Intresse Western Vereniging voor Haflingers??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
strudel

Berichten: 125
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Intresse Western Vereniging voor Haflingers??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 17:03

Zijn er soms Haflinger fans, die het ook wel zien zitten om samen een Western vereniging speciaal voor onze Haflinger paarden op te starten, ter promotie van de prestaties die onze paarden in de western sport leveren??

Momenteel wordt er vanuit het stamboek eigenlijk alleen maar aandacht besteed aan de veelzijdigheid van het paard als recreatie, spring, dressuur en men paard, maar waar blijft de aandacht voor de westernsport, waar onze paarden juist fantastisch in presteren.

Het is bijna onmogenlijk om als jurylid tijdens een western wedstrijd een quarter, arabier en haflinger in de zelfde tak van de sport te vergelijken. De paarden zijn nou eenmaal allemaal anders gebouwd en bewegen daardoor ook anders, appels kan je niet met peren vergelijken toch??

Voor de arabische paarden bestaat al de D.A.W.R.A waar Arabieren onderling tijdens western wedstrijden worden gejureerd. Tevens wordt er alles aan gedaan om de prestaties in de westernsport van deze paarden te promoten dmv clinics en shows. Deze vereninging groeit met de dag.

Waarom beginnen we zo iets ook niet voor de haflinger?!!!!!
Aanknoop punten heb ik hier ruimschoots voor handen, nu nog een aantal initiatief nemers er bij!

Alexandra Helders & haflinger Strudel
persoonlijk mailen graag.

boomloos, bitloos, ijzerloos, hoefschoenen, nvvr, lang leve de vooruitgang! Lachen


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:51

Leuk idee maar om er nu weer een westernvereniging bij te maken?

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 17:54

Waarom niet bij een bestaande haflingervereniging een onderdeel Western erbij oprichten ?

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:23

Ik doe mee..maar ik ben het met sugarmiss eens dat het misschien handiger is om het stamboek en de vereniging te overtuigen om ook westernruiters meer ruimte te bieden en dus ook activiteiten. Een onderlinge haflingerwestermwedstrijd lijkt me enig..(en Stranger vindt dat vast heel gezellig!!)

Cowgirls don’t cry

saxtrail
Berichten: 103
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 22:21

idee is heel leuk

strudel

Berichten: 125
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-03 22:35

Het wordt dus niet wééér een westernvereniging, maar een vereniging speciaal voor haflingers in de westernsport.

Ik ben er wel erg voor om ook het stamboek er bij te betrekken om zo ook de fokkers te bereiken. En op bijv. de keuringen ook een onderdeel bestgaand "pleasure" haf. en een wedstrijd reining oid, er in te krijgen.

maar dan moeten er wel meer geintresseerde zijn!

als je echt geinteresseerd bent wil je dan een e-mail sturen?!

boomloos, bitloos, ijzerloos, hoefschoenen, nvvr, lang leve de vooruitgang! Lachen

Donjaja

Berichten: 190
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 23:10

Ik heb je een mailtje verstuurd.

Donja, 1.37 klein, maar dápper.........
Zyphra HT, zus.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:09

ik ben lid van de aangespannen haflinger, ik kan idd vaak niet meedoen met wedstrijddagen...
( wel de speldagen en tochten!!)
Ik zal in regio noord eens peilen of het een idee is ook wat meer met western te gaan doen.
Ik zeg er wel bij dat er weliswaar veel zijn die met westernzadel rijden, van wege de lange afstanden, maar er zijn er maar weinig die werkelijk westernlessen.
maar als ze er voor openstaan dan kan natuurlijk iedere haflingercowboy lid worden en meedoen!!

Het houden van paarden is geen hobby, maar een virusbesmetting waar ik nooit meer vanaf kom

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:22

stokpeerd schreef:
ik ben lid van de aangespannen haflinger, ik kan idd vaak niet meedoen met wedstrijddagen...
( wel de speldagen en tochten!!)
Ik zal in regio noord eens peilen of het een idee is ook wat meer met western te gaan doen.
Ik zeg er wel bij dat er weliswaar veel zijn die met westernzadel rijden, van wege de lange afstanden, maar er zijn er maar weinig die werkelijk westernlessen.
maar als ze er voor openstaan dan kan natuurlijk iedere haflingercowboy lid worden en meedoen!!


Ik ben idd ook lid van de aangespannen haflinger en de kvth, zit er nu hard over te denken om mijn lidmaatschap van de ah op te zeggen, omdat er eigenlijk niets voor westernruiters is.
Als ze ook eens een (winter)wedstrijddag hadden, met westernonderdelen erbij oid, zou dat echt leuk zijn.
Misschien moeten we eens een brief schrijven om te peilen hoeveel mensen er in de verschillende regio's westernrijden.

Een nieuwe vereniging erbij lijkt me geen goede oplossing.

Hier zit dus een haflinger EN westernfan uit de regio Noord, die het een heel goed plan lijkt! (als mijn haf zover is zal ik zeker meedoen)

Ook zou het mooi zijn als de kvth op keuringen bij bestgaand westerngereden haffen liet meelopen, alleen weet ik niet of dat praktisch haalbaar is (misschien een aparte rubriek, maar dan schiet de rubriek bestgaand zijn doel voorbij, dus dat is ook niet de oplossing).

Groetjes Judith

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:59

Ik heb zelfs geen haflinger, maar dit klinkt idd heel gaaf. ER worden zoveel haflingers in de westernsport gebruikt....dit verdient een eigen western vereniging!!! Heel veel succes toegewenst.

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:42

Veel succes toegewenst, maar de Westernwereld zit echt niet op nog een westernrijdende rasvereniging te wachten...Lips are sealed

Je suis Charlie.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:51

Ik denk dat de aangespannen haflinger gewoon het western erbij moeten pakken.

Via deze vereniging is het mogenlijk om demo's te geven en onderlinge wedstrijden te houden. Ze zijn immers ook altijd op de beursen te vinden.

En als we gewoon voor de punten willen zullen we op de normale westernwedstrijden moeten starten. Het heeft geen zin om voor elk ras aparte wedstrijden te houden, dat gebeurd ook eigenlijk niet in de engelse tak.

Dus schrijf een brief naar de AangespannenHaflinger

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:10

ik heb al eens eem brief geschreven maar er wordt niks aangedaan een super argument is er ook niet.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:36

calemity_jane schreef:
ik heb al eens eem brief geschreven maar er wordt niks aangedaan een super argument is er ook niet.


Dus, geen antwoord? Niet getreurd, we richten een eigen vereniging op? (Dit is cynisch bedoelt)
Nogmaals, op nog een rasvereniging zit westernrijdend Nederland toch echt niet te wachten hoor!

Je suis Charlie.

saxtrail
Berichten: 103
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:49

maar op de 2 arabieren van de nk well????????????

Krista

Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:01

Beste Saxtrail,

graag meer motivatie over je reactie dan alleen maar een opruiende zin alsjeblieft. Knipoog

Bedankt!

Krista

DPS :o? D: ik snap de vraag niet -:)
STAR*K Western Riding ..... STAR*K Graphic Design
You don't scare me... I ride an Arabian // If a cowgirl wakes up in the morning & nothing hurts, she's probably dead

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:16

Ik denk idd dat je binnen het KVTH moet kijken voor een afdeling western en idd niet weer een aparte westernvereniging.

Toen ik op de keuring met bestgaand meedeed, was ik idd wel de enige in westernoutfit. Haha! Dus promotie kan geen kwaad binnen het KVTH.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:19

Cowgirl schreef:
En als we gewoon voor de punten willen zullen we op de normale westernwedstrijden moeten starten. Het heeft geen zin om voor elk ras aparte wedstrijden te houden, dat gebeurd ook eigenlijk niet in de engelse tak.


Oh nee??? Er zijn in ieder geval ook aparte dressuurwedstrijden voor Nederlandse Appaloosa's en Volbloedarabieren. En wellicht nog wel meer, waar ik geen bestaan van weet. Dit maakt zo'n wedstrijddag juist extra gezellig. Dit gebeurd toch in verschillende takken van sport, kijk maar naar de rensport. Dus waarom dit ook niet voor de westernsport?? En dan in dit geval m.n. voor de Haflinger!! De wedstrijden van de DAWRA zijn ook altijd super gezellig, ondanks de strijd die geleverd moet worden. Lekker ongedwongen sfeertje, allemaal hetzelfde ras, etc.

Nee hoor ik blijf het toejuichen!! OK dan! Go Haffies GO!!

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:22

Ik ben het helemaal met Cassidy eens, een nieuwe vereniging is naar mijn idee geen goede oplossing. Als we wat van de grond willen krijgen, zal dat denk ik toch via de AH moeten.
Dus maar een brief naar de AH/Kvth schrijven? Allemaal apart of samen 1 brief?

alpenquarter
Berichten: 191
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Wijnjewoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:30

Ik denk dat saxtrail bedoelt dat er wel rassen verenigingen zijn voor paarden en waar wel rassenkampioenschappen voor worden verreden
, waar dan nog niet eens een handje vol deelnemers aan meedoen . O.a dus de breeding stock en ook bij de arabieren waren er niet zoveel deelnemers op het NK. Over het algemeen doen er bij de wedstrijden toch wel een paar haflingers mee, of dit genoeg is om er een haflinger western vereniging voor op te richten weet ik niet.
Persoonlijk vraag ik mij af wat het doel is van de verschillende rassen western verenigingen. Een jurylid beoordeelt elk paard toch naar zijn kunnen? Bv een arabier zal zijn hoofd houding misschien wat hoger hebben. Een criollo heeft een wat hoger kniegang. (uitzonderingen daargelaten).
Bij de 'gewone' wedstrijden huppelt ook alles door elkaar. Ik vind dit wel heel leuk en afwisselend.
Zo heeft elk ras wel zijn specialiteiten en ook binnen het ras zijn er zoveel verschilen in de paarden, ze hebben een eigen persoonlijkheid.

Maar enfin, ik ben benieuwd hoe dit verder gaat!
Ik zou het voor een keertje wel leuk vinden om tussen alleen maar haflingers te rijden! De KVTH zou inderdaad ook wel meer aandacht voor de wester ruiter mogen besteden evt ook op de keuringen. Bv met een halterklass en pleasure.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:37

De leuke kant van het westernrijden vind ik juist omdat iedereen met elk ras door elkaar mee kan doen.

Iedereen is eindelijk eens gelijk.
Er wordt niet neergekeken omdat ik toevallig met een haflinger de baan in kom.
Waarom zou ik me dan apart willen opstellen.

Omdat ik een haflinger heb en daardoor anders ben?


Tuurlijk zou ik het leuk vinden als er eens een westerndag voor haflingers zou zijn, maar er om springen zit ik niet.

Voor degene die het nog niet weten: Ik rijd ook western met een haflinger.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:09

Cowgirl schreef:
De leuke kant van het westernrijden vind ik juist omdat iedereen met elk ras door elkaar mee kan doen.

Iedereen is eindelijk eens gelijk.
Er wordt niet neergekeken omdat ik toevallig met een haflinger de baan in kom.
Waarom zou ik me dan apart willen opstellen.

Omdat ik een haflinger heb en daardoor anders ben?


Tuurlijk zou ik het leuk vinden als er eens een westerndag voor haflingers zou zijn, maar er om springen zit ik niet.

Voor degene die het nog niet weten: Ik rijd ook western met een haflinger.


Mee eens. Daarom denk ik ook niet dat een aparte vereniging daarvoor opgericht moet worden (ik denk dat er dan een handjevol mensen daaraan wil meedoen).
Wat me wel leuk lijkt is als er een keer een dag is met allemaal halfingers (winterwedstrijd of zoals de wedstrijd in Ermelo of een keuring) om dan een (al is het maar 1) onderdeel western in te voegen.
Wie is er eigenlijk lid van de Aangespannen Haflinger of de KVTH???

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:17

ik ga het er met Henk over hebben, de voorzitter van regio noord van de aangespannenhaflinger!
Ik heb trouwens geen behoefte aan aparte officiele wedstrijden voor haflingers, ze kunnen gewoon mee met de algemene wedstrijden. maar bij de aangespannen doen we ook wel onderlinge wedstrijden, dressuur, springen, tandem rijden, mennen enz. dus waarom zouden westernonderdelen hier niet in mee kunnen doen. dat er geen antwoord kwam is voor mij geen reden het op te geven!! ik ken veel mensen goed, regio noord is zowiezo best close dus wie weet! ik blijf altijd positief.
ik ben ook lid van het kvth, maar hier vind ik de vraag minder op zijn plaats. bij hen gaat het meer om de fokkerij. de andere club is er echt voor de gebruikers

Het houden van paarden is geen hobby, maar een virusbesmetting waar ik nooit meer vanaf kom

saxtrail
Berichten: 103
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:27

alpenquarter je hebt me begrepen,krista opruinede zin onzin
zeker gaan ze in en wranwedstrijd,waar meestal quarters starten,en hfl. anders beoordeelen


CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:41

Ergens vinden jullie het onzin, maar zouden zo'n haflinger wedstrijd toch ook weleens leuk vinden???? Wat is het nou??? Slapen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 2 bezoekers