nieuw medicijn voor o.a. spat!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

nieuw medicijn voor o.a. spat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 18:34

maar ik ben de precieze naam kwijt

ik kwma net toevallig mn DA tegen bij mn instructeur op stal, waar ik les had gehad met Quentin

Destiny heeft spat gehad, is vast gegroeid en ze heeft er een jaar of 4 goed mee gelopen, toen is er ineens wat gaan veranderen in het linker achterbeen

DA en de kliniek waarmee mn DA samenwerkt hadden t nog niet eerder gezien
het grote spronggewricht werd aangetast door de spat, terwijl spat normaal alleen in de gewrichtjes vlak onder het spronggewricht zit

geen idee wat de oorzaak is waardoor dat is gebeurt, is alleen LA, terwijl spat(net zoals de 1e keer) eigenlijk altijd aan beide kanten tegelijk voorkomt

omdat ze al spat had gehad, en daardoor ook hko ivm overbelasten gaf de kliniek het advies afmaken(ze stond&liep op 3 benen)
ik wilde nog even tijd om afscheid te nemen, intussen was Q ook niet goed en was mn DA weer bij mij op stal, toen liep desje al een stuk beter, gebruikte t beentje weer

hij zei toen kijk het nog even aan

in stap is ze weer 100% stapt mooi ruim over
in draf ging ze mega uitstrekken en liep heel ruim, behalve als ze in arbeidsdraf moest, dan tilde ze LA op en zette hem weer neer, ipv hem naar voren weg te zetten
gister liep ze ook in arbeidsdraf bijna helemaal goed

galop houdt ze de achterbenen naast elkaar, kan de sprong beweging niet meer maken

oke dat is dus wat ze mankeert, maar mn DA zei heb je toevallig al wat gehoord over dat nieuwe medicijn, wat vooral ij spat goede resultaten laat zien

begont met een T iets van Tight up of Tred up ofzo?
maar hij moest weer weg dus heb t hem niet meer goed kunnen vragen

wie weet er meer over?

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:11


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-03 00:17

oke dank je!

ik had moeite om de naam te verstaan boven t geklier van Q en een hengstje uit Knipoog

ik a even in je topic kijekn(had k volgens mij van de week al zien staan)

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 13:21

Ja lees er maar wat over en laat je goed informeren over tildren. Ik wil het niet afkraken, maar bij mijn paard heeft helaas niet geholpen en ik ken iemand waar het ook niet heeft bij geholpen. Ik had geen keus en was 1 van de eersten in nederland die het heeft toe laten dienen door dierenkliniek Bosch en Duin, ik had ook geen andere keus, maar weeg het goed over, laat je goed informeren over de goede kanten en slechte kanten ervan. Mijn paard heeft er niets aan overgehouden ofzo, maar het heeft me heel veel geld gekost en het heeft niets mogen baten. Succes ermee!