Paard struikeld ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Paard struikeld ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 11:57

Mijn 5 jarig dat ik in halve stal heb paardje struikeld erg vaak.En ik heb het over diepe struikels , dat je er bijna af zou vallen... .Wat kan ik hier aandoen of wat kunnen mogelijke oorzaken zijn ? Goed doorrijden helpt niet want in galop struikeld hij zelfs... .


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:00

komt het omdta hij zijn benen niet optilt denk je?

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 12:01

YvonneAa schreef:
komt het omdta hij zijn benen niet optilt denk je?


Ik zou het niet weten , nog niet opgelet eigenlijk .

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:01

Seven struikelt ook wel eens. Bij haar is het een kwestie van aandacht. Als ik veel overgangen rij, regelmatig van hand verander en de hoefslag zo veel mogelijk mijd dan struikelt ze niet, want dan moet ze haar aandacht erbij houden.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:07

Mijn paard struikelde ook heel vaak. Dit was ook een kwestie van aandacht, maar ook liep hij nog te veel op de voorhand (was nog jong en slap). Nu wordt hij steeds sterker en rij ik hem wat meer van achteruit, en nu wordt het steeds minder.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:17

ja klopt tessya had ik met mirage ook, MAAR.........let wel op dat het geen medisch probleem is, laat dat anders eerst uitsluiten voordat je d'r flink gaat rijden !

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 14:00

IngridM schreef:
ja klopt tessya had ik met mirage ook, MAAR.........let wel op dat het geen medisch probleem is, laat dat anders eerst uitsluiten voordat je d'r flink gaat rijden !


Is geen medisch probleem , er komt elke week al iemand voor alternatieve geneeskunde te doen ivm ander probleem en anders had die het al wel gezien denk ik.Maar denk dat het inderdaad uit verveling is , ik zal meer figuren etc. rijden zodat het voor ons beide leuker is.En ik hoord eook juist dat het komt omdat hij zijn voeten niet goed 'opheft' en dit op buitenrit wel doet.Toch bedankt voor de reacties he ! En wat rijden jullie dan om af te wisselen ? Ik ben zo snel uitgekeken op de voltes en van hand veranderen n!

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:21

wij hebben zo'n slechte bak op het moment dat mijn paard dus ook telkens struikeld!!

soms struikelt die wel eens maar dan is het een kwestie van aandacht en zn benen gewoon niet goed optillen dan is het alleen kwestie van benen geven en gelukkig zijn het ook geen struikels dat je over de kop slaat!!

dus ik zou even naar de bak kijken of naar zn hoeven als tie te lang zijn...?

voor de afwisseling springen wij 1 per week, carrrousel ik 1 x per week, rijd ik 1 of 2 x per week buiten de rest dresuren en vrijrijden.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:36

Het kan zijn dat je paard te veel op z'n voorhand loopt, door training kan je dit verbeteren, mijn pony had dat ook, ze is 'n keer zo erg gestruikeld dat haar knieën tot op het botvlies open lagen, nu loopt ze dmv training meer op haar achterhand, ze struikeld nog weleens, maar lang niet erg en dit komt vaak omdat ze niet op let.


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:49

Maar paard struikelde vroeger ook heel erg, ook zakte hij regelmatig door zijn achterhand. Ik ben zelf twee keer met hem gevallen (in de galop, gelukkig goed afgelopen).
Ik ben hem heel erg gaan trainen.... uiteindelijk is dit langzaam over gegaan.

Mijn paard was toen nog heel jong, ik weet niet hoe oud jouw paard is, maar misschien is het ook gewoon een kwestie van kracht en spieren?

Trainen dus! En.... lekker door laten lopen in zijn passen, zorgen dat hij leert zijn benen op te tillen, maar niet te hard laten lopen, dan gaan ze juist struikelen.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:07

Overgangen, slangevoltes, voltes openen sluiten, gebroken lijn, over de middenlijn, door een S van hand veranderen, links/rechts omkeertd etc Haha!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Lienoke
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:40

Zal hard werken worden célineke! Maar ge kunt dat wel!xxx lienoke

**Laat mij maar dromen**

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:04

Mijn paard struikelde ook een paar keer in de week met haar voorbenen, nadat we buigproeven en foto's hadden laten maken bleek ze in 1 voorbeen artrose te hebben....

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:07

Het paard van mijn moeder doet dit als je hem niet hard genoeg vanuit achter laat werken. Of als hij moe wordt.

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:35

Het kan zijn dat hij gewoon niet goed oplet Boos!
Maar het kan ook iets medische zijn. Bijv hoefcontrol. Hierbij kunnen ze ook gaan struikelen en over de kleinste dingentjes en tot vallens toe.

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:37

Of heef inderdaad hoefcontrol.
Mijn paard struikelde ook veel een had hoefcontrol en atrose.

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers