belgisch tinkerstamboek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

belgisch tinkerstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 22:24

eindelijk het is zo ver er is en belgisch tinkerstamboek.
ze hebben nodig van de vele tinkerfans in belgiƫ.
jouw naam
adres
aantal tinker + geslacht en leeftijd
als ze eventueel al een erkenning moesten hebben in nederland

dan oook het chip nummer.
het lidgeld bedragt 25 euro( 1 tinker in begrepen)dit moet jaarlijks betaalt worden
1 MALIG 5 euro registratie / tinker (vanaf 2 de tinker)

er is een korting voorzien op spots voor de mensen die lid worden van het stamboek.
als er vragen zijn kunnen julie mailen naar
belgisch_tinkerstamboek@hotmail.com
met vele groeten de voorzitter

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 22:45

ik schrijf dit voor de voorzitter.

als je gecombineerde lidmaatschap neemt op spots en het stamboek
betaalt u slechts 40 euro
(het lidgeld van spots bedragt normaal 25 euro)

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:24

Hey Xandra.
Ik vind het heel tof van je dat jullie hier ook een stamboek gaan oprichten. Maar kan je iets meer uitleg geven? Zoals wie de voorzitter dan is wat jullie gaan doen. Want ik ben maar een arm studentje Knipoog Als ik ergens 40 Euro aan uitgeef wil ik wel weten hoe of waar het juist naartoe gaat.
Hoop dat je het niet erg vind. mijn adres enzo heb je al he.

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 21:13

de voorzitter is mijn christine scheers
die 40 euro dan is je tinker ingeschreven en ben je ook geabonnerd op spots want langs daar verloopt de communicatie met de leden.
ik hoop dat al je vragen zijn beantwoord anders mail maar

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:36

Hoe en door wie wordt er gekeurd? Wat is de rasstandaard?

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 22:48

er wordt gekeurd daar mensen die daar gediplomeerd voor zijn (door het ministertie van landbouw in belgie).
de rasstandaart voor deze mail je best naar belgisch_tinkerstamboek@hotmail.com

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:51

Hebben jullie geen rasomschrijving op internet staan dan?

Ik vind het een beetje raar dat er nu nog een stamboek komt.. er zijn volgens mij nu ondertussen wel genoeg stamboeken.. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar hoe ze er volgens jullie dan uit zouden moeten zien.. Verward Verward En hoe komen jullie aan die rasomschrijving?

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 22:56

ja in nederland
maar dit is het BELGISCH stamboek

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:59

Mariska_28 schreef:
Hebben jullie geen rasomschrijving op internet staan dan?

Ik vind het een beetje raar dat er nu nog een stamboek komt.. er zijn volgens mij nu ondertussen wel genoeg stamboeken.. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar hoe ze er volgens jullie dan uit zouden moeten zien.. Verward Verward En hoe komen jullie aan die rasomschrijving?


Hoe komen de andere stamboeken aan de rasomschrijving?????
Laat onze buren toch ook een stamboek opzetten...hebben we lekker veel keus waar we met onze Tinks naartoe kunnen Haha!

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:01

Oja, dus jullie hebben dan Belgische Tinkers? Heel nieuw ras? jaja...
Maar hoe moeten ze er globaal uitzien? Korte of lange rug? Hoe moet de halsaanzet? En beenwerk? Moet het een cobtype zijn of niet? Vertel eens? Ik kan me niet voorstellen dat je zomaar een stamboek op mag richten terwijl er al andere stamboeken voor zijn.. Volgens mij moet je je dan richten tot land van herkomst.. of zijn jullie dat.. Lachen

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:06

CarS"]
[quote="Mariska_28 schreef:
Hebben jullie geen rasomschrijving op internet staan dan?

Ik vind het een beetje raar dat er nu nog een stamboek komt.. er zijn volgens mij nu ondertussen wel genoeg stamboeken.. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar hoe ze er volgens jullie dan uit zouden moeten zien.. Verward Verward En hoe komen jullie aan die rasomschrijving?


Hoe komen de andere stamboeken aan de rasomschrijving?????
Laat onze buren toch ook een stamboek opzetten...hebben we lekker veel keus waar we met onze Tinks naartoe kunnen Haha!
[/quote]
In Duitsland hadden ze ook allemaal aparte stamboeken, maar die zijn nu allemaal over naar het ICS. Is wel zo makkelijk, weet je zeker dat een paard dat hier goedgekeurd is daar ook erkend en goedgekeurd wordt..

Ik weet niet wat ik hier van moet vinden.. we zien wel of het wat wordt..

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 14:31

Ik weet wel wat ik ervan moet vinden. Dat ik eindelijk mijn merrie kan laten keuren zonder dat ik er de helft van de wereld voor af moet reizen zonder een trailer. Want dat kon ik gewoon niet. Zelf de keuringen aan de andere kant van Belmgie zijn voor mij gewoon te ver. En is het niet zo dat ieder land zijn eigen stamboeken heeft? ik dacht dat dat altijd zo was; Als ik een Tinker heb in Belgie dan wil ik ook dat die in Belgie gkeurd is en niet in nederland. Maar we zien wel wat het word ik ben in ieder geval benieuwd en hoop dat het een suc6 word.

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 22:00

wij kunnen ook enkel maar tinker keuren waarvan de eigenaar in belgiƫ woont.
en wij neman alle tinkers aan.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:43

Mariska_28"]
[quote="CarS"][quote="Mariska_28 schreef:
Hebben jullie geen rasomschrijving op internet staan dan?

Ik vind het een beetje raar dat er nu nog een stamboek komt.. er zijn volgens mij nu ondertussen wel genoeg stamboeken.. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar hoe ze er volgens jullie dan uit zouden moeten zien.. Verward Verward En hoe komen jullie aan die rasomschrijving?


Hoe komen de andere stamboeken aan de rasomschrijving?????
Laat onze buren toch ook een stamboek opzetten...hebben we lekker veel keus waar we met onze Tinks naartoe kunnen Haha!
[/quote]
In Duitsland hadden ze ook allemaal aparte stamboeken, maar die zijn nu allemaal over naar het ICS. Is wel zo makkelijk, weet je zeker dat een paard dat hier goedgekeurd is daar ook erkend en goedgekeurd wordt..

Ik weet niet wat ik hier van moet vinden.. we zien wel of het wat wordt..
[/quote]


ik kan je niet helemaal volgen, ik ben het wel gewend dat er meerdere stamboeken zijn voor bepaald ras dier Verward
als je het echt goed wilt doen dan moet je een overkoepelend orgaan hebben voor alle rassen, net als bij de honden het NHSB.

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 22:22

ierder land heeft een stamboek
bv : je hebt het nederlands stamboek voor shetlanders
maar je hebt ook het belgisch stamboek voor shetlanders

dus nu komt er voor de tinkers die in belgie zijn ook een stamboek
snap je het nu

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:41

heb je dat tegen mij? Want dat snap ik best, ik snap alleen niet waarom mariska een nieuw stamboek raar vindt.

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 22:47

nee in het algemeen ik hoop dat iedereen het nu snapt en dat er veel belgen reageren

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:27

Mariska_28"]
[quote="CarS"][quote="Mariska_28 schreef:
Hebben jullie geen rasomschrijving op internet staan dan?

Ik vind het een beetje raar dat er nu nog een stamboek komt.. er zijn volgens mij nu ondertussen wel genoeg stamboeken.. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar hoe ze er volgens jullie dan uit zouden moeten zien.. Verward Verward En hoe komen jullie aan die rasomschrijving?


Hoe komen de andere stamboeken aan de rasomschrijving?????
Laat onze buren toch ook een stamboek opzetten...hebben we lekker veel keus waar we met onze Tinks naartoe kunnen Haha!
[/quote]
In Duitsland hadden ze ook allemaal aparte stamboeken, maar die zijn nu allemaal over naar het ICS. Is wel zo makkelijk, weet je zeker dat een paard dat hier goedgekeurd is daar ook erkend en goedgekeurd wordt..

Ik weet niet wat ik hier van moet vinden.. we zien wel of het wat wordt..
[/quote]

ow maris wat ben je weer heerlijk subtiel Schijnheilig

Ze zullen vast wel contact met 1 van de stamboeken zoeken! Is alleen nog de vraag welke. Of ze in Belgie meer irish cobs of tinkers hebben Tong uitsteken

ragna

Berichten: 1216
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 22:57

wij hebben contact gelegd met het nederlands tinkerstamboek.
Omdat die overal bij zetten dat zij het moederstamboek zijn.
Tot er inhet land van oorsprong een stamboek is.

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:02

ragna schreef:
Tot er inhet land van oorsprong een stamboek is.

En dat is er al 5 jaar lang... het ICS. Ik weet dat die bezig zijn met keuringen in Belgie. Misschien moet je die eens mailen/bellen?

Zowiezo succes ermee!!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:05

Het ICS is niet erkend als enige officiele moederstamboek in nl?

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:08

Foutje van het PVE. Die hadden toen het NTS vroeg voor erkenning als moederstamboek niet door dat wat wij hier Tinker noemen daar Irish Cob heette.. Dus NTS kreeg moederstamboek erkenning.
*edit* het was nog vreemder, het PVE zei dat ze er ook meteen een moederstamboek van konden maken..ze vroegen er zelf niet om*edit*

Nou krijg ik vast NTS aanhang over me heen.. Lachen Maar het is echt zo gegaan, vraag maar aan Vonk (van PVE)

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:54

Toch herinner ik me iets anders van de brieven die Vonk geschreven heeft!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 01:03

Mariska_28 schreef:
Foutje van het PVE. Die hadden toen het NTS vroeg voor erkenning als moederstamboek niet door dat wat wij hier Tinker noemen daar Irish Cob heette.. Dus NTS kreeg moederstamboek erkenning.
*edit* het was nog vreemder, het PVE zei dat ze er ook meteen een moederstamboek van konden maken..ze vroegen er zelf niet om*edit*

Nou krijg ik vast NTS aanhang over me heen.. Lachen Maar het is echt zo gegaan, vraag maar aan Vonk (van PVE)



Nou kan me zoiets ook wel herinneren ja.. weet niet precies hoe dat zit Verward Maar daar valt nu weinig aan te veranderen is het niet? Feit is nu eenmaal dat er twee stamboeken zijn, dat zal ook zo blijven.

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 08:31

irish_lady schreef:
Toch herinner ik me iets anders van de brieven die Vonk geschreven heeft!

Dat waren allemaal latere brieven waarbij ze hun eigen "fout" recht probeerde te maken...

Maar voordat we in een discussie hierover verzandden.. Het is allemaal gebeurt, en we zullen zo verder moeten... Maar daarom vind ik het dus raar/jammer dat er nog weer een nieuw stamboek bijkomt met eigen rasomschrijving enzo.. Straks is echt alles wat bont is en/of sokken heeft een Tinker en daar ben ik het dus echt niet mee eens!!