Buitenlandse bloedlijnen binnen KWPN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Buitenlandse bloedlijnen binnen KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 18:31

In de KWPN-fokkerij wordt veelvuldig gebruik gemaakt van buitenlandse hengsten, hengsten worden uit het buitenland gehaald en/of voor de nederlandse fokkerij goedgekeurd. Zo zijn veel buitenlandse bloedlijnen vertegenwoordigd binnen het KWPN.

Nu de vraag: welk 'bloed' dat (nog) niet is vertegenwoordigd binnen het KWPN zouden jullie wel graag voor het KWPN willen?

Dus bijv. wanneer er een buitenlandse hengst verschijnt op de hengstenkeuring, bij welke (nog niet in het KWPN aanwezige) bloedvoering gaan jullie juichen?

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:38

Maakt voor ons niet uit.
Wij shoppen het liefst wat EU rond.
Heb je in onze ogen een ruimere keus in mixed bloedlijnen. 5 a 7 generaties.
Sorry.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:04

ceasario schreef:
Maakt voor ons niet uit.
Wij shoppen het liefst wat EU rond.
Heb je in onze ogen een ruimere keus in mixed bloedlijnen. 5 a 7 generaties.
Sorry.


Keizerlijk meervoud ? Haha!

Maar da's een goed punt Ceasario.
Niemand zit vast aan het KWPN en is vrij te kiezen.

En welke bloedvoering het KWPN er graag nog extra bij wil zien?
Aan het eind van de week kun je het zien door de 2e bez hengsten te betuderen op bloedvoering.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:09

CGJ12"]
[quote="ceasario schreef:
Maakt voor ons niet uit.
Wij shoppen het liefst wat EU rond.
Heb je in onze ogen een ruimere keus in mixed bloedlijnen. 5 a 7 generaties.
Sorry.


Keizerlijk meervoud ? Haha!

Maar da's een goed punt Ceasario.
Niemand zit vast aan het KWPN en is vrij te kiezen.

En welke bloedvoering het KWPN er graag nog extra bij wil zien?
Aan het eind van de week kun je het zien door de 2e bez hengsten te betuderen op bloedvoering.
[/quote]

Ik heb hier de cat. liggen.
Maar de weg is lang.
En velen zijn geroepen en weinig uitverkoren. Huilen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:16

De meesten zijn echt niet geroepen, maar dringen zich op.
Stelletje geldwolven zijn het.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 14:47

Ik bedoel niet wat het KWPN zelf er graag bij wil aan bloedvoering; ik bedoel wat jullie erbij zouden willen (zodat je niet meer naar het buitenland hoeft voor die bloedvoering). Er is al zo vaak aangehaald dat mensen pas met een buitenlandse hengst dekken als deze ook voor het KWPN is erkend, ivm de röntgenologische eisen. Waarom maakt het dan nu ineens niet meer uit?

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:51

Aimee schreef:
Ik bedoel niet wat het KWPN zelf er graag bij wil aan bloedvoering; ik bedoel wat jullie erbij zouden willen (zodat je niet meer naar het buitenland hoeft voor die bloedvoering). Er is al zo vaak aangehaald dat mensen pas met een buitenlandse hengst dekken als deze ook voor het KWPN is erkend, ivm de röntgenologische eisen. Waarom maakt het dan nu ineens niet meer uit?



Is dat zo?
Bij mijn weten is een ieder vrij om te doen en laten met zijn merrie wat ie maar wil.
Het KWPN probeert alleen maar een gids te zijn door de ECHT goede buitenlandse hengsten te erkennen (tenzij de eigenaar daar niet aan wil meewerken natuurlijk)

Maar om op je vraag terug te komen: misschien tijd voor een poll?

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:59

Aimee schreef:
Ik bedoel niet wat het KWPN zelf er graag bij wil aan bloedvoering; ik bedoel wat jullie erbij zouden willen (zodat je niet meer naar het buitenland hoeft voor die bloedvoering). Er is al zo vaak aangehaald dat mensen pas met een buitenlandse hengst dekken als deze ook voor het KWPN is erkend, ivm de röntgenologische eisen. Waarom maakt het dan nu ineens niet meer uit?



Het heeft voor ons nooit iets uit gemaakt. Laat dat duidelijk zijn.
Wij dekken met hengsten en niet met het KWPN.
Verder willen wij niet in een bepaald keurslijf gedrukt te worden.

Van wat wij u opdienen dient U te eten.
Die tijd in de vrije economie is al lang voorbij ,daarvoor is die EU nu zo gemakkelijk.

Dus het is voor ons in ieder geval niet van toepassing en nooit geweest.
Zeker niet meer naa het wegvallen van de grenzen.

Suzanne F.

Berichten: 49170
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:34

Wat meer Donnerhall bloed zou mooi zijn of nog een Rohdiamant zoon. En met Welt hit hebben we ook maar 1 weltmeyer....

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:49

Grannus mag van mij wel wat meer, of Champion du Lys.
Een hengst met 'nieuw bloed' zou ik zo snel niet weten...

.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:16

Candidat schreef:
Grannus mag van mij wel wat meer, of Champion du Lys.
Een hengst met 'nieuw bloed' zou ik zo snel niet weten...



Grannus ???
Waar staat die ter dekking?


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:28

Suzanne F. schreef:
Wat meer Donnerhall bloed zou mooi zijn of nog een Rohdiamant zoon. En met Welt hit hebben we ook maar 1 weltmeyer....


Het KWPN houdt deze lijntjes zeker in de gaten.
Rohdiamant ben ik (en het KWPN) toch minder van gecharmeerd. Erg korte croupe, en die vererft ie in sterke mate. Dat moeten we niet hebben.
Dan zijn er wel mooiere Rubinstein zonen denkbaar.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:22

CGJ12"]
[quote="Suzanne F. schreef:
Wat meer Donnerhall bloed zou mooi zijn of nog een Rohdiamant zoon. En met Welt hit hebben we ook maar 1 weltmeyer....


Het KWPN houdt deze lijntjes zeker in de gaten.
Rohdiamant ben ik (en het KWPN) toch minder van gecharmeerd. Erg korte croupe, en die vererft ie in sterke mate. Dat moeten we niet hebben.
Dan zijn er wel mooiere Rubinstein zonen denkbaar.
[/quote]

Toch maar goed dat het KWPN goed in de gaten houdt waar jij gecharmeerd van bent en die adviezen ter harte neemt.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:28

Precies.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:04

ceasario"]
[quote="Candidat schreef:
Grannus mag van mij wel wat meer, of Champion du Lys.
Een hengst met 'nieuw bloed' zou ik zo snel niet weten...



Grannus ???
Waar staat die ter dekking?
[/quote]
Dat is een inkoppertje, dat paard dekt hemels tegenwoordig.

Op zoek dus naar Grannus-zonen, of anders dan maar dochters...

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:55

CGJ12 schreef:
Precies.


Stappen dus van Jazz over op het meer evenwichtsmodel van de Shagya Scandic!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:07

Ik dacht al: waar komt die aanleg tot telgang bij Scandic toch vandaan............. Amurath natuurlijk!
dat was ik even vergeten!

Maken jouw achterkleinkinderen straks nog mee dat het EASP gaat fuseren met het KWPN.
Of dat het EASP het KWPN gewoon opslokt.......Haha!
Komt alles toch nog goed.

Hebben we bij het KWPN dan wel geen echte Shagya's of dieren met een groot percentage daarvan, maar wél mooi een surrogaat-shagya: Scandic!

Afbeelding
Mijn keuze: Surrogaat-Shagya Scandic

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:30

CGJ12 schreef:
Ik dacht al: waar komt die aanleg tot telgang bij Scandic toch vandaan............. Amurath natuurlijk!
dat was ik even vergeten!

Maken jouw achterkleinkinderen straks nog mee dat het EASP gaat fuseren met het KWPN.
Of dat het EASP het KWPN gewoon opslokt.......Haha!
Komt alles toch nog goed.

Hebben we bij het KWPN dan wel geen echte Shagya's of dieren met een groot percentage daarvan, maar wél mooi een surrogaat-shagya: Scandic!

Afbeelding

Mijn keuze: Surrogaat-Shagya Scandic


Goeie keus. Zeker bij jouw merrie (gelijke genen klikken). Een paard met een evenwichtsbouw en dito bewegingen.
De massa schitterend in evenwicht gedragen. Het linkerachterbeen in volle symetrie met het rechtervoorbeen klaar om geplaatst te worden onder het midden van de massa. Het linkervoorbeen landt zachtjes en vloeiend op de bodem en zal verticaal onder de massa staan en wordt niet onevenwichtig zwaar belast.
Het linkervoorbeen met de juiste en mooie knieactie om de mechaniek van het achterbeen voldoende tijd te geven om voor het voorbeen te landen.
Kijk het lendenmechaniek eens werken en hoe de staart druk uitoefent op het kruisbeen om de lendenen te laten zakken waarbij de rug precies horizontaal blijft.
Vanaf het hoogste punt van het kruis het rechter achterbeen in een rechte lijn de massa dragend.
Het hoofd natuurlijk en hoog gedragen waarbij de nek als hoogste punt via de hals als tegengewicht de massa volstrekt in balans houdt.
En last but not least een ruiter die dit voortreffelijke paard niet stoort maar de mechaniek van het totale skelet activeert.

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:13

Hoi Anna, maar op deze foto scaat scandic toch ook op 1 schuin geplaatst voorbeen ? Volgens mij hebben alle paarden als ze gaan strekken zo'n moment ....... >;)

Afbeelding

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:51

Da's een stand-in...........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:55

jacobien schreef:
Volgens mij hebben alle paarden als ze gaan strekken zo'n moment ....... >;)


Dat is ook zo, maar Karel gaat ons het tegendeel prediken!!!!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:55

Anna42"]

[quote="CGJ12 schreef:

Afbeelding

Mijn keuze: Surrogaat-Shagya Scandic



Goeie keus. Zeker bij jouw merrie (gelijke genen klikken). Een paard met een evenwichtsbouw en dito bewegingen.
De massa schitterend in evenwicht gedragen. Het linkerachterbeen in volle symetrie met het rechtervoorbeen klaar om geplaatst te worden onder het midden van de massa. Het linkervoorbeen landt zachtjes en vloeiend op de bodem en zal verticaal onder de massa staan en wordt niet onevenwichtig zwaar belast.
Het linkervoorbeen met de juiste en mooie knieactie om de mechaniek van het achterbeen voldoende tijd te geven om voor het voorbeen te landen.
Kijk het lendenmechaniek eens werken en hoe de staart druk uitoefent op het kruisbeen om de lendenen te laten zakken waarbij de rug precies horizontaal blijft.
Vanaf het hoogste punt van het kruis het rechter achterbeen in een rechte lijn de massa dragend.
Het hoofd natuurlijk en hoog gedragen waarbij de nek als hoogste punt via de hals als tegengewicht de massa volstrekt in balans houdt.
En last but not least een ruiter die dit voortreffelijke paard niet stoort maar de mechaniek van het totale skelet activeert.
[/quote]


Ik ben tot in het diepst van mijn ziel geroerd..........
Wat een mooie woorden.........
Anna, je had dichter moet worden.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:25

CGJ12"]
[quote="Anna42"]
[quote="CGJ12 schreef:

Afbeelding

Mijn keuze: Surrogaat-Shagya Scandic



Goeie keus. Zeker bij jouw merrie (gelijke genen klikken). Een paard met een evenwichtsbouw en dito bewegingen.
De massa schitterend in evenwicht gedragen. Het linkerachterbeen in volle symetrie met het rechtervoorbeen klaar om geplaatst te worden onder het midden van de massa. Het linkervoorbeen landt zachtjes en vloeiend op de bodem en zal verticaal onder de massa staan en wordt niet onevenwichtig zwaar belast.
Het linkervoorbeen met de juiste en mooie knieactie om de mechaniek van het achterbeen voldoende tijd te geven om voor het voorbeen te landen.
Kijk het lendenmechaniek eens werken en hoe de staart druk uitoefent op het kruisbeen om de lendenen te laten zakken waarbij de rug precies horizontaal blijft.
Vanaf het hoogste punt van het kruis het rechter achterbeen in een rechte lijn de massa dragend.
Het hoofd natuurlijk en hoog gedragen waarbij de nek als hoogste punt via de hals als tegengewicht de massa volstrekt in balans houdt.
En last but not least een ruiter die dit voortreffelijke paard niet stoort maar de mechaniek van het totale skelet activeert.
[/quote]


Ik ben tot in het diepst van mijn ziel geroerd..........
Wat een mooie woorden.........
Anna, je had dichter moet worden.
[/quote]

Dan moet ik je toch teleurstellen want over poetische gaven beschik ik niet.
Laatst bijgewerkt door Anna42 op 21-11-03 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:26

jacobien schreef:
Hoi Anna, maar op deze foto scaat scandic toch ook op 1 schuin geplaatst voorbeen ? Volgens mij hebben alle paarden als ze gaan strekken zo'n moment ....... >;)

Afbeelding


Jacobien ik kom hier nog op terug. Dit aspect wordt in het andere topic behandeld en anders zou ik vooruitlopen op de discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:14

Anna42"]
[quote="jacobien schreef:
Hoi Anna, maar op deze foto scaat scandic toch ook op 1 schuin geplaatst voorbeen ? Volgens mij hebben alle paarden als ze gaan strekken zo'n moment ....... >;)

Afbeelding


Jacobien ik kom hier nog op terug. Dit aspect wordt in het andere topic behandeld en anders zou ik vooruitlopen op de discussie.
[/quote]

Waarom geef je niet gewoon antwoord??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 bezoekers