Sammie's fokker enzo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Sammie's fokker enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 22:26

Ik heb vorige week een briefje met fotos gestuurd naar de fokker van [naam verwijderd]... Dat doe ik altijd als ik een paard koop. Ik kan me voorstellen dat het leuk is voor mensen om te horen dat het goed gaat met hun veulentje, vandaar.

Afgelopen vrijdag werd ik al gebeld, door een meneer van minstens 65 jaar, die Sammie van de fokker had gekocht. Hij en de fokker waren vrienden, en hij kocht altijd de veulens van meneer. Meneer zelf is al dik in de 80, en samen hadden ze die middag uitgebreid gesproken over mijn brief. Nou, ze hadden het hartstikke leuk gevonden dat ik een brief had gestuurd.
De handelaar was er zo verbaasd over dat Sammie nu al 1.59m. meet; hij had het paard van de hand gedaan omdat hij bang was dat hij te klein zou blijven. De moeder van Sammie was maar 1.60m. en de vader Sjapoer dus 1.56m.
Omdat ik de moeite had genomen om fotos van Sammie te maken, waren de beide heren tot de conclusie gekomen dat [naam verwijderd] wel goed terecht was gekomen Haha! Leuk he?!

Vanavond werd ik weer gebeld. Door een 21 jarige jongeman uit Winterswijk, die altijd op de paarden van de fokker heeft gereden. Hij herinnerde Sammie als veulen en als jaarling. Hij vertelde dat [naam verwijderd] vooral opviel omdat hij zulke lange benen had als veulen. Moeder schijnt kwa koppie het evenbeeld van haar vader Baccarat te zijn, zelfde kelur en bles Haha! Sammie is verkocht toen hij 1,5 jaar oud was aan de Handelaar. Sammie heeft nooit een halster omgehad tot hij dik 8 maanden was, toen pas zijn ze begonnen met aan een touwtje lopen. Kan je nagaan; ik vond hem zo braaf, en nu blijkt dat het gewoon het paard is, en niet de opvoeding Knipoog .
Hij beloofde me fotos toe te mailen, van Sammie als veulen met moeder, en van Sammie als jaarling. Die plaats ik natuurlijk meteen zodra die aankomen, voor jullie meelevende bokkers

Leuk he?! Zo zie ik maar weer, dit soort briefjes vinden mensen leuk. Ik heb nog wat teweeg gebracht daar in Winterswijk; ze hadden nooit verwacht er ooit wat van te horen...
Blijkt dat beestje uit Zuidlaren een ware fanclub te hebben *LOL*

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:33

he hoi hoi,

ja dat is inderdaad netjes afgehandeld zo lijkt mij? ja ik owu toen ik spark kocht die kocht ik toen die 3 maandjes was eigenlijk ook contact houden met de fokker, dus eenmaal thuis gekomen heb ik hem gebeld en zei dat we aangekomen waren en dat vond ie al erg leuk maar die man was zo dement als een deur dus wist geloof ik niet eens wie die aan de lijn had maar goed!

tja helaas werd spark dezeflde dag nog ziek bleek een longontsteking te hebben dus daar waren we akelig druk mee die heeft een maand of 2 geduurd en nu is meneer er weer helemaal bovenop hoor die man heb ik later nog geprobeerd te bellen of contact mee op te nemen voor de keuring moest ik spark zijn ouders weten als ze ingeschreven stonden natuurlijk, maar ik bellen en bellen geen gehoor,
dus ik naar het stamboek zelf gebeld blijkt die man al drie jaar geleden ondertussen dan 4 te zijn overleden en alle veulens en merrie's en hengsten die hij had gehad en verkocht bleken hulpboekers en die van mij dus ook maar dit jaar voor het eerst de keuring op geweest en ja hoor eerste premie met 35 pnt. klasse!

he maar mag ik vragen hoe oud jij nu bent ? en ben je dan vrijgezel? misschien dat die gozer van 21 iets is haha You never now!! toch?

en ach spark gaat verder goed hoor die is nu 6 jaartjes! en nog steeds me moppelermaatjemafkees haha !

Groetjes en veel plezier verders met je knollie!
en ben benieuwd naar de foto's!
groetjes joyce&sparky

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:37

Wat leuk zeg, zowel voor hen als voor jou, jij weet nu ook meer van de eerste jaren van Sammie. Vind het altijd leuk om zulke verhalen te lezen.
Ben uiteraard erg benieuwd naar foto's van hem als veulentje en jaarling.
Toch leuk om te zien hoe hij als klein ventje was. Zo zie je maar, je koopt dan een paard van de markt, maar hebt al een heleboel achterhaald over zijn jeugd, leuk!!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 09:51

Wel leuk om te weten. Ik heb laatst de fokker ook nog een keer gebeld om te laten weten hoe het ging.
Ik heb bij mijn vorige paard ook al een getwijfeld of ik een keertje zou bellen maar dat heb ik nooit gedaan, eigenlijk had ik dat ook best kunnen doen.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 13:19

sparky5 schreef:
he he maar mag ik vragen hoe oud jij nu bent ? en ben je dan vrijgezel? misschien dat die gozer van 21 iets is haha You never now!! toch?


Whahahaha! Ja, dat zal de dag worden Tong uitsteken

Heb de fotos wel al ontvangen, maar kan ze met mijn XP niet openen, ze staan opgemaakt in .tif....
De 21 jarige jongeman is dus duidelijk niet zo heel handig met de pc... Nagelbijten / Gniffelen

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:23

Leuk hoor!en erg netjes van je. Deed iedereen dat maar zo.
Ik heb laatst een brief gestuurd naar de eigenaar van de moeder van Mable met foto maar tot op de dag van vandaag niets gehoord Boos!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:36

Ik ben benaderd door de fokkers van Joris. Af en toe stuur ik foto's maar ik hoor van hun niets.

Fiesta, freiberger, what else?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:38

Dat is idd hartstikke leuk, zo heb ik contact gehad met de fokker van Josiane uit Duitsland. Ik wou zoveel meer weten, het is helaas bij 1 brief gebleven.
Ik zoek nu naar broertjes en zusjes van Josiane.

En ik help nu een fokker in Duitsland om een tak van zijn stamm hier in Nederland in kaart te brengen.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:59

[img]file:///C:/Mijn%20documenten/sparky/sparkyk.jpg[/img]

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:31

Hé wat leuk zeg! Hopelijk heb je die foto's snel, altijd leuk om te zien natuurlijk. En ik wed dat veel bokkers wel benieuwd zijn naar de foto's. Knipoog
Ik heb 1 keer de fokker van Camilla gebelt, die vond het ook hartstikke leuk dat ik belde. Maarja dat is alweer 1,5 jaar geleden, dus misschien binnenkort maar nog een keertje bellen of een brief sturen. Lachen
Hij zei toen dat ik wel eens langs kon komen en dan wat veulenfoto's zou krijgen enzo.. Dat moet ik eigenlijk maar eens een keer doen!

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:49

Belker schreef:
Ik ben benaderd door de fokkers van Joris. Af en toe stuur ik foto's maar ik hoor van hun niets.

Ik moet deze tekst wijzigen. Ik kreeg net weer een mailtje van de fokkers binnen Haha!

Fiesta, freiberger, what else?

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:39

Ik heb de fokkers van mijn paardje ook een brief gestuurd! Al een hele tijd terug. Eigenlijk hoopte ik op eenzelfde reactie als die jij hebt gehad!

Maar helaas heb ik ook tot op de dag van vandaag niets gehoord...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:45

He wat leuk zeg!

Ik moet nog steeds een brief schrijven naar mensen die ik nu weet dat ze het paard hebben wat ik ingereden heb (een Bels) Tanneke had dat helemaal voor me uitgezocht lief he.
Ik hoop dan ook een leuke reactie te krijgen.

Stuur die foto's maar ff naar mijn mail, dan kan ik (vanavond) daar wel even proberen een ander bestandsformaatje van te maken. (ik beloof niks of het echt lukt...).

:evaw:

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:46

jeetje wat ontzettend leuk zeg!
erg aardig ook van jou om de fokker op de hoogte te brengen!
ben heel benieuwd naar de foto's Lachen

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:54

Ik heb zojuist wat foto's verzameld van Edje, een brief getikt, in een envelopje gedaan en naar de fokker opgestuurd!
Ik ben benieuwd wat voor reactie ik ga krijgen (en of ik wel een reactie krijg).

Bedankt voor je goede idee.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:56

Ik heb de fokker van Fitz ook aan de telefoon gehad. Eigenlijk was het zijn vader maar die leefde niet meer. Hij kon zich Fitz nog wel herinneren maar de beloofde foto's van Fitz als veulen en v.d. moeder van Fitz moet ik 4 jaar later nog krijgen.
Maar dat lag natuurlijk ook wel iets anders: hij vond het maar niets dat Fitz in Nl. stond omdat het hem geen fokkerspremie meer opleverde.

Leuk dat de fokkers van Sammie wel enthousiast waren, dat is toch eigenlijk waar je op hoopt als eigenaar van het paard.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:07

Leuk joh, ik had wel goed contact met de fokker van mijn vorige paard..(de fokker van mijn huidige paard ken ik niet) hij was op zoek naar ons en das helemaal verrassend, maar mijn paardje was er een van een tweeling en hij wilde heel graag weten hoe het met hem ging, ze zijn zelfs nog komen kijken, en ik woonde toen echt niet naast de deur bij hun.
Heb toen ook veulenfotos gekregen enz.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:29

Leuk! Leuk 1, dat je die brief heb gestuurd en die foto's erbij heb gedaan.
Leuk 2, dat de fokker zo enthousiast reageerde en dat die jongen later nog belde! Ben erg benieuwd naar de veulen foto's!
Heb ook altijd contact gehouden met de fokker van mijn pony, spreek ik nog steeds, al vond hij het jammer dat Salvador naar een andere eigenaar is gegaan... Hij begreep het wel.
En van mijn nieuwe paard, heb ik wel contact met de vorige eigenaar en opfokker (had dit paard als veulen gekocht).
De fokker is prof. Barneveld, zat vroeger bij het KWPN? Ik ken hem iig niet, weet ook niet of hij het leuk vind om iets over haar te horen...

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:54

Wij kregen na een ongeveer een jaar nadat we onze twenter verkocht hadden ook een brief met foto's toegestuurd. We vroegen ons af wat voor paard het was op de foto, vervolgens lazen we de brief en we waren stomverbaasd *LOL*
Van die harige slungel hadden ze dan toch een geschoren slank sportpaardje gemaakt.
Ik zal ze nog weer eens een briefje sturen of ze hem nog hebben en of het goed gaat. Bokt brengt goede ideeen *LOL*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:41

de fokker van Lodewijk en Hinke spreek ik regelmatig. de fokker van Orbaldo soms.
De fokker van Ava ken ik niet en eigenlijk is mijn pools niet zo best Haha!
de fokker van Waldfee wilde ik nog foto's sturen maar dat is er niet meer van gekomen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:53

Nimber schreef:
De fokker van Ava ken ik niet en eigenlijk is mijn pools niet zo best Haha!


Greetje kreeg een handkus van hem. *LOL*

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:12

Potverdikkie wat ik al niet mis als ik eventjes niet online ben. Haha!
Dees, zou je zo vriendelijk willen zijn mij die foto's door te mailen? Naar: info@honeybeezz.nl Bij voorbaat dank Knipoog
Wil overigens binnenkort even langskomen om dan meteen ff een bezoekje te brengen aan Sammie.
(en natuurlijk aan jullie Knipoog )


Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:16

Hartstikke leuk dat de fokker zo reageerd Lachen
Dat had ik dus ook van het weekend, vond het zelf ook helemaal geweldig *LOL*
en ehhh... ook ik ben natuurlijk benieuwd naar de foto's Knipoog

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 10:56


Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 21:52

Dees schreef:
Sammies fotootjes staan hier:
[ITP] Zuidlaarder Sammie Puppyfotos


he leuk joh!
had je mijn foto gezien hierboven ergens? ik hoo pdat ie het doet hoor haha anders snap ik er geen reet meer van maar goed !

Greets joyce en sparky

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, BingBot, DDDara, josien_m_, tienus63, Vagabondo en 117 bezoekers