Help !! Is dit een beroerte ?? (hond)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 18:55

Ik maak me grote zorgen om mijn hond, hij loopt alsof hij dronken is en kantelt zijn hoofd de hele tijd. Is dit een beroerte ?? Hij is 15 jaar.


mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:26

Heeft hij niks raars gegeten of gedronken? (stiekem aan iets gelikt wat niet mag of zo?) Ik hoop dat hij snel weer beter is!


Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 19:50

We zijn al bij de dierenarts geweest, het was een beroerte. Hij moet nu binnen 10 dagen opknappen, anders is hij niet meer te redden. SNIK

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:51

de hond van mn broer had dit laatst ook. ik was een beetje met haar aan het spelen, met stokken gooien enzo en opeens deed ze precies zo zoals jij omschrijft. ze liep ook met een hele bolle rug. ze heeft dit nu 2 keer gehad. ze laten haar dan ff rustig liggen en dan is het zo over. wij denken dat het een epelepsie (ik weet niet hoe je het schrijft?!!) aanval is. dat komt wel vaker voor bij oudere honden en kan je niets aan doen. (de hond van mn broer is 9) veel succes ermee.

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 20:01

Kantelt zij haar hoofd ook ?

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:14

sorry maar dat weet ik niet max.
heeft jullie hond hier vaak last van dan?

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 13:36

Hallo Max,

Wat vervelend voor je zeg. Ik heb dat een aantal jaren geleden ook mee gemaakt met onze hond.
Die kon alleen nog rondjes achter zijn staart aan lopen en hield zijn kopje scheef. Zijn ogen schoten van links naar rechts. Bij de dierenarts kreeg hij bloedverdunners en nog wat andere medicijnen. Onze dieren arts gaf hem toen drie dagen om verbetering te laten zien. Gelukkig was hij volgens de dieren arts verbeterd na die dagen. Wij zelf zagen dat niet zo zitten. Maar na een dag of 10 was hij al weer aardig opgeknapt. Onze hond heeft toen nog drie jaar geleeft en is 16 geworden.
Geef niet te snel de moed op ze kunnen echt best veel hebben en die van jou klinkt niet zo ernstig als die van ons toen.
Heel veel sterkte

Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 14:38

Dat geeft me weer moed. Vandaag gaat het alweer wat beter hij waggelt in iedergeval niet meer zo. Ik ben vandaag thuis gebleven om hem in de gaten te houden maar denk dat ik morgen weer wat uurtjes aan het werk kan. Ik heb hem sinds mijn 10de dus dit voelt gewoon heel naar.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 22:03

hoi max,
ik heb het nog ff nagevraagd en die hond van mn broer houd idd haar hoofd ook scheef dan. heeft jouw hond daar dan steeds last van? die hond die ik bedoel heeft 2x zo'n aanval gehad, maar dan was het na 5 minuten weer over.
sterkte in ieder geval.

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 23:36

Onze hond heeft ook een beroerte gehad, met precies dezelfde verschijnselen, 2 keer, op 14-jarige leeftijd. Daarna heeft ze nog 2 jaar geleefd en uiteindelijk hebben we haar op 16-jarige leeftijd moeten laten inslapen om heel andere gezondheidsredenen dan die beroertes.
Het kan dus ook best zijn dat jullie hond opknapt en zo weer een paar jaar verder leeft!
Ik hoop het voor je, succes!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 20:55

Veel sterkte in elk geval *LOL* . Hopelijk helpen de verhalen van de andere bokkers je een beetje om de moed erin te houden. *LOL*

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-01 16:04

Hoi, een kennis van mij heeft een hond met soortgelijke klachten. Ik heb haar n.a.v. jouw verdrietige verhaal gevraagd wat zij eraan heeft gedaan.
Zij geeft haar hond Q10. Wat haar ook nog is verteld is, dat honden volgens pathologen geen beroerte kunnen krijgen. Wel een defect in het middenoor, waarvan de verschijnselen
veel op een beroerte lijken. Behalve Q10 krijgt haar hond ook nog Bilbao Gingko omdat zij denkt dat dat werkt. En, omdat hij ander gedrag ging vertonen (zijn dag en nachtritme klopte niet meer) heeft hij Fitergol voorgeschreven gekregen en dat mag zij nu eigenlijk een beetje afbouwen, maar dat durfde ze nog niet, want hij is best wel goed herstellende van zijn "beroertes". Dit middel bevat
nicergoline en dat is weer iets wat voorgeschreven wordt aan mensen met Alzheimer. Het zou meer zuurstof naar de hersenen sturen, net als wordt
gezegd van Gingko. Koffie schijnt overigens ook iets in die richting te laten
geschieden. Verder gaat zij erg fysiotherapeutisch met hem te werk. Wat hij
enigszins kan doen moet hij maar doen. Alleen met hitte ontziet zij hem zeer en
misschien straks als het extreem koud wordt.

Ik persoonlijk heb hier dus verder absoluut geen verstand van. Kijk maar of je er wat aan hebt en overleg het met je dierenarts. Succes en beterschap voor je hond.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 16:31

Ik vind het geweldig dat jullie zo met me mee denken, wat voor spul is dat Q10 en waar kan ik het krijgen?

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 15:16

Max,
Q10 kun je bij drogist, apotheek, kruidenwinkel etc. verkrijgen. Men kan je daar denk ik ook het beste verder adviseren.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 11:42

Hoi Max,
Lees je topic een beetje laat, maar kan misschien nog wat zinnigs toevoegen:
Honden kunnen wel beroertes krijgen, alleen wisten de dierenartsen dat tot voor kort niet. In Utrecht is me nogmaals verzekerd dat mijn Banjertje ze toch echt heeft..
Ze heeft ze nu ong 2 jaar, ca 1x in de 3 maanden.
Ze krijgt Filtergol (DUUR!) en Prednisolon (werkt vrij goed, al drinken ze er vreselijk veel van, dus moet je echt heel vaak lopen). De medicijnen krijgt ze alleen direct na een aanval, voornamelijk omdat ik geen hond wil die constant aan de pillen is..
Met een beroerte is wel goed te leven.. bij honden richt het niet zo veel blijvende schade aan als bij mensen, het enige waar je op moet letten is dat de coordinatie minder wordt.
Mijn dierenarts raadde me aan om tijdens de 'blackout' (na de aanval, als ze heel stil ligt bij te komen) haar aan te raken, vooral de achterpoten moeten weer een plaatsje krijgen (dus vanuit de nek naar de achterpootjes), en dat de dagen erna erg veel te doen.. Met een tennisbal (of massagebal) de spieren aanraken (rollen) helpt enorm!
Tijdens, en net na een beroerte ziet een hond er uit alsof 'ie nooit meer beter wordt.. Banjer heeft keren gehad dat ze 3 dagen na de aanval nog geen enkele stap kon zetten zonder om te vallen.. GEEF 'M DE TIJD! Laat je beestje alsjeblieft niet inslapen omdat het er hopeloos uit ziet, het lijkt veel erger dan het is.. Banjer huppelt namelijk elke keer weer binnen 10 dagen achter haar geliefde tennisbal aan Lachen
Sterkte met je schatje..

trudy_d
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 18:45

Toevallig heeft mijn hond dit nu ook twee keer gehad, en dan maak je je toch best even zorgen! Verward Hier heb ik in ieder geval wat aan! mijn hond is nu tien, en ik hoop echt dat hij nog een paar jaartjes gezond blijft!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 20:31

de dierenarts vertelde dat het bij de hond van mn broer epelepsie is.
dat zou erfelijk zijn bij bordercollies Verward

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 12:56

Mijn hond heeft epileptie, en dan heeft hij hele andere verschijnselen. strekte met je hond.
Ik weet wel een e-mail adres van een DA in Utrecht, die je altijd kan mailen met vragen.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Gaat al veel beter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 17:57

Het gaat inmiddels al veel beter met mijn hond. Hij heeft er 2 gehad maar is er helemaal van genezen. Hij gaat volgende week mee op vakantie naar Frankrijk. Van mijn mag ie honderd worden !! (hij is nu 15)

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 11:15

Fijn om te horen dat het goed gaat.
ik hoop dat ie nog lang bij jullie zal zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Faniek, Geertema, lina1998, senna21 en 20 bezoekers