Podium westernzadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irene K.

Berichten: 315
Geregistreerd: 06-09-01
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 17:30

Hallo, even een reactie op vragen over zadels. Ik ben sinds een jaar in het bezit van een westernzadel van Podium. Dit komt uit Italië en ik heb eventueel het adres van de tussenpersoon in Nederland voor geïnteresseerden. Het is een lichtgewicht zadel van Nubuck-leer. Het is korter dan de meeste zadels en het wordt bij aflevering op maat gemaakt d.m.v. gelpads op de rug van het paard. Hier is het adres van de site van de fabrikant: http://www.sellepodium.com/
Het zadels is er ook in endurance, dressuur, etc.. Het fijne van het zadel is is dat het helemaal op maat gemaakt kan worden, dat kun je ook eventueel zelf doen. Als je paardje wat "groeit", dan kun je het aanpassen. Ik vind het ook fijn dat het iets korter is. Ik rijd een arabiertje en zo'n origineel western zadel is voor haar te lang (op het kruis). Verder is het een stoer zadel en alle onderdelen worden los geleverd. Je kunt het dus opsmucken zoals je wilt. Kijk maar op de site. Je kunt het dus eventueel ook weer op een ander paard leggen en aanpassen. Het is dus een zadel voor het leven. Ik ben er heel blij mee. Doe er ook gewoon wedstrijden mee. Er moet geen dik pad onder omdat het op maat is gemaakt. Ik heb er een dunner dekje onder. Het is makkelijk te onderhouden materiaal. Ik heb er iets van fl. 3.000,= voor betaald en ik vind het dubbel en dwars waard. Graag verneem ik jullie reacties. Irene