WPCV bestuur trekt conclusie en stapt op.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

WPCV bestuur trekt conclusie en stapt op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 03:24

We hebben vandaag de ledenvergadering van het WPCV bezocht omdat er een aantal belangrijke zaken aan de orde leken te komen waar alle fokkers mee te maken krijgen. (o.a. nieuwe wetgeving).

Het viel op dat er al vrij snel op de man gespeeld werd en dat er iets in de lucht hing wat uiteindelijk uitliep op een soort van(gelukte) "staatsgreep". Lachen

Omdat ik de betrokken personen niet goed genoeg ken en ook niet weet wat er zich voordien heeft afgepeeld en waar het "zeer" nu precies zit ga ik geen waardeoordeel geven aan de gebeurtenissen van vandaag.

Feit is (mijn conculusie) dat, door diverse omstandigheden, een aantal zaken het zittende bestuur boven het hoofd groeide, waarbij tevens dit bestuur blijkbaar geen mensen kon vinden om hiaten in het bestuur op te vullen. Ik twijfel ook niet aan alle goede bedoelingen van wie dan ook.

Wat me wel opvalt is dat er opeens voldoende mensen blijken te zijn om een nieuw bestuur te vormen. Waren er dan toch twee stromingen ? Zelfs binnen het WPCV, en had dit niet anders gekund ?


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 07:34

Zo, wie zijn de nieuwe bestuursleden dan?

Toch weer eens even rondbellen en kijken of ik het verhaal hierachter kan weten te spotten.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 10:35

Drie hoeraatjes voor mevrouw Poldervaart. Afbeelding

Heeft men toch gekozen voor kennis en wetenschap.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 13:05

Er is nog geen bestuur. Enkel een interimvoorzitter en enkele mensen (o.a. H. Zoet) die zich kandidaat hebben gesteld voor het nieuwe bestuur. Binnenkort zullen de leden geinformeerd worden over een nieuwe ledenvergadering waar het nieuwe bestuur gekozen zal worden. Tevens is er de mogelijkheid om jezelf ook nog op te geven als kandidaat Lachen

Het was overigens een verschrikkelijk slechte vergadering. Er werd alleen maar (in enkele gevallen terecht) de zwarte piet gespeeld naar het bestuur. Verder was het meer een voorlichtingsmiddag dan een vergadering en was het overduidelijk dat enkele mensen doelden op een motie van wantrouwen naar het bestuur.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 07:51

Ik ben van het een en ander op de hoogte gekomen doordat ik lid ben van het WPCV en dus ook het een en ander via snail mail heb binnen gekregen. Zonder iemand de zwarte piet toe te sturen moet ik zeggen dat het een trieste zaak is als geheel.

Hopelijk komt er een werkbare oplossing. Het zal voor de WPCV niet eenvoudig zijn om te blijven voldoen aan de eisen als erkend stamboek en toch zich duidelijk te kunnen profileren als alternatief voor het NWPCV. Toch acht ik het WPCV als een van de belangrijkste beinvloeders, die zorgen dat het NWPCS op het rechte pad gegaan is en moet blijven.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

picallo
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 23:59

Tja het was inderdaad geen leuke vergadering, maar het bestuur schoot ook daadwerkelijk te kort door o.a. twee erg belangrijke vergaderingen op internationaal niveau niet te bezoeken.

Verder werden de regels betreffende chippen en paspoorten toegelicht zonder dat het bestuur hier een beleidsplan voor presenteerde en er alleen maar op hammerde hoe lastig dit allemaal werd.

De WPCV is een belangrijk stamboek voor de rasfokkers in nederland, Het interum bestuur zal zo snel mogelijk bij elkaar komen. Er zijn op dit moment geen mensen die zich aangemeld hebben voor het bestuur dus ook H. Zoet niet, wel zit hij momenteel in het interum bestuur samen met Frans van Heel, Gerwin Knippenborg, Els van de Woerd, Sophie de Kam, Ben van de Wielen, Benno Crezee, Dhr Goudswaard. Laten wij met zijn allen hopen dat er een sterk en adequaat bestuur komt dat het WPCV sterk de toekomst in leidt. en sluit ik mij graag aan bij de woorden van Joost

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:02

Yootha: ik zal de hoeraatjes doorgeven...!Ik was niet bij de vergadering en ben me er helemaal van bewust dat ik niet objectief ingelicht ben, ik heb alles uiteraard maar van een kant gehoord en zal me dan ook bij lageveld aansluiten en geen waardeoordeel geven. Wel weet ik dat het er al lang aan zat te komen, er bestaan (of bestonden) volgens mij inderdaad min of meer twee stromingen binnen de WPCV, waarvan de een verreweg de meerderheid had. Hoe juist die minderheid dan het bestuur kan vormen begrijp ik niet helemaal, toch waren er op de vergadering (wat ik gehoord heb...) maar erg weinig mensen op de hand van het bestuur.

Ik vind uiteraard dat de WPCV voort moet bestaan, ik zou het erg jammer vinden als dat niet zou gebeuren, maar ik denk niet dat er op dit moment reden is om te denken dat het wel eens snel afgelopen zou kunnen zijn. Ik weet niet of dit met het oude bestuur ook zou geweest zou zijn, dat wou o.a. duidelijk hechtere banden met het NWPCS en leek af en toe niet helemaal achter het voortbestaan van de WPCV te staan. Ik ben het helemaal met Joost eens dat de WPCV ook belangrijk is om het NWPCS op het rechte pad te houden en het lijkt me dan ook belangrijk om de banden met Engeland goed te houden.

Zoals eerder gezegd ben ik eenzijdig geinformeerd (wat een zelfkennis...) en weet ik het fijne er niet van, ik hoor alleen de verhalen van mijn oma en mijn moeder, dus verbeter me vooral als ik het fout heb!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 02:25

Margje schreef:
..... toch waren er op de vergadering (wat ik gehoord heb...) maar erg weinig mensen op de hand van het bestuur......


Het gekke is juist dat dit op de vergadering helemaal niet duidelijk werd, laat staan waar het in werkelijkheid over ging. Het is uiteindelijk ook niet eens aan de vergadering gevraagd !
Er werd een motie van wantrouwen aangekaart door formeel EEN persoon tegen te voorzitter met het verzoek om dit in stemming te brengen. Vervolgens besloot het zittende bestuur uit eigen beweging in zijn geheel op te stappen.

Ik probeer het even te zien als neutraal lid die de moeite neemt om een ledenvergadering te bezoeken. Ik durf echt de stelling aan dat 75 % van de aanwezigen totaal niet begreep waar het over ging, of het moet zo zijn dat de vergadering zo druk bezocht was door mensen die om een bepaald doel te bereiken opgetrommeld waren.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:10

Daar kwam het inderdaad wel op neer. Een groot gedeelte van de mensen kwamen volgens mij inderdaad voor die speciale reden, voor zover ik weet waren de meesten er wel van op de hoogte!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:07

Ik heb eigenlijk helemaal niets meer met het WPCV. Ben er ooit lid van geweest. Helaas was het toen wel weinig gericht op de Welsh Cobs. Dus toch maar gestopt met lidmaatschap, omdat het voor mij een hoop geld was.
Misschien wordt ik ooit wel weer lid.
Ben wel benieuwd wat er uiteindelijk gaat gebeuren.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 03:24

Dyonne schreef:
Ik heb eigenlijk helemaal niets meer met het WPCV. Ben er ooit lid van geweest. Helaas was het toen wel weinig gericht op de Welsh Cobs. Dus toch maar gestopt met lidmaatschap, omdat het voor mij een hoop geld was.
Misschien wordt ik ooit wel weer lid.
Ben wel benieuwd wat er uiteindelijk gaat gebeuren.


Wel lid nog van het NWPCS dan ? Misschien is het een idee om dat om te keren. Scheelt ook een "hoop geld" Lachen


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:45

Nop, ben ook niet lid van NWPCS. Wel mijn pony over laten schrijven op naam, maar nooit lid hoeven te worden. En dat houd ik zo. Ik heb namelijk een ruin, en hoef dus toch geen keuringen etc te lopen. Heb hem alleen voor hobby, lekker rijden.
Ik ben op dit moment alleen lid van de Welsh Cob Club. En dat houd ik zo.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: diemth, XXleonieXX en 205 bezoekers