bijrijdpaard dilemma

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

bijrijdpaard dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 18:42

Ik heb even jullie advies nodig over t volgende: Ik rijdt sinds kort naast Vosje (die in de Achterhoek staat) doordeweeks een paard in Soest. Hij heet Puck, is 6 jaar en erg lief, hoewel hij ook wel zijn nukken heeft natuurlijk. Ik ben er erg blij mee, ook omdat de eigenaresse me ook erg aardig lijkt (ken haar natuurlijk nog niet zo goed) en dezelfde ideeen heeft over hoe je wel en niet moet paardrijden.
T probleem is dat ik sinds gisteren pijn in mn rug heb, en dus eigenlijk niet echt kan paardrijden. Ik heb afgesproken om vrijdag te gaan rijden. Twee weken geleden kon ik ook al niet (toen had ik griep....lekker krakkemikkig mens hoor ik jullie denken...maar ik heb anders nooit iets), dus ik vind het nogal banketstaaf om nu weer niet te rijden. Dadelijk denkt ze nog dat ik er niks aan vind, of wil ze toch liever iemand anders....
Dus wat vinden jullie? Ibuprofen slikken en toch maar rijden? Of afbellen?


sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:46

nou longeren is ook een oplossing.. eehmzz de eigenaar bellen dat je het in je rug hebt. maar toch wil komen wat je dan moet doen.!!

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Jokonootje

Berichten: 4828
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:47

tsja doorrijden lijkt me niet slim aangezien je niet door pijn heen moet rijden ...
als jij je er niet gemakkelijk bij voelt om weer af te bellen kun je `t paardje dan niet longeren ?!
Bel je haar gewoon op met de vraag of het ook mogelijk is om `m te gaan longeren omdat je nogal last van je rug hebt...
zou haar gewoon bellen ... en even overleggen ...

je kan natuurlijk ook even wachten het is tenslotte nog maar woensdag morgen even rustig aan doen en misschien is het dan wel over...

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:08

helaas weet ik alles van rijden met rugpijn. Het is een beter idee om te gaan longeren, voor zowel jezelf als het paard. Ook met een fikse doses ibuprofen hou je je rug wat stijf en werk je het paard tegen. Ik kan met rugpijn moeilijk doorzitten en galopperen door de stijfheid.

Wel kan ik je asl tip geven om voordat je gaat slapen 400mg ibuprofen te slikken. Zo krijgen je spieren de hele nacht de kans om te ontspannen en heb je kans dat het de dag erna een stuk beter is. Dit is mij ooit aangeraden door een fysio.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 21:01

hee bedankt allemaal voor de tips....denk dat jullie inderdaad gelijk hebben. Soms moet je het gewoon even door iemand anders bevestigd horen.....

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 12:43

Nou ik heb haar net gebeld....was helemaal geen probleem. Heb ik me voor niks druk gemaakt. Wat ben ik ook een miepje.....


sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:23

zie je wel... Haha! hihihih

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker en 37 bezoekers