zelfmoord? iemand die er met mij over wil praten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
somebody
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 13:29

ik ben dus niet onder mijn eigen naam dit bericht aan het typen omdat ik vast heel veel kritiek ga krijgen enz.!
ik heb dus een hele moeilijke tijd achter de rug en nu nog!
ik word gepest en met mijn verleden heb ik het soms zo moeilijk dat ik denk aan zelfmoord ik weet dan niet meer wat ik moet doen soms ben ik heel erg depressief!
ik haal allemaal 1en en 2 en op school iedereen vind me dom ik zit hier soms zo mee en dan denk ik wil ik nog wel verder met mijn leven heeft dat wel nut?
iemand die dit gevoel kent?
ook meningen graag!
geen boze meningen want ik ben daar heel gevoelig voor enz.!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: somebody op 2001-10-22 22:37 ]</font>


LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:42

Zelfmoord is in elk geval niet de oplossing, denk eens na hoeveel mensen je daar pijn mee zult doen, mensen die wel om je geven!! Ja denkt misschien dat die er niet zijn maar denk daar eens goed over na want die zijn er!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 14:35

Tja zelfmoord is een definitieve oplossing voor een tijdelijk probleem.

Ik zou zeggen zet door en je komt er wel.Het kost wat tijd maar gun dat jezelf

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

somebody
Berichten: 2
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 18:55

ik heb geen enkel jaar gehad dat er geen rare dingen gebeuren hier in het gezin en om me heen ik word er helemaal gek van!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:03

Bedenk eens hoe veel mensen je pijn zult doen door zelfmoord te plegen. Jij denkt zeker dat iedereen je dom vindt, maar er zijn ook heel veel mensen die van je houden! Lachen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:12

zoek iemand in je omgeving waarover je ermee kan praten. Iedereen in zijn/haar leven maakt een periode van depressie mee, waar ze ook zulke gedachtes hebben. Heb ik ook wel gehad; zo erg dat je geen uitweg ziet.

leeftijd speelt een hele grote rol, vaak groei je er weer langzaam uit, mede door positieve dingen die gebeuren in je leven. houd vol, en probeer te relatieveren. Als je 1 en 2-en haalt wil niet zeggen dat je mislukt bent. Waarschijnlijk ben je een heel goed en lief meisje, dat niet tegen de druk van de omgeving kan en heb je een lief vriendje nodig die je er doorheen kan slepen. Zoek ook geen vluchtwegen in 'gekke' dingen, onderga het nu, met de wetenschap dat altijd ALLES weer goed komt. (kijk maar naar mij!)

Kom schat je kan het!!!! Als je het ff niet ziet zitten Pb je me maar!!

hang in there.......

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:14

Zelfmoord =weglopen voor je problemen.
Probeer er wat aan te doen, het komt vast allemaal wel goed. Denk aan de fijne dingen ... bekijk het eens van de zonnige kant. Sterkte...

I love to love!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:47

nee niet doen wij houden ook van je hoor!!!!!!!!
voel me ook stinkmodder hoor hebben we allemaal wel eens maar doe het niet is het niet waard!!!

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:53

Zelfmoord?

Dat doe je niet zomaar, je hebt nog een heel leven voor je en je kan je leven verbeteren door je zelf te zijn, je kan wat vaker achter de boeken zitten en de kinderen uit je klas te negeren en meer aan andere dingen te denken.
Praat er eens over met je mentor en met je ouders.
Dat helpt misschien en het lucht ook hartstikke op.
Luister nou maar naar mij
Suc6

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:53

O, ja Somebody, dit is niet kwaad bedoelt.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:58

he bah wat naar!! ik heb van iemand op msn gehoord en gesproken.. die heb ik de laatste avond van zijn levem gesproken hij heeft waarschijnlijk zelfmoord gepleegt Lips are sealed je doet er zoveel mensen verdriet mee.. ik zou je geliefde (familie) uitleggen waarom je je zo voelt zo kunnen ze je helpem

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:36

oke ik ben dat anomnieme gedoe zat!
ik heb dit bericht geschreven en fonnie me ouders geloven me niet en ik durf dit mijn mentor niet te vertellen!
en ik heb al wel bijna zelfmoord gepleegd ik heb zelfs een keer een mes gepakt maar d8 toen aan de leuke dingen!
maar ik heb het hier echt moeilijk mee!
ik wil soms echt zelfmoord plegen!
geen nare reacties van je stelt je aan please want ik stel me niet aan!

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:44

Proficiat, ik vind het van veel lef getuigen om uit de anonimiteit te komen. Ga hier vooral mee door.
Een roep om hulp wordt altijd wel ergens gehoord, laat je niet inmaken door de buitenwereld. Ik herken je gevoel, hoewel ik toch nooit zover gegaan ben als jij. Aanval is de beste verdediging, uiteindelijk is diegene die zijn kop boven de grijze massa uitsteekt, winnaar. Zorg dat jij degene bent, tot elke prijs. Eis je plek op, desnoods met "geweld".
Go for it, de eerste stap in de goede richting heb je zojuist gedaan, ga door, beat them.

gery.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:50

hmmm, ik heb ook zoveel keren het gedacht,zo af en toe nog. Maar de stap is groter dan de gedachte. dat is meestal hetgene wat je tegen houdt. Als ik al mijn dieren niet had, en vooral Nina dan zat ik hier nu niet. Dan was ik er allang niet meer. Want op mijn ouders, mijn zusje en mijn vriendinnen kon ik niet meer rekenen. Ik heb wel eens op het perron gestaan, of in de winkel voor slaappillen met een vals recept dat ik van de dokter had gekregen(gedaan of ik slaapgebrek had). Maar dan sta je daar en denk je wat je achter laat. Ik kon Nina en mijn dieren niet zomaar achter laten. Dat kon ik gewoon niet! Ik dacht aan wat er zou gebeuren. En dat wilde ik niet.
Misschien klinkt het raar, maar ik denk dat dieren echt gevoel hebben, en ik dacht eraan dat ze me echt zouden missen en dat ze voelen aan de mensen om hun heen dat ik niet meer in de "land of the living" was. Ik kon het gewoon niet.

Denk aan alles wat je hier achter laat, bijv, je favoriete sport, je huisdieren, ehm, je beste vriendinnen of je ouders.

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:55

sanne dat had ik dus ook alleen voor norbert gijsje en me hond en kat ja hoe zeg ik het heb ik het niet gedaan!
ik heb gewoon een zwak voor die 4 en love them maar als die diren er niet geweest waren was ik er ook niet meer maar soms dan wil ik echt van een gebouw afspringen of me polsen doorsnijden!

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:22

ik voel me er erg poedersuiker onder en dan begint ook nog iemand te zeuren over je problemen op bokt zetten dan is de maat bij mij vol!
diegene noemt degene die hen probleem hier kwijt wil een zielepoot!
nou als je mijn hele verhaal wil horen pb me maar!
ik zit niet zielig te doen en meen wat ik heb geschreven echt!
thnx voor alle steun en lieve reacties!

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 22:31

ik ben ook heel vaak erg depri maar thnx to u ben ik weer wat opgevrolijkt en kan ik weer ff verder!
thnx allemaal!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 23:25

Als je denkt; "ik ben verslagen",
is de nederlaag een feit,
Als je denkt; "'k zal niet versagen",
win je op den duur de strijd
Als je denkt; "ik kan het niet halen",
is de tegenslag op til.
Want het overslaan der schalen,
hangt voornamelijk af van wil.

Moedelozen gaan ten onder,
door hun twijfel, door hun vrees.
Vechters winnen, door een wonder,
telkens weer de zwaarste race,

Denk "Ik kan het ", en dan gáát het.
Iedereen vindt bij wilskracht baat.
En in zaken wint de daad het
van het nutteloos gepraat.

Als je jammert; "ik ben zwakker,
dan mijn grote concurrent"
dan blijf je levenslang de stakker
die je ongetwijfeld bent.

Niet de Goliaths en de rijken,
tellen in het kamp voor zes,
maar de fermen, die niet wijken,
hebben vroeg of laat succes.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 00:10

Ook al denk je soms van niet, er zijn altijd mensen die je er pijn mee doet.
Op dit moment lijkt het voor jou misschien de enige oplossing, maar als je nu doorzet zul je zien dat je vanzelf weer in een betere periode komt. Echt, geloof me, nu is het moeilijk maar als je hier uitkomt (met professionele hulp), ben je sterker dan ooit.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 01:10

Net wat ze zeggen,zelfmoord is niet de oplossing.
Ik ken een jongen via internet,die nu een hele goede vriend van me is.Ik heb hem leren kennen doordat hij zelfmoord wou plegen en ik hem dus allerlei argumenten gaf waarom hij dat niet zou doen.Zelf heb ik ook wel eens die kant opgeneigd maar ik heb nooit(gelukkig) het lef ervoor gehad.En ik wist dat ik zoveel mensen pijn zou doen.Dus ik vertelde hem dat hij echt niet de enigste was die zo'n verrot leven had.He ging hem vooral om het feit dat hij geen liefde kon krijgen.Dat is merk ik toch wel,de voornaamste reden.
Maar nu heeft hij zijn eerste vriendin gehad en heeft het er nooit meer over.
En er is een tijdje terug ook een meisje van een flat afgesprongen.Ze had ook een depressie dus ze heeft zlefmoord gepleegd.Nou,ze heeft heel veel mensen pijn gedaan.Niet dat iemand het haar kwalijk neem ofzo,je weet nooit wat er in haar hoofd om is gegaan.Maar haar hele school was geschokt en ook bij mij op school was er medeleven enzo.
Ik vin het ook knap dat jij er op een moment voor uit kwam wie je bent.Dat ik al een stap in de goede richting.Je weet het ook van jezelf en wil er blijkbaar zelf wat aan doen.Nou kijk om je heen,er zijn hier dus zat mensen die het niet willen,die je best willen helpen.Ik ook.Ik heb zelf ook negatieve beelden van mezelf gehad.Ik was op een gegeven moment ook niet meer in de realiteit,ik zat in een droomwereld.Nu nog,op sommige momenten ben ik een beetje down en neig ik de kant van depressie op.
Wat ik wil zeggen is dat je er niet alleen voor staat.Als je hulp zoekt,gewoon iemand waarmee je kan praten.Als je behoefte hebt om te praten,ik wil best helpen.Je vertelt je hele verhaal maar aan mij,ik luister wel.Ik kan je zelfs als je wilt adviezen geven,ookal weet ik niet of ze van pas komen.
Als je misschien met me erover wil praten,pb me maar.

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 11:19

bedankt voor alle reacties ik ben echt wat opgevrolijkt en weet nu dat er wel mensen zijn die om mij geven en er met mij over willen praten!
thnx voor alle aardige reacties!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:13

Ik raad je toch aan om met een hulpverlener te gaan praten. MB: een hulpverlener is niet iemand die met een toverstafje je problemen wegneemt, je moet er zelf voor werken, JIJ moet degene zijn die het op wil lossen. Daar word je dan in geholpen door de hulpverlener. ALs je serieusn over zelfmoord denkt, kan je beter een hulplijn bellen of naar het RIAGG gaan, die kunnen je beter helpen dan de mensen hier.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Danseresje, Fayyah19, Jacquelinee_, Jaydee_WP, JudithGigi, LiannePuthzy en 171 bezoekers