Iwaldo, bezoek aan de kliniek en hoe nu verder...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Iwaldo, bezoek aan de kliniek en hoe nu verder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 23:58

Voor degenen die het gevolgd hebben:
Waldo heeft een virusje gehad en heeft erg last met ademhalen. Zodra hij uit stal komt en voor hij ook maar iets gedaan heeft dtaat ie al te pompen. Idem dito met rijden, na 10 minuten uitstappen is hij nog niet op adem. Ik besloot dat dit niet langer kon en heb de veearts ingeschakeld.

Met dank aan Geral die mij en Wal weg wilde brengen (bij gebrek aan trailerbewijs en welwillende stalgenoten) Lovers zijn we bij de kliniek gekomen. Daar kwam er ineens een koliekgeval tussendoor en een fries die afgemaakt moest worden Verdrietig dus kwam de veearts overleggen of Waldo een nachtje kon blijven staan zodat hij rustig alles kon onderzoeken.

Zo gezegd, zo gedaan dus Wal achtergelaten en weer dezelfde heisa met vervoer vinden voor zaterdag Scheve mond Zaterdagochtend vroeg weer naar de kliniek en daar hadden ze de bloeduitslagen al: te lage rode bloedlichaampjes. Toen werd er een longpunctie gedaan: met een slangetje met cameraatje door de longen. Heel mooi om te zien, nu weet ik hoe Wal eruit ziet aan de binnenkant! Daar was niet zo veel op te zien, wel irritatie (teveel rode plekken) en hij was iig niet dampig. Wel begon hij echt enórm te hoesten, dat was volgens de VA niet normaal. Met een team van drie man hebben ze gekeken OK dan!

Vervolgens is er een ander slangetje in gebracht waardoor een hele boel vloeistof in werd gespoten. Die vloeistof werd er ook weer uitgezogen en daar gaan ze onderzoeken op doen, wat er voor spul in zijn longen zit.

Daarna ging ik van m'n stokje (combi van weinig nachtrust, niet gegeten en stress) en mochten de veeartsen míj oplappen met een stoeltje, een koekje en een kop thee (briljante commentaar: 'zo bloederig was het toch niet?')

Dus zo ging het ziek-zwak-en-msselijke duo weer naar huis Haha! Waldo heeft een soort van Power-energy spul meegekregen en nieuwe Veltipulmin (oid) en de uitslagen van het laatste onderzoek wachten we af. Laura heeft dringend advies mee gekregen om voortaan te ontbijten Knipoog

Wal gaat nu nog niet zo goed. Hij glimt als een spiegeltje, eet prima, maar is zo actief als een dood vogeltje. Ik mag wel gewoon rijden maar de lol is er voor mij af, een paard dat zich niet lekker voelt moeten rondduwen door de bak is voor mij niet echt prettig rijden. Hoop volgende week meer tijd te krijgen overdag zodat ik gewoon een rondje bos kan pakken. Hopelijk wordt ie daar wat vrolijker van. Ik word er in elk geval niet blij van... Verdrietig

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:00

Sterkte!!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 01:46

Hm, afwachten dus maar weer....
Stom hoe je zomaar er onderuit kunt gaan he? Ik heb dat gezien bij een vriendin van mij, die ging mee naar de DA om mijn ratje in te laten slapen. Stond ik daar te snikken met dat beest op mijn arm, beet hij keihard in mijn hand. Ik bloeden, ratje dood en zij .....boink Haha!
Arme DA was helemaal van slag, haha.

Maar sterkte in ieder geval.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 09:16

s
Laatst bijgewerkt door janna op 13-05-22 06:18, in het totaal 1 keer bewerkt

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 09:24

Heel veel sterkte voor jou en je paardje!
Liefs Lundi

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:06

Rot is dat he, als je weet dat je beestje zich niet lekker voelt, maar je kan eigenlijk niets voor m doen omdat je niet weet wat het is. Ik hou er nooit zo van als ze met meerdere mensen gaan kijken, dan heb ik altijd zo het idee dat ze niet weten wat ze precies zien. Het is wel heel goed hoor, 3 weten meer als 1.
En is daar ontbijt dus goed voor? hmmm... ik dacht al dat het nuttig zou moeten zijn... Knipoog
Sterkte in elk geval en ik hoop dat ze wat vinden waar ze wat mee kunnen, hou ons op de hoogte!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:15

Bah, wat naar allemaal zeg. Nou ik blijf iig heel hard voor jullie duimen dat het allemaal weer goed komt Knipoog

Ngayalover

Berichten: 110
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:16

Ik wens jou en je paardje veel sterkte en natuurlijk beterschap.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:48

Ik dacht altijd dat je niet mocht rijden als je paard Veltipulmin krijgt.. Maar goed kan het ook mis hebben..
Heel veel sterkten...

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:53

Ah gossie... wil je die arme veeartsen voortaan niet meer laten schrikken?? Ik hoop voor je dat de medicijnen aanslaan en dat Iwaldo snel opknapt.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 11:09

Bah Laura, wat een narigheid, maar kop op, Ventapulmin heeft ooit bij mijn pony heel goed werk gedaan.

Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat, ben wel benieuwd

Sterkte en als je nog eens in de problemen zit, je weet me te vinden Haha!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 11:15

Wat naar voor je Laura, helemaal omdat je niet weet wat er aan de hand is. Heel veel sterkte voor jou en je paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 11:49

Hmm, ik snap je twijfels, hij ziet er goed uit en alles, maar net dat kleine beetje verpest je plezier. Wnneer krijg je de resultaten? En nu moet hij dus dat Power-spul gebruiken? Voor hoelang? T is mij niet zo duidelijk wat de toekomst is met hem, maar dat weet je zelf ook nog niet?

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:00

Wat vervelend voor je - en je paardje!

Ik hoop dat z'n energie snel weer een beetje op peil is! Ach gut

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:15

o, da's niet leuk, sterkte ermee en hou je ons op de hoogte?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:56

Wat een toestand....
Je komt met een pruttelend paard, en zo heeft de DA twee zorgenkindjes Knipoog
Toch positief dat het eerste onderzoek geen dramatische dingen opgeleverd heeft.
Ik hoop dat de uitslagen van het tweede onderzoek ook "meevallen" en dat Iwaldo weer snel op adem komt.
Veel succes / beterschap / sterkte ! Ach gut

FasHi0n

Berichten: 91
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:00

Heel veel sterkte !!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:27

Als je zin hebt volgende week een buitenritje te maken, ik wil graag mee als gezelschap hoor. Knuffel aan Waldo.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:37

jeetje laura. balen zeg dat het niet even zo op te lossen is.
Hopelijk heb je snel de uitslag en blijkt het wat onschuldigs te zijn dat op te lossen is met een drankje of poedertje sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:41

Hopelijk is de uitslag van het onderzoek positief en is er niet veel aan de hand.
Knuffel en veel beterschap voor Iwaldo.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 23:09

Nou, vandaag gelest en het commentaar van mijn instructeur was duidelijk. 'Ik zie er geen toekomst in'. Goed, dat ik een paard met beperkte capaciteiten heb is tot daar aan toe (;) ) maar ik wil wel gewoon een gezond paard waar ik het uiterste uit kan halen. Dit is echt niet leuk meer. Hij kwam van stal puffend als een marathonloper. Na het rijden ging het wat beter, maar mijn humeur ging steeds meer bergafwaarts.

Aanstaande vrijdag privéles laat ik Waldo staan en pak ik de vos (en twee lieve stalgenoten kwamen al aanbieden dat ik hun paarden rijden mag Lovers ) en morgen maar weer bellen met de veearts of er resultaat is. Scheve mond

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:12

Echt balen hoor Laura! Maar ik vind het toppie dat je je zo inzet voor Waldo. Niet dat ik het anders zou doen, maar er zijn veel mensen die allang 'de groeten' hadden gezegd.

Sterkte en ik hoop voor jullie dat het mee valt.

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 19:55

Ik hoop dat je snel weet wat Waldo mankeert gelukkig kon je nog vervoer regelen voor de zaterdag.