nieuwe instructrice

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

nieuwe instructrice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 18:24

Gisterenavond heeft mijn bijrijdster voor het eerst les gehad van onze waarschijnlijke nieuwe instructrice. We zijn tenslotte van stal gewisseld en dus moesten we ook een nieuwe instructrice.

Ze wist een aantal dingen te vertellen aan de hand van Prisca's bouw, waardoor ik denk dat ik het wel met haar kan vinden. Ik vind het alleen wel raar dat dit nog nooit eerder iemadn verteld heeft.

Prisca is overbouwd. Een echt Zangersheide kwaaltje. Pris komt de bak in en het eerste wat zij vraagt is "Komt zij van Zangersheide?" Ja dus. Schijnbaar betekend overbouwd zijn, dat je paard een vele zwakkere rug heeft en dus dat ze eerst haar rug heel sterk zal moeten trainen, voordat er echte dressuuroefeningen mee gedaan kunnen worden. Veel longeren, recht maken in de hals en laag sprongetjes maken was de tip.

Dat longeren ben ik al enige tijd aan het doen en dat rechtrichten bleek ik ook op de goede manier te doen. Was een pluspunt. Ik was wel verbaasd dat zij in de korte tijd dat ze mijn paard zag zo aan kon geven hoe zij dacht dat ze in de omgang was en wat de problemen met haar zijn. (ontspannen)

Met haar wil ik wel gaan oefenen om Prisca's rug beter te maken en zo te proberen haar meer in de hand te kunnen stellen.



Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:28

Klinkt als een instructrice met veel inzicht. Daar kun je inderdaad veel aan hebben. Fijn dat je zo iemand gevonden hebt.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:02

zo die zijn er maar weinig, lekker hoor, iemand die bekent is met de afstamming van je paard, het gaat je zekers lukken, succes

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:03

staat misschien een beetje knullig, maar je snapt het wel

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper


highlight

Berichten: 143
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:07

idd super fijn dat je een instructrice hebt waar je iets mee kan, want dan gaat het lessen ook gewoon veel beter...Succes dermee! OK dan!

|| ==-- Hoezo geen idealen, ik wil een heleboel mensen verbeteren --== ||

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:12

Klinkt als iemand met verstand van paarden / paardrijden!

Fijn hoor, daar gaan jullie vast een hoop van leren! Er is niks zo fijn als een goede instructrice... kwam ik achter nadat ik in vijf lessen drie keer zo hard was vooruitgegaan als na een jaar lessen bij iemand anders..

Lachen

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:14

Dat is inderdaad wel fijn!!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeRekers, lletam, Plus_en_Min, tienus63 en 114 bezoekers