studie ontwijkend gedrag

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

studie ontwijkend gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 11:51

Help! Ik moet nu toch echt gaan leren voor de tentamens voor volgende week (omdat ik de rest van het trimester op mn luie r**t geb gezeten, maar dat even terzijde) maar ik heb ernstig last van S.O.G. (studie ontwijkend gedrag), wat zich vooral uit in het minstens 5x per dag op Bokt kijken naar allelei leuke berichtjes!!!!
Ik heb nu dus dringend tips nodig waardoor ik op wonderlijke wijze ineens toch nog allemaal tienen kan halen (negens mag ook hoor Knipoog ) Wie heeft voor mij de ultieme studietip????

please????

ik heb t echt NODIG Haha!


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 11:55

Jezelf beloven dat je NA (b.v.) een uur studeren weer leuke berichtjes mag gaan zoeken. Het laatste wordt dan ook meteen een stuk leuker ..

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:03

Zet je computer uit en trek er ook meteen wat kabels uit, zodat het gewoon te veel werk is om de hele handel voor een paar minuutjes bokken weer in elkaar te zetten.

Kom op he! OK dan!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:07

Ja, heeeeeeeeeeel herkenbaar! Ik ben er nu ook weer mee bezig, terwijl ik ook hard aan het leren hoor te zijn voor m'n tentamens van volgende week.
Wat doe jij voor studie?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:21

haha.. TE herkenbaar... bij mij gaat het ook altijd zo.. Ik heb over twee weekjes weer tentamens.. wil iemand het internet hier even af komen sluiten?? Succes met je tentamens!

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:26

Tsja het is en blijft moeilijk, maar je zal jezelf toch echt moeten dwingen. Ga anders leren op een plek waar geen computer staat, dan kom je ook niet in de verleiding en als je een break neemt, ga dan ook niet achter de computer zitte, want dan kom je er nooit meer achter vandaan.
Heel veel succes met je tentamens

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:32

Bokt als beloning voor studeren Clown *LOL*

BTW het kan idd een hoop helpen als je jezelf iets leuks beloofd na een tijdje studeren. Wat bij mij meestal het beste werkt is afspreken dat ik ff wat anders mag doen na 1 of 2 hoofdstukken ipv na b.v. een uur. Anders ga ik dus een uur uit m'n neus zitten peuteren waarna ik 2 uur iets leuks ga doen Knipoog Niet handig.

Maar klinkt allemaal erg bekend Scheve mond Gelukkig geen tentamens meer Lachen

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:30

anders vraag je bart om je voor een paar dagen te bannen? dan moet je wel Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:45

Ik zit nu een beetje met hezelfde. Ik heb mezelf beloofd dat ik na ieder hoofdstuk geleerd te hebben, ik even 10 minuutjes mag ontspannen. Nu dus...

* To Belg, or not to Belg *

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:49

Als je bokt als pauze activiteit gebruikt, zet er dan een wekkertje naast. Ik weet namelijk uit ervaring dat een 15 min op bokt altijd heel snel voorbij is, terwijl die bij het studeren toch meer lijkt op 45 min. ... Knipoog En ook bij het studeren kan dat helpen (maar niet als je, zoals Bart, uit je neus gaat zitten peuteren Haha!).

Succes!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:06

Ja ook voor mij heeeeeeeel herkenbaar helaas. Ik verzin wel 100 andere dingen die ik ineens ook nog moet doen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 21:24

Citaat:
Wat doe jij voor studie?


Ik doe diergeneeskunde, tis op zich wel leuk en boeiend....helaas heb ik dit blok Economie en Voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong (gaat over vleesverwerking enzo) dus dat kan me niet echt boeien. Heb ook Verloskunde, das dan wel weer leuk.... Lachen


Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:50

Hmmm.. economie en voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong... dat klinkt wel bijna net zo erg als mijn fiscaal ondernemingsrecht.. Ik moet echt gewoon al gapen als ik dat boek zie.. Eigenlijk is het wel goed dat Bokt er is.. het houdt me in elk geval wakker! OK dan!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:59

Klinkt echt heel herkenbaar, ben blij dat ik pas een half jaar voor mijn afstuderen bokt ontdekte want anders was het echt een ramp geweest.
Gelukkig heb ik al weer 2 jaar geen last meer van studie ontwijkend gedrag, dit omdat ik dus niet meer studeer Knipoog

:evaw:

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:04

Sjimmy schreef:
Gelukkig heb ik al weer 2 jaar geen last meer van studie ontwijkend gedrag, dit omdat ik dus niet meer studeer Knipoog

Dan is dat.. de gouden tip!! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _xManadisx_, chantal_bel, Hindo2, Iccc, lovemyhorse1, maralyn, MuffinX, rien10, Sanne_com, Saranghea, Tomboy0, xMayo, xSabineW, Zirkonia en 70 bezoekers