Bas is weer een stapje verder (dit keer deken op)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Bas is weer een stapje verder (dit keer deken op)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 21:20

Ik laat Bas langzaamaan aan steeds meer dingen wennen.
Toen ik hem voor de eerste keer een deken op wou doen, deed hij alsof de wereld om hem heen verging, zo bang was hij.
Die heeft geloof ik van zn leven nog nooit een deken gezien.

Dus heb even een stapje terug gedaan toen en heb eerst maar eens een sjabrakje ( maat FULL Haha! ) op zijn rug gelegd.
Oh jee maar dat was toch een potje eng zeg, stel je voor dat dat sjabrak zich om hem heen zou vouwen en hem mee zou sleuren daar diepe donkere gronden! Clown

Toen meneer het omzwaaien van een sjabrak gewend was, heb ik heel stiekum het sjabrak verwisseld voor een deken.
Nou dat was even een kleine schok naar beneden en daarna was het eigenlijk best wel oke.
Alleen had meneer het rare idee dat je met een deken absoluut niet lopen kan Verward
Nadat de deken gewend was, hebben we er ook maar voorzichtig een dekensingeltje omheen gedaan, nou die spanning om je buik is natuurlijk ook weer raar, en daar kun je dus echt niet mee lopen. ( dacht Bas dan )

Hier het resultaat van stoere Bas die weer een overwinning heeft !
Het dekentje is een beetje aan de grote kant, maar opzich kan het wel. Het is alleen maar om te leren en te wennen.

Afbeelding

Afbeelding

En wederom heeft Bas weer te veel koffie gedronken, zn manen worden steeds meer oranje *LOL*
Afbeelding

Geprobeerd om een plek te zoeken waar ik genoeg licht had. Bas blijft gewoon stilstaan met het touw om zijn nek als ik HO zeg, terwijl ik me in de meest moeilijke bochten wring om een beetje duidelijke foto te maken, wat is hij toch braaf OK dan! Lovers
Afbeelding

Koppie...
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn wat donker, kreeg het echt niet beter helaas...
Wat vinden jullie van de stoere "Yes-ik-heb-weer-eens-iets-vreselijk-engs-overleeft" Bas ??

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:24

ah wat super dat het zo goed gaat. op naar de volgende overwining Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:24

Wat een snoesje toch weer Lovers
Super zeg dat hij nu ook zonder te schrikken een deken en sjabrak op kan. Echt goed!
Veel succes nog verder, erg leuke foto's ook trouwens.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 21:44

Ja hoor binnenkort komen er vast wel weer foto's van de volgende overwinning, welke dat is weet ik eigenlijk nog niet haha Haha!

giesam
Berichten: 485
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Ameland Ballum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:29

Zo goed gedaan San!! Wat is het toch een snoeppie Haha!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:34

aarg weer zon lieve shet!!! basje gaat goed vooruit na al die andere gelezen topics!!! ga zo door en geef basje een lieve knuffel... Hij heb maaar geluk dat je zon geduld heb

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:36

wat een leukerd is het ook...
kent hij nog helemaal niets??

ps was ook benieuwd als je je paard al kwijt was na aanleiding van het topic waar je om handelaars vroeg

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 22:40

Nee hij kent echt helemaal niks, en dat met een leeftijd van 8 jaar ! Je vraagt je toch echt af wat er danin al die jaren met zo'n dier gebeurd is.

Misschien heeft hij ooit iets geleerd, maar dan is hij dat wel weer heel erg vergeten, hij reageert als een veulen/enter/twenter etc die voor het eerst dingen leren/omkrijgen etc.

Maffick is nog niet weg, heb een aantal handelaren afgebeld, maar blijf wel een beetje kiekeurig, wil dus echt wel een goede hebben Knipoog
Heb een soort selectielijstje van mensen die ik nog weer terug ga bellen en mensen die absoluut niet meer door mij gebeld worden ( eerste indruk door telefoon heen zegt voor mij al veel )
BV: En wat wil je dan dat ik met dat paard doe meiske ? Wat heb ik aan een bereden grote ruin ? Vertel jij me eens wat ik met dat paard van je kan gaan beginnen?

Dan denk je ook : Huh, je bent toch handelaar ? Kortom, schrappen Haha!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:42

AAAAHHHHH wat een poepie Lovers

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:20

Wat is t ook een lief ding he!!! Die deken staat hem echt poepig!! En een dappere overwinning weer van hem!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 23:22

Dat van Bas is een betere overwinning dan die 6-0 van NL tegen Schotland ( waar iedereen het tot irriterens toe over heeft Misselijk ) Haha! Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:25

Bas is een schatje! Gelukkig leert ie vrij snel alles bij
Wil je er straks ook mee gaan mennen of rijden?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 23:31

Rijden No Way, ik iig niet ( arme dier kan zn rug wel breken b.w.v Haha! )

Wil hem volgend jaar als het enigzins kan wel in gaan spannen ja, lijkt me wel erg leuk.

Misschien laat ik hem rijden door een meiske uit het dorp, die wel leuk kan rijden voor haar leeftijd, maar dat moeten we dan nog maar even weer zien.

Opzich zou ik best een ruitertje/verzorgstertje op den duur voor hem willen hebben...

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:48

woww wat een gave deken zeg echt cool
staat hem heel goed Lachen

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 10:09

Dat is al een hele oude deken, denk niet dat dat patroon nu nog verkrijgbaar is ( heb het tenminste nooit meer gezien de laatste tijd )
Hij is alleen haast nooit gebruikt vanwege verkeerde maat voor de betreffende pony waar ie voor gekocht was.

En ik vond het echt zo'n ponydekentje, dus kan ik 'm nu leuk gebruiken Haha!

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:10

Echt super dat het zo goed gaat met bas!! Tis ook echt een mooie en schteige pony om te zien.. ben er zelf heelmaal verliefd op!! en mooi hoofstelletje!!! mooie dunne riempjes!!!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:38

Vet Coowl Ponytje!! hoe groot is hij Schijnheilig

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 12:10

Bas is 1.10 Knipoog