Inrijden van eeb pony...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-01 13:22

Ik heb sinds kort een verzorgpony..ze is nu 2,5 en een 3/4 arabier.
over een half jaar willen ik en haar eigenaresse haar gaan inrijden. we hebben het alle 2 nog nooit gedaan, maar zei denkt dat het wel lukt met de ervaring die we hebben...
ik vind het heel leuk om een pony in te rijden en ze is ook heel lief. Maar ik zou toch wat meer informatie willen, weet iemand hoe ik het het beste kan doen, of weet iemand een site met informatie?? tips zijn ook welkom..
alvast bedankt...

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:41

ervaren hulp erbij halen!
Dit moet je niet doen als je het nog nooit gedaan hebt.
Als je pech hebt is de pony voor zijn hele leven verpest!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:41

Hartstikke leuk!!
Maar zorg er wel voor dat er een deskundig iemand bij is.
Ook al kan je het zelf, altijd een ervaren iemand erbij
zij zien meer dan jij als je erop zit.
Heel veel succes!!
liefs marloes
hoefje Joy

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 14:49

Even denken,je moet het langzaam opbouwen.
Kent de pony het longeren al? Dan moet je stukje bij beetje het zadel erop gaan leggen (nee,niet het zadel in stukjes verdelen maar stap voor stap werken Knipoog ) en als hij/zij daaraan gewent is en het hoofdstel ook al kent,kan je een keer op zijn rug hangen,terwijl iemand anders hem sstil laat staan.En zo moet je het langzaam opbouwen met een ervaren iemand erbij

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:41

Hoi, ik heb het deze zomer ook voor het eerst gedaan. Deze merrie was net een week of 2 uit het land en werd voorgebracht voor de keuring. Daarna is ze bij mij gekomen. Ik heb het geluk dat ze al 7 is en kan dus vrij vlot doorgaan. Ik hoef niet aan uitgroeien te denken of bang te zijn dat ik haar overvraag wat ten koste gaat van haar gezondheid.
Ik ben begonnen met longeren en voordat ze aan het werk gewend was ben ik erop gaan zitten. Dit omdat ze dan nog niet sterk genoeg zijn om rare dingen te doen. Toen ik alleen kon rondrijden en ze goed reageerde op mijn stem ben ik met een ouder paard het bos ingegaan. Vaak 3 dagen achter elkaar en dan 1 of 2 dagen rust.
Op dit moment rijd ik haar 9 weken en het gaat heel goed. ze vind het heerlijk om te rijden en alle aandacht te krijgen. Ze gaat graag het bos in, springt al boomstammetjes en kan ook al heel netjes lopen. Het enigste wat ik kan zeggen is zorg voor een goede instructrice. Ik heb steeds mijn instructrice erbij gehad. Na 3 weken in het bos lopen, juist om hier rechtuit te leren lopen en meer evenwicht te krijgen ben ik weer begonnen met lessen bij mijn instructrice. Ik rijd elke week een priveles en zo af en toe een cavalettiles. Ik loop ook tegen knelpunten aan, maar doordat ikdan vaak net naar les ga worden ze snel opgelost en worden het geen hele grote problemen. Succes

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-01 19:30

Babat zei dat ze al gewend was aan het zadel, dat ging erg makkelijk. ook heeft ze haar wel eens gelongeerd.
om vooral haar conditie op te bouwen zijn we veel met haar en niek aan het wandelen, niek gaat dan voor als ze iets eng vindt, dat is heel lief!
we gaan het waarschijnlijk wel doen zonder deskundige hulp...maar het is niet zo dat we er nix van af weten!
Als we er niet uikomen schakelen we hulp in. En bovendien, zo snel zal het niet mis gaan...ik weet dat als het eenmaal mis gaat dat het dan moeilijk af te leren is!
Als nog iemand tips heeft of sites met informatie, nog steeds welkom!!!!
bedankt..!!!

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 19:44

Als je zelf netjes kunt rijden en geduld hebt zal het niet zo snel verkeerd gaan hoor.
Gewoon rustig aan zadel erop leggen, keertje hangen en rustig gaan zitten.
Ik denk dat als je gewoon netjes rijd het lang niet zo erg is om het voor de eerste keer te doen dan dat je weinig rijervaring hebt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 2 bezoekers