als je bij hem in de stal staat of ook als je rijdt? 't Zou misschien nog aan de plek kunnen liggen waar hij staat?

grtx, Rieja

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-01 16:33

wij mogen Marengo niet rijden, dat als eerste. dus ik weet niet hoe hij dan zou reageren. In zn stal issie vooral zo, maar op de spuit/poetsplaats ook wel. In zn stal is het wel wat erger, snap ik ook wel want we komen tenslotte in 'zijn gebiedje' en dat wil ie beschermen.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 16:33

Je hebt toch van die vrouwenpaarden (die geen man in de buurt dulden) misschien is dit wel een mannenpaard? Lachen

:evaw:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-01 16:35

hahaha dan ken jij gerald nog niet..... hij is hartstikke homo en als ie vrouwenkleren aan zou doen zou ie ook nog wel voor vrouw doorkunnen }> niet banketstaaf bedoeld natuurlijk!!! Lachen Maar daar kan je gelijk in hebben hoor!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 16:44

tinkerbell is ook zo eenkennig als wat,ik ben de enige waarop ze blij reageert,anderen krijgen niets met haar gedaan.met uitzondering van de pensioneigenaars die haar binnen en buiten zetten hoef ik er niemand anders mee op pad te sturen want dan komt tink alleen terug.terwijl ze bij mij zo'n schat is,luisterd braaf,doet haar best en tegenwoordig loopt ze ookal buiten op het erf los achter me aan,of als ik haar longeer lijn pak en dan staat ze los met hoofdstel om,dan zeg ik kom maar en loopt ze los achter me aan!aja ze is gewoon een scheet. Frusty Frusty dat ik ziek ben,ik wil haar zieeeeeeeeeeeeeen NU

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithGigi en 74 bezoekers