Betalen voor verzorgpony aan eigenaar van de stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Betalen voor verzorgpony aan eigenaar van de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 21:53

Dus niet aan de eigenaar van de pony, maar aan de eigenaar van de stal waar de pony staat.
Wat vinden jullie hiervan?

Ik verzorg sinds de herfstvakantie Mandy, een Fjord. Ik ga 2 of 3 dagen per week (hangt er vanaf of ik op zaterdag kan of niet) naar stal toe om Mandy te poetsen, met haar te wandelen en soms te mesten.
Ik rijd er niet op, Kim, de eigenaresse, heeft liever niet dat er iemand anders op haar pony rijdt. Dat maakt me verder niet uit en een enkele keer mag ik wel, als zij er bij is, er op rijden Lachen (is nu 1x gebeurd Haha! ).
Maar goed, dat rijden maakt me niet uit, natuurlijk is het leuk, maar dat doe ik ook wel op de manege..
Nu is er op die stal, stal NoordAA, een regel, dat de verzorgsters van paarden en pony's die daar staan 35 euro per maand betalen, aan de eigenaar van de stal. Dit voor het gebruik van de bak, longeerbak, paddock en omdat je daar bent op stal.
Sommige verzorgsters verzorgen dan paarden die van hem zijn, maar verzorgsters van paarden die daar wel staan maar niet van hem zijn betalen ditzelfde bedrag ook aan hem.

Omdat ik niet op Mandy rijd, had Kim, eigenaresse van Mandy, aan Frans gevraagd of het goed was dat ik niet zou betalen. Ik zou dan verder geen gebruik maken van de bak.

Nu is Frans, de eigenaar van de stal, kwaad op mij geworden omdat ik in zijn ogen Mandy hard en onterecht sloeg (ik zal jullie niet met het hele verhaal vervelen, maar Mandy liet zich niet pakken in de paddock en elke keer als ik haar halster pakte gooide ze haar hoofd omhoog, wilde bijten en draaide zich om, toen ze dit een paar keer gedaan had, ik was toen denk ik al ruim een kwartier bezig, gaf ik haar een tik, omdat ze niet mag bijten). Hij heeft me toen min of meer daar weggestuurd en heeft Kim gebeld. Ik met Kim gepraat, Kim met Frans gepraat en ik mocht weer komen.

Hij was waarschijnlijk ook al geïrriteerd omdat ik toch niet betaal en andere verzorgsters (die wel rijden en ook betalen), daarover geklaagd hadden.
Een vriendin van me verzorgt daar ook een pony waar ze niet op rijdt, zij is daar 3 tot 5 dagen per week, soms nog meer, en rijdt niet op haar verzorgpony omdat die nog 2 is, dus nog niet ingereden. Om de pony toch beweging te geven, longeert ze vrij vaak, in verhouding met de andere mensen daar op stal. Ook had die pony laatst toen zij aan het longeren was iets kapot gemaakt, omdat ze bokte.

In ieder geval is het nu de bedoeling dat ik voortaan 10 euro per maand aan Frans ga betalen..
M'n vriendin waarschijnlijk ook, daar moet hij nog met de eigenaresse van haar verzorgpony over praten.

Dat geld is dus voor het gebruik van de paddock, poetsplaats en gewoon het feit dat ik daar 2 of 3x per week rondloop.
Aan de ene kant snap ik zijn redenatie wel, maar aan de andere kant...
Kim, de eigenaresse van Mandy, betaal stalgeld, dus zij betaalt toch al voor het feit dat haar pony in de longeerbak mag en gepoetst mag worden Verward Tenminste, dat vind ik.

Ik had het vandaag aan m'n ouders verteld, zij waren het er niet mee eens en vinden het eigenlijk niet goed dat ik daarvoor ga betalen.

Ik wil wel betalen, omdat ik dan van het gezeur af ben en ik Mandy niet kwijt wil .
Ik zou vandaag samen met Kim met Frans gaan praten, maar hij was er niet (was verder niet afgesproken oid, ik had dat met Kim afgesproken, maar Frans was er dus niet).

Nadat Frans kwaad op mij geworden was, mocht ik helemaal nooit meer komen... Dus ik ben eigenlijk blij dat ik Mandy nog mag verzorgen...

Maar goed, wat vinden jullie ervan?
Is het redelijk de eigenaar van de stal geld vraagt aan verzorgsters van paarden en pony's die niet van hem zijn?


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:56

Ik vind het eigenlijk nergens op slaan dat je moet betalen, maar ik heb het wel vaker gehoord. Volgens mij moeten bijrijders op Manege Voortstede in Rijswijk ook 25 euro betalen. Op de dagen dat bijrijders komen, komen de eigenaren meestal niet, ik snap dus niet waarom daar extra voor betaald moet worden.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:00

belachelijk dat je moet betalen, de eigenaar betaald stalgeld. Die eigenaar van die stal haalt zo alleen maar meer geld binnen en dit klopt dus echt niet.

en een paard slaan .. op het hoofd doen ze ook niet in het wild bij elkaar, maar als een paard je schopt moet je maar een schop terug geven, paard schopt waarschijnlijk toch harder, maar toch ff laten weten dat het niet mag.

-

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:01

Klinkt mij in de oren als enorme flauwekul... Zou toch wat worden zeg, dat je bijvoorbeeld op de manege zou moeten gaan betalen, omdat je daar op het erf loopt en af en toe een paard mag uitstappen van iemand (bijvoorbeeld)? Dit gaat nergens over. Het lijkt erop dat ie een ontmoedigingsbeleid voert, om zo weinig mogelijk "vreemd" volk op zijn erf te krijgen. Ik weet niet hoe erg je aan die pony gehecht bent, maar ik zou ermee stoppen. Als je namelijk niet betaalt, zul je vervolgens met de nek worden aangekeken door degenen die wél (moeten) betalen, en daar wordt de sfeer ook niet beter op.

En dat die kerel je van het erf afstuurt, slaat helemaal nergens op. Bij ons zou je hooguit aangesproken worden, als ze iets zien wat in hun ogen niet in de haak is. En beter nog, dan krijg je gewoon netjes advies over hoe je het anders op zou kunnen lossen.

Om een lang verhaal kort te maken: ik vind het belachelijk en zou niet betalen. Maar misschien is dit op andere stallen ook wel gebruikelijk (ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval)?

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:06

Als je echt bereid bent om te betalen en je hebt het geld ervoor, dan zou ik het doen. Ten eerste omdat je Mandy wilt blijven doen, ten tweede ben je dan van het gezeur van de eigenaar van de stal af.
Als er dan bijvoorbeeld iets per ongeluk kapot gaat, kan hij je er alleen op wijzen. Van het geld dat jij dan aan hem betaald kan hij het laten maken (en voor onderhoud van andere dingen) 10 euro per maand is ook een redelijk bedrag.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:20

haha hoe bedoel je hij wil zoveel mogelijk verdienen!
Vind t echt de grootste onzin!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:22

Sorry, maar ik vind het geldklopperij.... Maar ja, als je dan Mandy verliest... Dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Ik vind het een flauw beleid.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 22:30

Hij heeft dit trouwens ingevoerd omdat er ooit iemand stond, met 2 kleine pony's. De pony's stonden samen in één stal, dus de eigenaar betaalde niet zoveel.
Voor beide pony's had de eigenaar meerdere verzorgsters ofzo, pony's liepen meerdere keren op 1 dag en de verzorgsters reden de bak helemaal kapot oid..
Dat is wat ik gehoord heb..
Ik snap zijn redenatie wel, maar ik rijd niet eens in de bak, dus hoe kan ik die kapot rijden?
Ik poets Mandy op de poetsplaats en als ik mest zet ik haar 10 min. in de paddock. Nadat ik gemest heb steek ik de mest op en veeg ook weer.. Als ze in de paddock gemest heeft haal ik dat er ook uit.
Logisch, zijn de regels, heb ik geen problemen mee Lachen .
Verder is het enige wat ik doe wandelen, niet eens op zijn terrein...

Happy17
Berichten: 191
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:31

nou ik heb nog nooit zo iets raars gehoort. het moet toch niet gekker worden. idd wat j zelf al zegt de eigenaresse betaald al omdat ze met haar pony gebruik maar van de accomodaties. dan hoef jij dat niet ook te gaan betalen. ik hoef dat ook niet op stal. ik verzorg daar ook een aantal paarden en pony's. ik kan wel begrijpen dat je haar niet kwijt wil idd maar toch ik zou het niet gaan betalen.

succes er mee laat wel ff horen hoe het is gegaan.

groetjes

Ik ben niet nieuwgierig ik wil gewoon graag alles weten Knipoog

laura1979

Berichten: 574
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:30

Absoluut belachelijk, de eigenaar betaald toch al stalgeld? Is dat dan niet voor het gebruik van de faciliteiten van de stal? Maar ja, je wilt ook je verzorgpony niet kwijt dat kan ik me ook wel weer voorstellen. Ik begrijp die staleigenaar niet.

Wil wel weten hoe het afloopt.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:41

Ik vind het ook belachelijk dat je als verzorgster of bijrijdster zou moeten betalen aan de stalhouder. Kan het enigszins begrijpen als het is om te voorkomen dat iemand zijn paard als manegepaard gaat verhuren en dus meerdere keren per dag gereden wordt in de bak. Maar dan kun je ook gewoon de regel instellen maximaal 1 bijrijder...

Ik zou nooit willen betalen alleen mar voor het verzorgen van een pony. Dan zou ik eerder betaald willen worden...
Sorry, maar pas op dat je niet uitgebuit wordt!
Als je in de buurt had gewoond had jij bij mij gratis en voor niets mogen tutten en dan ook nog regelmatig rijden als de pony gezond is...

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:52

nooit doen dus!! Dit is echt zwaar belachelijk. Ik snap niet hoe ze geld durven te vragen aan verzorgsters. dus als ik jouw was zou ik gel;ijk stoppen, ookal raak je dan je verzorgpaardje kwijt!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:55

Ik kan me de redenatie heel goed voorstellen.
Moet je dan als stalhouder maar toestaan dat er ongebreideld verzorgsters over je terrein komen?
Ik zie het bij ons, komt wer een verzorgertje en die neemt een hele sliert vriendjes en vriendinnetjes mee
Ik wou dat mijn stalhouder dit deed.
Dat gaf een beetje rust op het erf.

Goedgekeurd onderschrift :)

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:00

Ik heb daar 2 weken op stal gestaan en vondt en vindt dit een belachelijke regel, dit is ook een van de redenen dat we daar weer zijn weggegaan. Op onze vraag of het wat uitmaakte of ik of denise op het paard zat, immers het paard loopt in de bak en wie er dan op zit maakt dan toch niet uit werd hij idd erg onredelijk....
Oftewel lekker dubbel verdienen op die manier...
Als jij Kim betaald voor het gebruik van haar pony ala, maar een bijrijder die moet betalen aan een stalbaas gaat er bij mij niet in.
En idd dat verhaal van die shetten kreeg ik toen ook te horen, dus ik van maar die staat er toch niet meer.... wel eens stoom uit oren zien komen? Een simpele regel van max. 1 bijrijder levert natuurlijk niet genoeg op.
Maarja ze hebben daar wel meer vage regels: je mag niet met je paard aan de hand wandelen in de bak, gaat de bak kapot van... is ook zo'n mooie...... En als een famililid bijrijdt (dus mn vriend) dan mocht die wel gratis....eeehh wat is het verschil?
Ik zou lekker op zoek gaan naar een andere verzorgpony, pech voor Mandy en Kim, want dit gaat van kwaad tot erger geloof me ik heb ervaring........

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:16

Ik vind het ook onzin!
In het stalgeld zit toch al het gebruik van alles?

My imaginary friend thinks you have serious problems!

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:35

Dit slaat toch echt nergens op!!! de eigenaresse betaald toch al stalgeld voor je paardje? Vind niet dat jij dat dan ook hoeft te doen! zo vangt hij twee vliegen in een klap!!!
Ik kan me wel voorstellen dat je het lieft je paardje blijft verzorgen, als je het er voor over hebt, kun je betalen, maar ik blijf erbij.....vind het onzin!

alweer een jaar samen Lachen

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:36

Ik vind dt idd een belachelijke regel,en zou hier absoluut niet voor betalen!
Ik heb op Stal Jasper gestaan in Beinsdorp daar hadden ze ook van dat soort achterlijke regeltjes!
Hun noemde het daar staldeurdeler!!!!
Door protest van alle pensioners is het nooit het echt ingevoerd,maar dan verzonnen ze wel weer andere manieren om geld te bemachtigen!
Bv als je paard een extra plakje stro er bij moest omdat hij die dag wat smeriger stond,moest je dat maar aankruisen op de lijst!
Bv Les krijgen van iemand buitenaf,dan moest de instructrice 10 euro betalen voor het huren van de bak!
Dan nog reed je met 8 of 10 man in een bak!
Ik ben er ook weg gegaan nadat ze deze regeltjes in wilde voeren,stond er al 6 jaar,en nu opeens wilde ze overal geld uitslepen!
Nou Renza,niet aan beginnen hoor en dan 35 euro het is me nog al een bedrag zeg!
Ook 10 euro is nogal aardig wat,voor het verzorgen van een andermans pony moet je die staleigenaar betalen omdat je op zijn erf loopt!
ik vind het een lachertje
Als de eigenaar van de pony die jij verzorgt blij met je is en gezeur wilt,moet ze zo redelijk en dat geld voor jou betalen,jij steekt er ook je tijd in om haar beestje te verzorgen!
Suc6 ermee
Groetjes Lundi

duikpaardje

Berichten: 1473
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:45

wat een rare regel zeg.
bij maneges zijn er nog wel eens "dubbel-pension" regelingen, maar dan redeneert de manege eigenaar dat iemand dan gaat vrijrijden op een privepaard en geen manegepaard huurt.
voor een bijrijder/verzorger is het gewoon stom om daarvoor te gaan betalen aan je stalhouder.
een bijrijder komt toch meestal als de eigenaar er niet is . (zou bij ons op stal wel grappig worden de vrouw van de stalhouder rijdt nog wel eens op tommy als wij op vakantie zijn, of een dagje niet kunnen. mag ze straks aan haar man gaan betalen Haha! Haha!
het is bij ons op stal wel zo dat ze graag weten wie je bijrijder is en wie je paardje gaat verzorgen bij vakanties enzo.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:04

ik vind het echt onzin! zou er zelf nooit voor betalen
ik betaalde eerst 10 euro in de week voor m'n verzorgpony maar dan mocht ik rijden zoveel ik wilde!

Billy schreef:
Ik kan me de redenatie heel goed voorstellen.
Moet je dan als stalhouder maar toestaan dat er ongebreideld verzorgsters over je terrein komen?
Ik zie het bij ons, komt wer een verzorgertje en die neemt een hele sliert vriendjes en vriendinnetjes mee
Ik wou dat mijn stalhouder dit deed.
Dat gaf een beetje rust op het erf.


als je niet wil dat er veel vreemde op je terrein komen moet je hier gewoon duidelijke regels over maken.
bijv alleen de vaste verzorg(st)er en geen vriendjes en vriendinnetjes.
maar iemand laten betalen voor gebruik bak enz. terwijl ze de bak helemaal niet gebruikt!
dan moet ze dus 10 euro betalen om op stal te mogen komen, dat is in mijn ogen echt onzin!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:10

Die man is waarschijnlijk alleen maar op geld uit dus, ik vind het nergens op slaan! De eingenaresse betaald toch al stallingsgeld? waarom zou een verzorgster dan nog moeten bijbetalen?


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:14

Billy schreef:
Ik kan me de redenatie heel goed voorstellen.
Moet je dan als stalhouder maar toestaan dat er ongebreideld verzorgsters over je terrein komen?
Ik zie het bij ons, komt wer een verzorgertje en die neemt een hele sliert vriendjes en vriendinnetjes mee
Ik wou dat mijn stalhouder dit deed.
Dat gaf een beetje rust op het erf.


Dat is gewoon een kwestie van regels maken, lijkt mij. Niet alles hoeft geld op te brengen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:17

Inderdaad: de eigenaar betaalt al stallingsgeld waar alles bijzit. Dan hoef jij daar toch niet nog eens voor te betalen??

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:22

Kan hier erg kort in zijn: pure geldklopperij.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 16:59

Ik verzorg daar ook een pony, Maroushah, en ik moet nu denk ik ook gaan betalen. Ik vind het ook grote onzin, daar betaalt de eigenaar voor. Drie dagen per week kom ik ipv de eigenaar, en dan kom ik ook nog 2 of 3 dagen per week als de eigenaar die avond ook komt. Op die dagen wordt er in principe geen extra gebruik gemaakt van de longeerbak ofzo, hooguit van de poetsplaats. Is het logisch dat ie daar dan geld voor vraagt? Ik vind het zelf nogal onzin, maar mensen die niet betalen hebben het daar wel vrij zwaar te verduren zeg maar. Ik vind het logisch dat hij het niet erg leuk vind als het een groot zootje wordt op zijn erf, maar in principe heeft elk paard max. een verzorger (behalve hun paarden, die hebben er soms meer dan vier, lekker vaag). Laatst had Maroush de longeerbak gesloopt, vond de staleigenaar natuurlijk ook niet leuk, maar dat kan ook bij de eigenaar zelf gebeuren, en hij heeft verder totaal geen last van me, ik ruim altijd al m'n troep op en heb laatst nog voor 'm samen met Kim de paddock opnieuw gezand zeg maar. Zoals vippie zegt zijn er idd nogal vage regels daar, en ze hebben niet echt een duidelijke grens van wat nou wel en niet mag. Idd mag familie wel rijden, maar anderen niet. Laatst zat ik 1 minuutje op Kentucky, de eigenaar wilde kijken of 'ie kreupel liep, werd er meteen afgesleurd joh. Over een half jaar wordt Maroushah een soort deelpaard van me, betaal ik dus ook de helft van de stalling enzo. Nou reken er maar op dat ik geen 35 euro extra ga betalen (hoe bedoel je ik wil slapend rijk worden). Dan krijgt Frans ook het 'gewone' bedrag, waarom moet ik nu dan wel extra betalen?? Vinden jullie dat 'ie wel geld kan vragen voor de dagen dat ik én de eigenaresse komen?

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:03

ik vind het ook dom ,hij krijgt toch al geld van Mandy.
jij hoeft niet te boeten voor wat andere meisjes met hun pony's ooit hebben gedaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995 en 137 bezoekers