kwpn: staat % bloed vermeld in stamboekpapier?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

kwpn: staat % bloed vermeld in stamboekpapier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 19:10

Namens iemand heb ik deze vraag.

Staat op het stamboekpapier van een KWPN paard het percentage vermeld van de verschillende bloedlijnen/rassen?

Zoals bv 40 % arabier/ 10 % engels volbloed oid.

Dit is door iemand beweert en aangezien we geen papieren kunnen inzien hopen we dat iemand hier dit precies kan uitleggen.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:11

Nee dit is niet zo.
Wel staat er bij wat voor rassen het zijn. Maar % niet.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:41

Ja bij mij wel! Een ouder papier (merrie is van 1990) En bezit -jawel- 0,78% arabisch bloed. Tenminste dat percentage staat op het stamboek papier. Vader Actueel heeft 1,56% en grootvader Saluut 3,13 % en overgrootvader Ronald heeft 6,25 %.

Ik ben op dit moment de hele stam aan het uitzoeken..... bergen werk Haha!

linkje naar topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=167929

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 06:18

maar toch niet bij het KWPN? daar staat wel bij de afstamming of ze van een ander stamboek zijn (bijv oldenburg, hannoveraan) en 100% engels volbloed of arabisch volbloed (xx of ox)
maar het KWPN werkt volgens mij niet met procenten, als een paard is opgenomen is hij 100 % KWPN.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 11:11

100% kwpn? Maar er zit veel Holsteins bloed in haar en ook nog een volbloed. Wanneer kun je spreken van een 100 % Kwpnner?

Waar zou het percentage anders voor kunnen staan?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 16:09

Ja de merrie waar het hier over gaat schijnt ook holsteiner en volbloed in zich te hebben. Maar niemand kom het ons met zekerheid uitleggen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:16

karuna schreef:
Ja de merrie waar het hier over gaat schijnt ook holsteiner en volbloed in zich te hebben. Maar niemand kom het ons met zekerheid uitleggen.


Achter onze merrie zit ook veel Holstein, Gelders, volbloed (Vesins xx) en zelfs Arabisch bloed. Dus het percentage klopt volgens mij wel en is dus een percentage Arabisch bloed.

We hebben dus een fokmerrie met 0,78% arabisch bloed!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:29

idd alleen de percentage's arabisch volbloed. Als de rest er ook op moet wordt het een hele bonte verzameling ben ik bang. Voor de rest moet je gewoon zelf de rekenmachine pakken.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 04:09

Ik bedoel dat het KWPN niet aan procenten doet.
hij staat of in het B-register (niet voor KWPN goedgekeurde vader, KWPN moeder) veulenboek (krijgen ze als veulen, goedgekeurde KWPN hengst als vader, moeder mag (geloof ik) alles zijn, Holstein, arabier, KWPN, etc.
via de stamboekkeuring kun je ze als driejarige (of later) proberen op te laten nemen in het stamboek.
als ze aan de eisen voldoet, krijgt ze een KWPN papier en is ze dus KWPNer, de procenten van de voorouders doen er dus niet toe, daar kijken ze niet naar, ze is "gewoon" KWPN, wat er dan ook voor zit.
er is ook nog iets met het A-register (goedgekeurde KWPN hengst als vader)
hoe het precies zit met die registers weet ik niet meer (IEMAND ANDERS MISSCHIEN........)
ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is.....
maar opgenomen in het stamboek, via keuring, geeft gewoon KWPN

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 11:13

Ok dan weet ik meer, het percentage slaat dus alleen op het arabisch bloed dat erin zit. Ik zal het doorgeven, weer wat geleerd.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:21

annegti schreef:
idd alleen de percentage's arabisch volbloed. Als de rest er ook op moet wordt het een hele bonte verzameling ben ik bang. Voor de rest moet je gewoon zelf de rekenmachine pakken.


-ff vervelend- hoe moet je dat dan uitrekenen? Verward

Moeder Ida is 0,78 % arabisch en vader is Jazz --> hoeveel procent is mijn Tos dan?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:36

Moet je eerst zien uit te vogelen hoeveel arabier die heeft, optellen en delen door twee...