Wie is hier christelijk of niet christelijk??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

ben jij gelovig

Ja
23 (18%)
Beetje
16 (13%)
Nee
83 (68%)

Totaal aantal stemmen: 122


Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Wie is hier christelijk of niet christelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 16:43

Ik ben benieuwd wie christelijk is of niet christelijk...
ik zelf weet het niet mijn ouders zijn wel christelijk en hebben me ook zo opgevoed zo nu en dan naar de kerk, cattegesatie (hoe schrijf je dat Verward )
en bidden bij het eten. Ik zit ook op een christelijke school. Maar weet niet als ik zelf christelijk ben hoor!! Geloof t niet allemaal. Ben bang dat gewoon iemand vroeger dacht van: ik ga een sprookjesboek schrijven, wat een beetje uit de handliep. Zo'n boek als de gebroeders Grimm heeft geschreven Haha!

Maarjah ik zeg toch maar dat ik christelijk ben Schijnheilig en jullie???

(ik heb altijd van die heilige forums Scheve mond )
Laatst bijgewerkt door Impuls op 19-11-03 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:56

Het christendom is een van de vele geloven die er bestaan, met elk weer hun eigen stromingen, dus misschien kun je beter van de poll maken wie er gelovig is of niet?

Mijn antwoord is trouwens nee, wel zo opgevoed.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:58

Nee ik ben niet christelijk (helemaal niet gelovig).
Ook niet zo opgevoed.

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:58

Nee, ik ben niet gelovig en ook niet gelovig opgevoed Knipoog

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:01

Niet gelovig, niet gelovig opgevoed maar wel op een christelijke basisschool gezeten, al was dat puur en alleen omdat de school waar ik op zat dichtging en iedereen naar die christelijke school ging, ik dus ook. Zit nu op een openbare middelbare school.

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:04

ik geloof in mezelf

Sharmila

Berichten: 4798
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:05

Ben hindoe

Sharmila's wijsheid: Schoonheid neemt onvermijdelijk toe met de haarlengte.

Instagram; tinkerparadijs

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:06

Nee, niet gelovig en ook niet zo opgevoed.
Heb wel op een christelijke middelbare school gezeten, maar godsdienst hoorde niet bij de vakken.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:06

Nee, ook niet gelevig opgevoed. Al ging ik vroeger wel af en toe met mijn opa en oma mee naar de kerk.

* To Belg, or not to Belg *

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131842
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:13

Het geloof is in mijn ogen een uit de hand gelopen mening Knipoog

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:21

Ik ben Katholiek en ook wij noemen ons zelf Christenen, simpel omdat we geloven in Jezus Christus als ons voorbeeld. Maar of degenen die zich "Christelijk" noemen ons altijd als mede-christenen zien???

Maakt niet uit. Ik geloof, voor mezelf, ga regelmatig naar de kerk, maar lang niet altijd en heb grote moeite met heel veel zaken binnen onze kerk. Vrouwen in het ambt, homosexualiteit, scheiden, al dat soort zaken worden vanuit Rome middeleeuws benaderd. Daarom noem ik mezelf katholiek, gelovig in Christus, maar zeker niet Rooms.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:25

Niet gelovig... ik schipper een beetje tussen atheistisch en 'er zal toch wel heel misschien iets ongedefinieerds zijn' in.

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:27

Ik ben niet gelovig, en ook niet zo opgevoed Lachen.

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:01

Ik ben niet gelovig, Opa en oma van moeders kant wel, evenals moeder zelf.
Ging vroeger naar de kerk omdat t moest maar had zo mijn eigen geloof.

Ik geloof niet in en god die de aarde gemaakt heeft en alles wat erop leeft.
Maar goed ieder heeft t recht te geloven wat hij of zij wil.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:11

Niet gelovig en niet zo opgevoed...
Heb alleen godsdienst op school maar dat stelt ook niet zo veel voor..

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:55

heb een beetje gestemd, ik denk dat er wel iets is, maar wat dat iets is ben ik nog niet helemaal uit.
naar mijn idee zijn alle geloven trouwens afgeleid van 1 en hetzelfde

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:11

Ik zit op een katholieke school, ben gedoopt en heb mijn communie gedaan, maar that's it. Ik voel me absoluut geen christen, ik geloof er ook niet in. Ik ben zo ook niet opgevoed, ik kan me de laatste keer dat we met het gezin naar de kerk gingen niet eens meer herinneren. Ik geloof wel in het bovennatuurlijke en dat er meer is dan wat we kunnen zien en wetenschappelijk verklaren, maar ik heb er mijn eigen ideën over.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 19:22

dat heb ik ook xkatleentjex

maar ik hou niet zo van die mensen die zeggen dat bijv, alleen het katholieke goed is (niet persoonlijk bedoeld hoor).
Ik had een meisje in mn klas dat was nog in groep 8. En die was heel streng christelijk opgevoed, ze was gereformeerd. Ze ging daarna ook naar een gereformeerde school, waar alleen gereformeerden mogen komen Verward. Ik ben dus hervormt ik zou er dus niet komen mogen, ook niet op open dagen. Maar ik denk dan, het is allemaal dezelfde God en je eert dezelfde God waarom zouu je dat niet samen kunnen doen??? Verward Voor God gaat het er volgens mij alleen maar om dat je gelooft, en het maakt niks uit hoe als je maar gelooft. Je hoeft denk ik ook niet elke zondag braaf vooraan in de kerk te zitten denk ik dan hoor, om in de hemel te komen. Hij heeft liever dat je mensen respecteert zoals ze zijn en lief bent voor je medemens, dan dat je altijd braaf vooraan zit in de kerk en op andere mensen neer kijkt omdat die dat niet doen.

Party!! love is a feeling u feel,that u feel a feeling u've never felt before Party!!

Check mah pro update

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:39

nee, ik ben niet gelovig

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:42

bebsiej schreef:
dat heb ik ook xkatleentjex

maar ik hou niet zo van die mensen die zeggen dat bijv, alleen het katholieke goed is (niet persoonlijk bedoeld hoor).
Ik had een meisje in mn klas dat was nog in groep 8. En die was heel streng christelijk opgevoed, ze was gereformeerd. Ze ging daarna ook naar een gereformeerde school, waar alleen gereformeerden mogen komen Verward. Ik ben dus hervormt ik zou er dus niet komen mogen, ook niet op open dagen. Maar ik denk dan, het is allemaal dezelfde God en je eert dezelfde God waarom zouu je dat niet samen kunnen doen??? Verward Voor God gaat het er volgens mij alleen maar om dat je gelooft, en het maakt niks uit hoe als je maar gelooft. Je hoeft denk ik ook niet elke zondag braaf vooraan in de kerk te zitten denk ik dan hoor, om in de hemel te komen. Hij heeft liever dat je mensen respecteert zoals ze zijn en lief bent voor je medemens, dan dat je altijd braaf vooraan zit in de kerk en op andere mensen neer kijkt omdat die dat niet doen.


amen
Dit vaak een van de triestige punten in de Europese geschiedenis geweest. Alleen het christendom is de juiste godsdienst, iedereen moet God eren en alle anderen niet-gelovigen zijn heidenen en moeten bekeerd worden, met alle geweld van dien uiteraard Scheve mond . En tot de dag van vandaag is dit gedacht nog in de wereld, en niet alleen bij het christendom.

Maar wat ik mij dan afvraag, als je echt in God of Allah of Boedha of Jan-met-de-pet gelooft, denk je dan echt dat het hem interesseerd hoeveel keer je naar de kerk bent gegaan, of dat je enkel naar de hemel gaat als je de bijbel of een ander geloofsboek vanbuiten kan drammen? Ik persoonlijk geloof dat je op die manier NIET in het hiernamaals geraakt door hoe je laat zien dat je in God gelooft, maar door dat je laat zien wat voor persoon je helpt. Als je niet pest, deelt met anderen, andere helpt die in nood zijn, liefde geven....
Godsdiensten zijn mooie dingen, en als je ergens echt in geloofd dan moet je je er maar aan vasthouden. Maar ik vind het jammer dat soms mensen andere willen bekeren, met het nodige geweld, omdat volgens hun alleen 'hun' godsdienst de juist is. Iedere godsdienst is gelijk aan elkaar, alleen is het voor sommige soms moeilijk om ze als 'gelijk' te beschouwen...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:56

Ik ben Rooms Katholiek van geloof
Zo gaan we met de kerstdagen wel naar de kerk
En ben ik gedoopt en heb mijn comunie gedaan
Voor de rest ben ik een doorsnee drenth

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:02

IK ben niet gelovig en ook niet zo opgevoed ...

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:04

Ja, gereformeerd ben ik.Maar niet 'zwaar gereformeerd'.Dus geen rokjes.In gereformeerd heb je ook weer bepaalde 'zwaartes'.
Ook zit ik op een protestants christelijke school, waar ook gewoon rooms-katholieken, moslims etc. zitten.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:08

Ik ben Katholiek opgevoed, mijn ouders zijn heel streng Katholiek opgevoed, maar mijn broertje en ik veel minder strang.
Ik geloof zeker, maar ben niet "aktief" ik ga ook niet naar de kerk.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:09

Ik ben gedoopt, heb de communie gedaan en ook het Vormsel.
iK geloof er in tot op een bepaald punt.
Ik ga niet naar de kerk omdat ik daar simpelweg geen tijd voor heb.

Daarnaast heb ik zo miijn theorien over mensen die wel naar de kerk gaan maargoed, zie bespaar ik jullie Schijnheilig Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)