Wie heeft ervaring met koperkleurige uitrusting?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 18:03

Ik vind het supersjiek staan en als ik Z zou mogen starten wil ik overwegen om naast mijn zilverkleurige st*tr hoofdstellen ook een koperkleurige aan te schaffen.

Maat nou zag ik laatst een fries lopen met alles koperkleurig en dat was hardstikke dof!
Ik heb echt geen zin om elke week al dat gespwerk op te poetsen!

Wat is jullie ervaring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:04

Koper is supermooi, maar je moet het wel poetsen...
Neverdull erover, en in no-time klaar hoor. Ik heb nooit een hekel gehad aan dat werk...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:11

Mijn nichtje had een halster met koperen gevalletjes erop, en na een tijdje werden die helemaal dof en gingen ze groen uitslaan.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:15

Supermooi, maar je moet inderdaad wel poetsen. Dan moet je niet denken aan uren hard boenen hoor, met een goed spulletje heb je die aanslag er zo af, wij gebruiken altijd Brasso. Ook voor het bit, maar dan wel supergoed afspoelen. Het geeft echt wel voldoening als je ziet dat het dan super gaat glimmen, dat maakt het eigenlijk wel een leuk werkje.
Gespjes, sporen, bit, stijgbeugels alles, overigens geen echt koper, maar Argentaan, dat is iets meer goudkleurig, puur koper is roder van kleur.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:21

Oh ja, erg mooi icm bruin Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:11

ja ik vind het ook erg mooi maar wel goed onderhouden en poetsen want anders slaat het groen uit

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:24

Ik had ook hoofdstelletjes met koperkleurige sluitingen, tevens hadden wij veel koperkleur in het tuig welke we gebruikten op concoursen voor de Tuigpaarden. Er is een speciaal poetsmiddel (naam ben ik kwijt) voor en tevens kun je er ook speciale doekjes er voor krijgen. Doekje erover en je hoofdstel glimt voor minimaal (hangt er van af hoe vaak je het gebruikt) een week helemaal.
Veel succes met het maken van je beslissing Lachen

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:54

ik heb op penstacan esau als van koper en het staat heel mooi .zelfs mijn beugels heb ik koper .
het schoon maken doen ik met sprenger diamond paste en dan ben ik zo klaar een half uurtje en schoon is het en het blijft lang schoon ik doe het een keer in de maand en ik rij elke dag er mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 23:59

ik zie ze wel eens lopen met koper bit, koperen gespen, koperen passanten, koperen beugels, koperen knopje op de zweep enzovoort. Vaak is het ietsjes overdone. Het is mooi, als het niet overdreven is.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 00:11

Dikke heeft een hoofdstel met koperen sluitingen. `T is wel wat dof, maar als ik eerlijk ben, maakt me dat niet zoveel uit Knipoog . Rijd er zeker wel twee keer in de week mee en heb dat hoofdstel nu 2 1/2 jaar. (Nog nooit gepoetst Bloos , misschien binnenkort toch maar eens doen Scheve mond\ ).
Staat mijn Dikke wel heel wijs (hij is zo goed als zwart), is een Kalvakade hoofdstel en kostte maar DM 69,- (ca 76 piek)

PS Groen is bij mij niks hoor Knipoog !
_________________
Ieder vogeltje zingt...... twiet twiet twiet !

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-10-23 00:13 ]</font>

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:31

Als je voor de glim gaat kun je ook eens kijken naar messing (en dan voor het bit iets anders zoeken).

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:44

Tis heel erg mooi, maar je moet het idd wel goed poetsen! Zag laatst ook een meisje met beugels, sporen enz. in het koper, echt heel erg mooi! Pling

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 19:33

Geen koper, maar gewoon messing! Waarschijnlijk vindt je koper toch bijna niet. En messing overal. Het bit gewoon lekker zilver kleurig!

Chucky
Berichten: 179
Geregistreerd: 23-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 19:48

Ja je moet het wel poetsen,maar je hoeft het toch niet altijd om te doen,als je geen zin hebt om te poetsen doe je gewoon andere zadel en hoofdstel op,maar als je aan het koper gaat,doe het dan wel meteen goed en doe wel alles in het koper en niet je bit,beugels koper en de rest zilver ofzow,begrijp je?

xxx Karin en chucky

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 20:03

hoi,
ik heb ook met een hoofdstel met koperensluitingen en gespjes gereden en inderdaar werdt het erg snel dof misschien een goed idde om er een te nemen die een gouden laagje heeft om de gespen heen dat blijft wel erg mooi!