Kunstog western zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 12:48

Heeft iemand ervaring met de kunstof western zadel van go.to/zadels? (of andere kunstof zadels)
Super kwaliteit zal het wel niet zijn voor die prijs, maar voor extra erbij... *LOL* *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:19

Ik heb 1x op een kunststof 'engels' zadel gereden, met zeer warm weer. Dat dus NOOIT MEER Verdrietig
Maar voor 'zo erbij', waarom niet. Lekker licht in gewicht en zolang je er niet al te intensief op rijdt.. moet kunnen.
Ik weet niet van ik van go.to moet denken. Heb de zadels nooit 'in het echt' gezien, dus geen mening.

Elv
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 15:54

Ik heb nu ook een kunststof zadel, de voordelen: lekker licht, relatief goedkoop en het is regenproof. Een nadeel: je moet veel vet op je kont hebben om lekker te zitten. (nu is dat bij mij niet zo'n probleem Haha! ) Die van mij is vrij hard en ik moet er in dat opzicht nog even aan wennen.
Over hoe sterk het is en hoe lang het meegaat kan ik je nog niet veel vertellen, als je voor een long-lasting zadel gaat kun je toch beter voor een leren zadel gaan denk ik...

karin e
Berichten: 120
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:55

Ik heb ooit een kunstof western zadel gehad, en heb nog steeds spijt ervan dat ik het ooit verkocht had. Het was wel een van de duurdere merken, maar was het dubbel en dwars waard. Heb ook ooit gereden op een big horn kunstof zadel. kunnen ze beter gewoon weggooien, het zitcomfort is nul. Dit komt trouwens ook voor bij leren bighorn zadels.
Jammer genoeg kan ik me het merk niet meer herinneren. Was een round skirt zadel, en toen ik het net had, heeft mijn paard er eens zeer intensief mee tegen een boom aan staan schuren. Ik dacht dus, daar gaat mijn zadel, maar niets was minder waar. Nadat ik met een borstel de troep en algen van de boom eraf had gepoetst, bleek dat er nog geen krasje op zat.
Eens hadden wij een rit, 65 mijl, dat is ongeveer 105 km in 2 dagen, in bergachtig terein. Heb dit in het kunstof zadel gedaan. Geen klachten.
Kom er nog op terug als ik me het merk kan herinneren. Heb ze hier in europa toch wel eens gezien, ik geloof op de equitana een paar jaar geleden.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 19:41

ben afgelopen vrijdag naar urk geweest voor die zadels. Het kunststof westernzadel heb ik niet gezien. Wel andere zadel en die zagen er mooi uit.

Ik heb zelf daar een dressuur- en stockzadel gehaald en ben daar erg tevreden over. Je kunt het beste gewoon gaan kijken en dan zelf beoordelen wat je er van vind. Lachen