Op kamers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Op kamers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 14:13

Heb al even met de zoekfunctie gezocht maar er zijn toch nog een paar dingen waarvan ik graag de verschillende ervaringen en antwoorden van de bokkers zou willen weten. Ben op dit moment druk op zoek naar een eigen kamer.
Zou graag het volgende willen weten: Lachen

- Maar wat zijn jullie ongeveer per maand kwijt aan eten? (en waar haal je dan je boodschappen meestal)
-Hoeveel is jullie huur en wat krijg je daarvoor terug (hoe groot is de kamer, is het inc of exc etc)
- Wat zijn dingen waat je op moet letten als je naar een kamer gaat kijken?

Alvast bedankt Haha!

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:24

Als je hier in dit topic even kijkt, vind je wel het een en ander.

Maar om nog even je vragen hier specifiek te beantwoorden.
Citaat:
- Maar wat zijn jullie ongeveer per maand kwijt aan eten? (en waar haal je dan je boodschappen meestal)

In de maand €40,- in de pot, we doen elke week daar €10,- in daar betalen we brood, beleg, avondeten en wc-papier e.d. van. Drinken en lekkers koop je zelf. Op dit moment geef ik daar €0,0 aan uit, omdat ik net een zadel heb gekocht, en even minder dan niks heb. Normaal rond de €20,- in de maand, maar hier zit ook shampoo en maandverband enzo bij.
Citaat:
-Hoeveel is jullie huur en wat krijg je daarvoor terug (hoe groot is de kamer, is het inc of exc etc)

Ik betaal nu 191,20 in de maand, dit is inclusief €28,- vaste lasten (water, elektra, ozb, telefoon, tv+radio). Mijn kamer is 2,20 bij ongeveer 4 meter schat ik. Gemeenschappelijk gebruik van woonkamer, eetkamer, keuken, gang, wc, badkamer, tuin, redelijk grote garage. We hebben nog internet, maar dat gaat apart van de huur.
Citaat:
- Wat zijn dingen waat je op moet letten als je naar een kamer gaat kijken?

Wat krijg je qua ruimte, hoe is het in een studentenhuis geregeld mbt telefoon, gemeenschappelijk koken enz. Wat wil jij, en wat kunnen ze jou bieden? Zoek rustig rond. Ik houd zelf niet van een hospita, maar dat kan eventueel ook nog, wel is dat relatief duurder en je krijgt er minder. Dit is ook nog een leuke link Lachen

Nog vragen? Stel ze gerust.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 17:15

Ik zit ook in een studentenhuis en betaal 240 inclusief. Heb daarvoor een grote kamer van rond de 18 vierkante meter met eigen balkon, badkamer met wc en douche en een hal met 2 ruime kasten.
Dit is wat aan de hoge kant omdat ik een hoekkamer heb andere kamers in mijn gang zitten rond de 230. En de meeste kamers van klasgenoten rond de 210 tot 225. Maar die hebben dan ook minder voorzieningen of een kleine kamer in een gewoon woonhuis.

Voor het eten ben ik ongeveer 15 euro per 2 dagen kwijt en ik kan soms ook dingen van huis mee nemen dat scheelt ook. We hebben een gezamelijke telefoon van 3 euro per 2 maanden (gebruikskosten)
Verder een gezamelijke huiskamer en keuken waar we soms samen eten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie