Antwoord Jan Trel n.a.v. discussie op Bokt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Antwoord Jan Trel n.a.v. discussie op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 08:09

Naar aanleiding van Bit, Jan Trel contra Wim Back heb ik Jan Trel onderstaande mail gestuurd:

Citaat:
Hallo Jan,

in het verleden heb ik je wel eens attend gemaakt op bepaalde onderwerpen op Bokt.
Ditmaal heb ik dat niet gedaan omdat ik van NataschadH begreep dat je het zelf al gezien had.

De geuitte meningen op het forum zijn wederom niet misselijk en ik vroeg me zo af hoe jij en de WRAN tegen dit soort discussies aan kijken? Doen jullie hier iets mee? Misschien niet zo zeer in directe, maar meer in indirecte zin. Het is me namelijk wel eens opgevallen dat je het in het voorwoord van de WHW soms ergens over hebt, dat naar aanleiding van zo een onderwerp zou kunnen zijn.

Ik begrijp dat het af en toe ontzettend vechten tegen de bierkaai is, iedereen weet aldoor alles zo goed te interpreteren en daarna te vertellen hoe het wèl zou moeten. Je kan dit natuurlijk allemaal naast je neerleggen, maar ik kan me zo voorstellen dat het knaagt ..

Ik zelf heb het WRAN NK positief ervaren, zo ook de andere WRAN shows waaraan we deel genomen hebben. Ik vind de WHW een mooi blad en daar waar ik het ergens niet mee eens ben, heb je dat van me gehoord ;o) .

Met vriendelijke groet,
Saskia

P.s. inmiddels heeft er iemand op persoonlijk vlak naar jou gereageerd. Uiteraard willen we wel proberen je naam in ere te houden, maar mocht je daar behoefte aan hebben wil ik best een reactie namens jou plaatsen.


Ik ontving daar op gisteren om 17.21 het volgende antwoord:
Citaat:
Beste Saskia,

naar aanleiding van je mail ben ik even naar Bokt gegaan.
De discussie over het interview in Bokt had ik tot gisteren gevolgt, maar de reacties die er nu op staan vind ik buiten alle proporties gaan. Ik heb dan ook de behoefte om hierop te reageren en wil je vragen dit op Bokt te plaatsen.

Allereerst het artikel in het Bit. Toen ik de eerste reacties las op Bokt,dacht ik even dat ik een ander interview had gelezen dan sommigen hier op bokt. (uit de profesionele western wereld had ik al positieve geluiden gehoord).
Laat ik beginnen te zeggen dat het hele gesprek ongeveer 2,5 uur geduurd heeft en dat het artikel dus niet meer is dan een korte samenvatting. Er is dus zeker niet alleen over reining gesproken maar over de andere 15 diciplines van de Westernsport. Andere deelnemers aan de discussie, niet in het intervieuw genoemd, waren Ed Gosen en Riecky Young.
Voor de azijnpissers (sorry ik kan echt geen beter woord vinden op dit moment), ik zeg dit niet om me achter deze personen te verschuilen. Ik sta 100% achter de inhoud van het artikel, ik zou de Bokkers die aan deze discussie meedoen willen vragen om nou eens zonder gekleurde bril het artikel te lezen en dan te vertellen wat er verkeerd aan is. Ondeskundig Paardrijden KAN schadelijk zijn voor een paard, dus ook ondeskundig paardrijden in Westernstijl. Een paard kan zich blesseren, een springpaard, een dressuurpaard maar ook een westernpaard. De aard van de blesure KAN gerelateerd zijn aan de aard van gebruik.
Het leuke van een discussie is dat je er een eigen mening mag ventileren, dat heeft dhr. Back gedaan en dat heb ik gedaan. En daar kan je het wel of niet mee eens zijn. Ik vind het bijzonder ongepast wanneer mensen hierover een ongenuanceerde mening geven op een openbaar medium als dit forum.

Het gesprek vond op MIJN verzoek plaats tijdens het NK. Omdat ik niet betaald wordt door de WRAN en dus een VRIJWILLIGER ben, ben ik niet in de gelegenheid om vrij te nemen voor allerlei WRAN aktiviteiten, dus moet ik wel eens combineren. Van onvoldoende voorbereiding was ook geen sprake, hoe moet je je eigenlijk op zo'n gesprek voorbereiden?

Tot hier toe had ik eigenlijk nog geen behoefte om te reageren.
Totdat mevrouw Irene K meende haar gram te moeten halen over een kwestie welke zich 4 Nk's geleden heeft afgespeeld.
Ik kan me de discussie nog voor de geest halen. Mevrouw Irene K. was volgens haar niet netjes behandeld en als ik het me goed herinner heb ik daar toen mijn excusses voor aangeboden. Verder heb ik haar toegezegd om het inrijden tijdens het NK onder toezicht te plaatsen. Dat is ook gebeurd, in 2001 door AQHA judge Jeff de Laet, in 2002 door EWU judge Heinrich Hinterthan en in 2003 door EWU judge Heinrich Hinterthan en door camera's in de inrijbak en de hoofdarena.
Voor mij einde discussie.
Ik vind het bijzonder ongepast wanneer deze discussie nu wordt opgehaald om aan te geven wat een waardeloze voorzitter ik ben. Mevrouw Irene K. liegt gewoon als ze zegt dat er naar aanleiding van haar klachten geen maatregelen zijn genomen. Ik kan dat bewijzen.
Mevrouw Irene K. moet maar eens vertellen op welke dat en welk uur er paardenmishandeling heeft plaatsgevonden op het afgeopen NK. De camera's hebben 24 uur per dag gelopen, de banden liggen in het archief, dus we kunnen de daders zo opsporen.

Verder lees ik nog ergens anders dat ik wegloop voor problemen met name tijdens het NK, graag feiten, geen loze kreten. Ik weet namelijk dat het niet zo is. Het kan zijn dat iemand niet z'n zin krijgt, maar dat is iets anders.

Ik heb helemaal geen moeite met kritiek, zolang die gefundeerd is. Wat hebben deze bokkers eigenlijk in de sport bereikt? Wat doen zij om hun sport te laten groeien? NIKS<NIKS>NIKS!!!!!
Het enige wat ze doen is hun sport onderuit halen met allerlei oeverloos ......... over paardenmishandeling.
Zij zijn het die de sport de meeste schade toebrengen.

Ik wil in discussie opelijk en met iedereen, ik verschuil me niet achter een Nickname zoals veel Bokkers.

Een keer per jaar is er een algemene ledenvergadering bij de WRAN, het bestuur legt dan rekenschap af voor het gevoerde beleid. Suggesties tijdens deze vergadering door de leden gedaan worden, indien mogelijk, meegenomen in het te voeren beleid voor het volgene jaar. De leden hebben het dus uiteindelijk voor het zeggen en zij bepalen het beleid van de WRAN.
Wanneer er bokkers zijn die denken dat zij de WRAN beter kunnen leiden dan ik wil ik vragen zich bij het bestuur te melden. Tijdens de algemene ledenvergadering kunnen zij dan de leden overtuigen dat Jan Trel niet goed is voor de WRAN en dat zij het beter kunnen. Ik sta mijn plaats graag af.

Ook al die mensen die een beter NK kunnen organiseren dan het afgelopen NK wil ik vragen zich te melden, ik sta ook hier mijn plaats graag af. Niet alleen maar de boel afkraken, dat kan iedereen. Laat zien dat je het beter kan en houd anders je mond!!
Ik hecht geen waarde aan enige vorm van aanzien welke de functie van voorzitter met zich mee zou kunnen brengen.
Laat ik duidelijk zijn ik ben geen voorzitter van de WRAN om personen als Irene K en Freckles te behagen. Ik ben voorzitter voor die meer dan 700 leden die wel in mij geloven en mij wel waarderen en respecteren.
Ik zie jullie als WRANlid graag op de algemen ledenvergadering voor een open discusssie.

Tot slot nog dit: ook ik heb een sociaal leven en gevoel voor eigenwaarde. Ook ik heb een vrouw en kinderen die vragen of ik nog wel goed bij mijn hoofd ben om mij elke keer door de ...... te laten halen voor een vereniging waarvan sommige leden kennelijk een satanisch genoegen hebben om mij af te branden.
De WRAN is geen professionele organisatie en wordt geleid door VRIJWILLIGERS. Knoop dat nou een keer in je oren voordat je weer achter het toetsenbord kruipt om lekker anoniem vuil te spuiten of beschuldigingen te uiten die niet waar zijn.
Aan de moderator wil ik vragen waarom zij dit toelaat? Is dit het doel van dit forum?
Jan Trel


Gezien de vele discussies over het slecht bereikbaar zijn en niet willen luisteren van diverse verenigingen, vind ik de snelle en uitgebreide reactie van Jan toch wel even een compliment waard OK dan! .

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 08:34

OK.
"Laat ik beginnen te zeggen dat het hele gesprek ongeveer 2,5 uur geduurd heeft en dat het artikel dus niet meer is dan een korte samenvatting".
Ik heb gisteren het stuk nog eens gelezen en als ik dan lees dat dit een korte samenstelling ervan is, bekruipt me het gevoel dat de redactie misschien met een gekleurde bril heeft gekeken?? Wij zien natuurlijk in zo'n blad niet dat jullie met meerdere hebben gesproken, dat het gesprek wel 2,5 uur heeft geduurd, wij lezen een stuk die toch wel vraagtekens oproept. Heeft Jan dit stuk voor publicatie mogen beoordelen?

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 08:51

Goeie actie!

Trel schrijft:
"Ik heb helemaal geen moeite met kritiek, zolang die gefundeerd is. Wat hebben deze bokkers eigenlijk in de sport bereikt? Wat doen zij om hun sport te laten groeien? NIKS<NIKS>NIKS!!!!! "

Daar ben ik het grotendeels mee eens.

Je kritiek spuien is zo ontzettend makkelijk......maar als er iets moet veranderen, ga dan aan de slag.
Steek er tijd en energie in (net als de vrijwilligers van de WRAN e.d.).
Wil je dat niet......ga dan niet een ander lopen afbranden, want ik ben er van overtuigd dat alles met de beste intenties wordt gedaan. Ook al komt dat soms niet zo goed uit de verf.

Het artikel in de Bit is een voorbeeld van hoe een redactie werkt: je houdt een heel verhaal en uiteindelijk komt er een kort artikel uit dat maar een beperkt deel van het interview weergeeft.
Alleen jammer dat Trel niet bedongen heeft om het artikel voor publicatie te accorderen......goede les voor de volgende keer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:02

Jammer dat Jan zich moet verlagen tot een kat richting Bokkers, dat we NiksNiksNiks doen om onze sport te laten groeien. Schijnbaar alleen negatieve kritiek richting Wran/Bit/artikel oid gelezen, maar nooit over goede initiatieven zoals bv gezamenlijk trainen, discussies over hoe wildgroei in instructie te voorkomen/aanpakken, videoavonden over trainingstechnieken/bitten/problemen etc etc. Tuurlijk, d'r wordt hier een hoop gezeurd en geouweh**rd, maar daar is het Internet voor.
Dat terzijde, heeft ook weinig met het artikel te maken, maar Jan haalde het zelf aan dus bij deze de reactie.

Het artikel zelf, ik denk dat we daar eens wat kritischer richting Bit moeten kijken dan richting Wran/Jan Trel (hoewel dat ook nooit kwaad kan mits op een eerlijke/realistische/positief opbouwende manier). Volgens mij is de redactie van Bit wel dusdanig gekleurd, dat je van z'n langzalzeleven geen positief westernbeeld in dat blad zal krijgen. (ik vind de kwaliteit van dat blad overigens nog steeds met elk nummer verder afnemen en vraag mezelf elke maand weer af waarom ik het in hemelsnaam nog koop.... Ze schrijven echt alleen nog maar de achterkant van de advertenties vol en dat doen ze nog op een belabberde manier ook)


PS Jan: wat betreft het anonieme op Bokt, ik gebruik hier alleen mijn voornaam, maar ik heb nog geen twee maanden geleden even tijdelijk op dezelfde stal gestaan als waar jij je paard hebt staan. Fjordenmerrie en een grote vosruin. Dan weet je wel wie ik ben denk ik.
Groetjes, ook aan je stalgenoten!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:17

Het leeuwendeel van sporters, in welke tak dan ook, haalt de top niet. Zijn ze daarom maar stront? Het lijkt mij niet want juist zij zijn diegenen die contributie betalen waarvan verenigingen en overkoepelende organen kunnen bestaan.

Jan Trel beschuldigt ons bokkers ook ervan ons te verschuilen achter een Nickname. Als hij nou eens zelf de moeite zou nemen om zich te registreren kan hij:

A. rechtstreeks reageren, hoeft dus niet door een medebokker aangeschreven te worden die dan ook nog eens bereidwillig is zijn reactie te plaatsen en;

B. profielen bekijken waardoor wij ineens niet meer verscholen zijn.

Ik denk dat wanneer Jan Trel zich eerder in de discussie gemengd had, deze een hele andere wending genomen zou hebben. Met name meer in de richting van de Bit in plaats van in de richting van Jan Trel, want uit het bericht van Jan Trel blijkt dat de Bit alleen meldt wat zij wil melden en dat dat dus niet een waarheidsgetrouw verslag van een gevoerde discussie is.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:23

farichta"]
Jan Trel beschuldigt ons bokkers ook ervan ons te verschuilen achter een Nickname. Als hij nou eens zelf de moeite zou nemen om zich te registreren kan hij:

A. rechtstreeks reageren, hoeft dus niet door een medebokker aangeschreven te worden die dan ook nog eens bereidwillig is zijn reactie te plaatsen en;
[/quote]

Helemaal mee eens. Je haalt me de woorden uit de mond....

[quote="farichta schreef:
B. profielen bekijken waardoor wij ineens niet meer verscholen zijn.



Een heleboel bokkers hebben hun profiel NIET ingevuld (waaronder ik, en heb daar zo mijn gedachtes achter), dus daar ben ik het niet mee eens.

Maar een eerdere reactie van de kant van de heer Trel had de discussie beslist een andere wending laten nemen.

Je suis Charlie.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:38

Ik kan mij lang niet altijd vinden in de discussies hier op bokt en vooral niet de manier waarop die soms gevoerd worden.
Maar van deze 'Jan Trel promotie aktie' ben ik ook niet gecharmeerd, wat een geslijm.
Het antwoord van Jan Trel, daar kan volgens mij niemand wat mee. Zeker niet als bokkers over één kam worden geschoren. Dat lokt alleen maar tegenreacties uit. Het enige nuttige is (wat al eerder op bokt is vermeld): laat WRAN leden de ledenvergadering nuttig gebruiken.

Ik vind het jammer dat men zich keer op keer verschuilt achter het feit vrijwilliger te zijn. Dat is naar mening nooit een excuus.

Overigens is het betreffende artikel zo negatief nog niet, het is maar net hoe je het interpreteert.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:40

Toch kan ik de reactie van Trel heel goed begrijpen. Je kunt het in de ogen van veel mensen toch nooit 100% goed doen. En hij kan in een interview zeggen wat hij wil, maar als een gedeelte ervan slechts geplaatst kan worden, kun je hem eigenlijk niet goed be/veroordelen.

Door zijn functie steekt hij zijn kop boven het maaiveld uit. Wees eens zo vriendelijk dat te waarderen i.p.v. hem eraf te maaien.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:46

Tenfold schreef:
Ik vind het jammer dat men zich keer op keer verschuilt achter het feit vrijwilliger te zijn. Dat is naar mening nooit een excuus.


Hmmmmm misschien niet, maar aan de andere kant.... wie stelt zich beschikbaar om zijn stokje over te nemen en het beter te doen?
Vergis je niet, ik ben geen "Trelfan", al helemaal niet als het om zijn rijden of lessen gaat maar qua persoon (ik ken hem alleen als stalgenoot) is het een sympathieke kerel met de beste bedoelingen, en ik ben geen Wranlid dus heb geen recht van spreken over die organisatie. Maar ik zie hier wel een beetje hetzelfde als in de discussie hier op Bokt omtrent het moddieschap van SM: Katten en kraken is niet moeilijk, maar biedt eens een alternatief aan?
Iemand (en dan maakt het niet uit of het een persoon of organisatie is) de grond in trappen is zoooooo makkelijk.... Maar wat doe je ZELF om e.e.a. te verbeteren????
(lees maar bv over "ik kan het weten want ik stond er naast...." Trek dan meteen je mond open ipv een aantal uren later hier op Bokt, waar je niks meer kunt veranderen!!!)

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:47

Hij heeft ook zeker geen makkelijke positie. En de kritiek op bokt is naar mijn mening ook niet helemaal terecht. Ik vond zijn rol in het artikel niet sterk (maar ook niet rampzalig) en dat is jammer, maar het is nou eenmaal een feit.
NIets meer aan te doen. Laten we gewoon verder blijven ademhalen.

Aangezien Sonja mij citeert: ik heb Jan Trel ook nergens afgekraakt inzake het artikel.
Laatst bijgewerkt door Tenfold op 20-11-03 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:48

Met gepaste trots wil ik ter kennis geven,
dat ik één van die 700 ben die door Jan Trel wordt beschreven.

Ook zou ik graag mee willen helpen en/of besturen,
maar zolang ik kinderen heb die in deze sport rijden zal ik mij niet gauw aanmelden, dit zal dus nog wel een poosje duren.

Dus het is niet omdat ik het niet zou willen,
maar ik heb gezien dat andere je dan villen.

Sommige dingen gaan nu eenmaal niet samen,
maar ik heb toch respect voor die ouders, die het proberen,
en waar wij weer van kunnen leren.

Ik heb dus op een gegeven moment besloten,
ondanks dat ik nergens bestuurlijk ben aangesloten,
met een één mans campagne te beginnen,
waar van mijn vrouw en kinderen nu ook zeggen 'wat denk je hiermee te winnen'.

Weet ik niet, maar ik kan er gewoon niet tegen dat er altijd maar wordt gezeken,
op mensen die wel hun nek willen uitsteken.

In een andere organisatie heeft er al één besloten om te stoppen,
en kom dan maar weer eens met zo’n persoon op de proppen.

In het kader van Sinterklaas en de Kerst ben ik vast aan het rijmen en ik heb hiermee meteen jullie laten lezen,
dat je niet in alles de beste kan wezen.

Jan, je hebt het misschien niet in de gaten,
maar er zijn ook andere mensen, die je eens met je vrouw en kinderen zou moeten laten praten.

Het is namelijk bewezen,
dat mensen die ergens mee beginnen, uiteindelijk toch niet de eer krijgen die er zou moeten wezen,
Later heet dat geschiedenis en dat kunnen je eventuele kleinkinderen dan pas lezen.

Peter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:51

Tenfold schreef:
Hij heeft ook zeker geen makkelijke positie. En de kritiek op bokt is naar mijn mening ook niet helemaal terecht. Ik vond zijn rol in het artikel niet sterk en dat is jammer, maar het is nou eenmaal een feit.

** Toch ben ik er niet zeker van of dat wel aan Trel ligt. Ik heb eerder de neiging om richting Bit te kijken. En wat natuurlijk heel jammer is, is dat Dhr. Back gewoon niet openstaat voor andermans mening/visie. En zie daar maar eens een discussie mee te voeren. Als je gesprekspartner zowiezo niet openstaat voor andere meningen, dan is dat meteen al gedoemd te mislukken....

NIets meer aan te doen. Laten we gewoon verder blijven ademhalen.

** Da's zowiezo wel handig om te doen ja.... Knipoog


Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:52

Sonja schreef:
Jammer dat Jan zich moet verlagen tot een kat richting Bokkers, dat we NiksNiksNiks doen om onze sport te laten groeien. Schijnbaar alleen negatieve kritiek richting Wran/Bit/artikel oid gelezen, maar nooit over goede initiatieven zoals bv gezamenlijk trainen,
discussies over hoe wildgroei in instructie te voorkomen/aanpakken, videoavonden over trainingstechnieken/bitten/problemen etc etc.

Ok,maar hij krijgt natuurlijk ook mee dat het mislukt(Leusden)
Wij willen dit ook gaan doen op onze manege,en zeker ook kleine wedstrijden maar dan zonder inmenging van de wran.Wat dan weer niet positief is voor de wran.



Tuurlijk, d'r wordt hier een hoop gezeurd en geouweh**rd, maar daar is het Internet voor.
Dat terzijde, heeft ook weinig met het artikel te maken, maar Jan haalde het zelf aan dus bij deze de reactie.

Dhr.Trel geeft wel aan wat ook ik vaker zeg,wat heeft de gemiddelde bokker toe gevoegt aan de wedstrijd sport,behalve kritiek???





DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:54

Citaat:
Aan de moderator wil ik vragen waarom zij dit toelaat? Is dit het doel van dit forum?
Jan Trel

Het doel van dit forum is mensen een mening te laten uiten binnen de gestelde regels (zie AM). Gelukkig leven we in Nederland in de situatie dat dit mogelijk is.
Dat de mening van sommigen wat gekleurder is dan van anderen of heftiger geuit wordt is zeer menselijk en zorgt er o.a. voor dat Bokt geworden is tot het grootste paardenforum van Nederland.

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:54

Nee, we mogen ons niet verschuilen achter het feit dat we allemaal vrijwilligers zijn. MAAR DOE DAN ZELF EEN WAT! In plaats van altijd naar kritiek spuien. Zit niet altijd het werk van anderen af te kraken. Als je zoveel commentaar hebt op het NK: geef je op al vrijwilliger om mee te helpen op het NK! Als je vind dat er dingen moeten veranderen, waarom waren er dan zo weinig aanmeldingen om in de comissie van de federatie te gaan zitten?? Als je het niet eens bent met de WHW: bel de eindredactie en bied je hulp aan! Daarom halen we het elke keer aan dat we het ook in onze vrije tijd doen. Ieder van ons steekt er tijd in om zijn eigen redenen, maar zeker niet om zo ongenuanceerd afgekaakt te worden!
En Farichta, Jan nodigt je toch uit voor een normale discussie, wat wil je nog meer? Je gaat van hem eisen dat hij meedoet hier op bokt en zich zo in jullie discussies gaat mengen, dat meen je toch niet? Haal eens diep adem en spreek hem gewoon aan zoals dat al eeuwen gaat als je iemand om zijn mening vraagt, hij bijt niet hoor! Kan je elkaar gewoon recht in de ogen kijken. Veel succes! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:55

Tuurlijk, d'r zijn er zat die alleen maar komen om stoom af te blazen of eens lekker te stoken. Dat zul je altijd houden op Internet.
Het mislukken van Leusden? Ja, dat is mislukt. Maar het is wel GEPROBEERD!!! En daar gaan we mee door! Jij in het westen, een groep in het Noorden, ik in het Oosten en nu ook iemand in het midden. Dus de initiatieven zijn er, het wordt wederom geprobeerd! En daar begint veel mee!!!

Edit: tjemig wat gaat het hard met de plaatsingen. Dit was een reactie op Blaze. (even voor de duidelijkheid)

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:59

Citaat:
Nee, we mogen ons niet verschuilen achter het feit dat we allemaal vrijwilligers zijn. MAAR DOE DAN ZELF EEN WAT!


Citaat:
Als je zoveel commentaar hebt op het NK: geef je op al vrijwilliger om mee te helpen op het NK!


Aangezien dit naar aanleiding is van een opmerking van mij: ik heb niet zitten ****-en op het NK, niet alle bokkers zijn hetzelfde!. En je weet niet wat ik wel of niet doe, dus ik neem aan dat dit niet op mij persoonlijk slaat.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:21

Desiree schreef
Citaat:
Toch kan ik de reactie van Trel heel goed begrijpen. Je kunt het in de ogen van veel mensen toch nooit 100% goed doen. En hij kan in een interview zeggen wat hij wil, maar als een gedeelte ervan slechts geplaatst kan worden, kun je hem eigenlijk niet goed be/veroordelen.

Door zijn functie steekt hij zijn kop boven het maaiveld uit. Wees eens zo vriendelijk dat te waarderen i.p.v. hem eraf te maaien.

Ik kan niet anders dan het eens zijn met Desiree. Ik heb het interview gisteren gelezen en ook al weet ik niet meer van de westernsport dan wat ik bij ons op stal zie en wat ik zo links en rechts eens zie op TV, op foto's of hier op Bokt, ik vond het artikel niet dermate stuitend. De discussie op Bokt heb ik globaal gevolgd (details weet ik dus niet), maar ik denk dat sommige Bokkers het artikel nog maar eens moeten over lezen. Beide heren verkopen in mijn ogen geen onzin namelijk. Het is logisch dat iemand als Back de zaak vanuit een ander perspectief bekijkt dan de westernruiters: hij is medicus. Een humaan arts zal ook anders kijken naar sporters (bijvoorbeeld turnsters / kunstrijdsters) dan de coaches, trainers en beoefenaars van die sport zelf. Maar: als je een goed trainer bent, dan weet je wanneer je op de grens van overbelasting komt en zorg je dat je daarvan wegblijft.
Ik ben het ook eens met de (niet letterlijk gequot in dit geval) uitspraak dat westernruiters bij het minste of geringste op de achterste benen staan en in de verdediging gaan. Als je je sport serieus en fair bedrijft, hoeft dat niet en kun je ook boven onterechte kritiek staan: jij weet immers dat die kritiek niet terecht is en in veel gevallen van mensen komt die jouw sport niet kennen? Steek je energie liever in de kwaliteit van de sport en zorg dat er niets op wat dan ook aan te merken valt.

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:47

Sonja schreef:
Tuurlijk, d'r zijn er zat die alleen maar komen om stoom af te blazen of eens lekker te stoken. Dat zul je altijd houden op Internet.
Het mislukken van Leusden? Ja, dat is mislukt. Maar het is wel GEPROBEERD!!! En daar gaan we mee door! Jij in het westen, een groep in het Noorden, ik in het Oosten en nu ook iemand in het midden. Dus de initiatieven zijn er, het wordt wederom geprobeerd! En daar begint veel mee!!!


Tussen wat topic’s door lezende, zie ik dat je het zuiden vergeet te noemen, ik het gezamenlijke.

Lees,
Wat betreft de selectie, uiteraard is daar niets geheimzinnig aan.
In 1e instantie zouden daar 3 wedstrijden voor gelden. Door de vogelpest is daar weinig van gekomen. Alleen op de BQ Klompen Classic is er gereden. Dat is een te klein meetmoment vandaar dat er voor dit jaar qua lijstje is afgeweken en enige jonge, veel belovende ruiters die momenteel goed/heel goed presteren zijn bijgevoegd. Verder is geselecteerd op basis van NRHA verdiensten.


Waar aan te voldoen,
De ruiters zijn voorgedragen door de Chef d'équipe van de topsportcommissie Reining, Paul Meijer. Als criteria zijn gehanteerd de hoogte van het gewonnen prijzengeld binnen de NRHA en de verworven AQHA reiningpunten. De prestaties op wedstrijden speelden een rol, maar van belang is ook het feit dat ruiters kunnen beschikken over zesjarige reiningpaarden van een internationaal wedstrijdkaliber.

Zou het meet moment, dat als criteria gehanteerd wordt, voor dit samenzijn er niet anders uitzien, als op basis van de laatst reden NK’s, de beoordelingen daarvan ook meegenomen worden. Zijn de NK’s die in dit land verreden worden, niet maat gevend genoeg om te laten zien waar je staat?
Als dat wel zo zal zijn, mis ik nog een paar namen, van veel belovende ruiters die op dit moment goed presteren.

Hoe stellen jullie in het Westen, Noorden, Oosten en straks ook in het Midden van het land dit vast.

Of begrijp ik het niet helemaal.

Peter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:52

Ik denk inderdaad dat je even e.e.a. door elkaar gooit Peter. Ik heb het niet over selecties ed, maar gewoon over het opzetten van gezamenlijke trainingen, op ons eigen kneuterige niveautje maar wel met de bedoeling om van elkaar te leren en dus beter te worden. zodat we op wedstrijden ook beter gaan presteren.
Dus wat we (aantal Bokkers) in diverse regio's proberen op te zetten, heeft helemaal niets te maken met Wran, wedstrijden, selecties of wat dan ook.
Verward

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:06

Natascha dH schreef:
En Farichta, Jan nodigt je toch uit voor een normale discussie, wat wil je nog meer? Je gaat van hem eisen dat hij meedoet hier op bokt en zich zo in jullie discussies gaat mengen, dat meen je toch niet? Haal eens diep adem en spreek hem gewoon aan zoals dat al eeuwen gaat als je iemand om zijn mening vraagt, hij bijt niet hoor! Kan je elkaar gewoon recht in de ogen kijken. Veel succes! OK dan!


Ik ken de beste man niet eens, kom zelden op WRAN wedstrijden en al helemaal niet als deelnemer (mijn paintje is pas 16 mnd).

Het is jammer dat mijn reactie niet goed hebt gelezen of niet juist hebt geïnterpreteerd. Dan had je namelijk gezien dat ik er op doelde dat wanneer hij zich eerder in de discussie had gemengd deze waarschijnlijk een hele andere wending zou hebben genomen. Nu is het eerst uit de klauwen gelopen, voelt hij zich verschrikkelijk aangevallen en geeft lelijke katten aan diegenen die hem verkozen hebben en zijn onkostenvergoeding betalen. Deze menselijke reactie is begrijpelijk, maar de kritiek op zijn persoon, akties of het nalaten daarvan, had door hem zelf gemakkelijk voorkomen kunnen worden. Ik verval echter in herhaling en daarom hou ik er mee op (met deze reactie althans).

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:16

Ik vind het helemaal niet uit de klauwen gelopen hier hoor, iedereen mag zijn mening toch geven? Of die nou ongezouten is of niet. Knipoog Maar vind het wel netjes van meneer Trel dat ie zo'n uitgebreid antwoord heeft gegeven (als ie geen RSI-vingers heeft nu, want het is nogal een lap tekst), en hij heeft onze meningen in ieder geval gezien. En die blijven vast wel ergens in zijn achterhoofd op een plankje liggen. Haha!

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:40

Tenfold"]
Ik kan mij lang niet altijd vinden in de discussies hier op bokt en vooral niet de manier waarop die soms gevoerd worden.
Maar van deze 'Jan Trel promotie aktie' ben ik ook niet gecharmeerd, wat een geslijm.
[/quote]

Oh wat ben ik blij dat ik geen belang heb in. En zal bij deze ook beloven, dat in mijn kinderen meteen uitschrijf, als Jan Trel de aangewezen Jury is.
Ik zal mijn kinderen dit niet aan doen.

[quote="Tenfold"]
Het antwoord van Jan Trel, daar kan volgens mij niemand wat mee.
[/quote]

Met de constructieve oplossingen van jou wel dan?

[quote="Tenfold"]
Zeker niet als bokkers over één kam worden geschoren. Dat lokt alleen maar tegenreacties uit.
[/quote]

Waar kan ik dit lezen?

[quote="Tenfold"]
Het enige nuttige is (wat al eerder op bokt is vermeld): laat WRAN leden de ledenvergadering nuttig gebruiken.
[/quote]

Misschien blijft daarom het leeuwen deel thuis als er een ledenvergadering is, omdat zij van mening zijn dat er al heelveel nuttig werk verzet wordt.

[quote="Tenfold"]
Ik vind het jammer dat men zich keer op keer verschuilt achter het feit vrijwilliger te zijn. Dat is naar mening nooit een excuus.
[/quote]

Wie is ikke eigelijk?

[quote="Tenfold schreef:
Overigens is het betreffende artikel zo negatief nog niet, het is maar net hoe je het interpreteert.


Lijkt wel of ik Jan Trel hoor praten.

Peter

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:40

Met "uit de klauwen gelopen" doel ik meer in de richting waarin de discussie is gegaan dan taalgebruik en uitingen hoor. Lachen

Natuurlijk is het netjes dat Jan Trel zo'n uitgebreid antwoord heeft gegeven, maar ik blijf erbij dat wanneer hij zelf eerder in het topic had gereageerd en daarin had verteld hoe een en ander in zijn werk is gegaan, er niet zoveel kritiek aan zijn adres gegeven zou zijn.

Nu voelt hij zich in zijn kruis getast door de gegeven kritiek, terwijl dat makkelijk en veel eerder ondervangen had kunnen worden. Daarbij kan ieder persoon afzonderlijk wel in discussie gaan met Jan Trel, maar hier treft hij wel een veel breder publiek...

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:01

Sugarmiss schreef:
Citaat:
Aan de moderator wil ik vragen waarom zij dit toelaat? Is dit het doel van dit forum?
Jan Trel

Het doel van dit forum is mensen een mening te laten uiten binnen de gestelde regels (zie AM). Gelukkig leven we in Nederland in de situatie dat dit mogelijk is.
Dat de mening van sommigen wat gekleurder is dan van anderen of heftiger geuit wordt is zeer menselijk en zorgt er o.a. voor dat Bokt geworden is tot het grootste paardenforum van Nederland.


Klopt, maar wel zonder die mensen die je er graag bij gehad zou willen hebben.
HP de Tijd, heeft ook minder lezers dan de Story. Waar zal hem dat nou in zitten?

Peter


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers