Verwaarloosde dieren doodsoorzaak voor eigenaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Verwaarloosde dieren doodsoorzaak voor eigenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 15:31

Een man uit het Limburgse Tegelen is vanmorgen overleden, vermoedelijk als gevolg van ammoniakvergiftiging. De ammoniak zou zijn geproduceerd door de papegaaien en fretten, die hij zou hebben verwaarloosd.

Toen gealarmeerde brandweermannen rond zeven uur vanochtend de woning aan de Holtmühlestraat betraden, was de man reeds overleden. Er zijn geen sporen van geweld aangetroffen. Het vermoeden bestaat dat hij is overleden door de hevige ammoniakstank in de woning. Die ontstaat door de ontlasting van de verwaarloosde huisdieren.

Omdat de politie alle ramen en deuren van de woning heeft opengezet, zijn de papegaaien in de verre omtrek te horen.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35035

Je suis Charlie.


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:38

Allemachtig Bloos!

Dan moet het met die verwaarlozing wel aardig ver zijn gegaan Verward ?

Wat ik me afvraag: hoezo waren er brandweermannen gealarmeerd?
Die stank zal er al wel lange tijd zijn geweest, en als hij vanochtend pas is overleden (dat staat er) dan is het toch raar dat juist vandaag om 7 uur 's ochtends de brandweer er al staat?

(Wat een aparte nieuwsberichtjes krijgen we vandaag via jou te lezen, Cassidy Knipoog Haha! Haha! )

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 16:02

. Haha!.
Ik werd erop gewezen door een collega op mijn werk. Kom anders nooit op fok!
En dit verhaal heeft vanochtend zelfs het nieuws gehaald, ik hoorde het in de auto al op de radio....

Je suis Charlie.


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:21

Eigenschuld dikke buld zeg ik dan... Aan de ene kant wel gemeen van me om dat te zeggen, maar aan de andere kant, had hij die beesten maar moeten verzorgen.

Wel triest om te horen dat het zo af moet lopen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:39

Dan moet het wel een enorme stronthoop zijn geweest in dat huis. Om een mens te doden heb je nogal wat ammoniak nodig, lijkt mij...

* To Belg, or not to Belg *

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 16:51

Wat zal het daar gestokken hebben zeg! Ben idd benieuwd hoe de brandweer is gewaarschuwd, de buren zullen toch ook wel wat hebben geroken *zoekt smiley die z'n neus dicht knijpt*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:10

Dat die man eerder de pijp is uitgegaan dan zijn papegaaien en fretten Scheve mond En waarom zitten die beesten daar nog? Breng ze naar het asiel of geef ze een spuitje, maar waarom daar laten zitten Verward

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:12

Eigen schuld. wat verschrikkelijk voor die beestjes om in hun eigen stank enzo te zitten. Scheve mond Volgens mij roken de buren die stank en belde toen de brandweer. Verward

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:45

He, Tegelen... daar woon ik, niet eens zo ver van die man vandaan. Heb er nog niets van gemerkt Scheve mond Maar heb wel zo'n vermoeden wie het was. Niet echt 'n normaal figuur, maar dat ie zó slecht voor z'n beesten zorgde

Tsja, toch eigen schuld

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:13

net goed voor die man! moet ie zn beesten maar verzorgen!
hoop da t ze snel een goed tehuis krijgen!

maar als die man er door dood is gegaan, zijn er dan niet ook al beestjes doodgegaan door die lucht?

sommige mensen mogen gewoon geen dieren hebben Boos!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 17:03

Renske20 schreef:
net goed voor die man! moet ie zn beesten maar verzorgen!
hoop da t ze snel een goed tehuis krijgen!

maar als die man er door dood is gegaan, zijn er dan niet ook al beestjes doodgegaan door die lucht?

sommige mensen mogen gewoon geen dieren hebben Boos!


Hoe kan je nou tot zo een conclusie komen; en sommige mensen vinden al dat ik extreme gedachtes heb. Echt vreemde beredenatie hoor. Niemand verdient de dood. Ook niet omdat tie express dan wel per ongeluk de beesten van zijn moeder heeft verwaarloost.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-03 18:59

Hoe weet jij dat het de dieren van zijn moeder waren?
En als het echt zijn dieren niet waren, moet de titel van het artikel niet aangepast worden?
En dan vraag ik me af of er ook wat aan de neus van de man heeft gemankeerd dat hij niet heeft geroken dat het in huis zo stonk.

Natuurlijk weten wij het hele verhaal om dit sterfgeval niet. Maar ergens is er dan toch iets misgegaan dat het zover heeft kunnen komen. Door schuld van de overledene, of andere zorgverlenende instanties...Lips are sealed

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Iris, Afanaisa91, Amazonbot, Angela, brennie85, janneke_S, Kanto, Lau07, lobkewikjem, Paardennamen, petraaken, Schuur_, Sharony, singa, Summerfly en 216 bezoekers