Graag tips voor een goede regendeken!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Graag tips voor een goede regendeken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 23:38

Beste Bokkers,

Ik wil van het weekend een regendeken gaan kopen. Het liefst rond de 80 euro en hij moet echt waterdicht zijn! Niet zo'n pisdeken die bij de eerste de beste bui al begint te lekken Lachen Hebben jullie tips voor merken van die prijs, die ook goed zijn?
Nu heb ik een Global (overgenomen van een meisje op stal) maar ondanks dat die netjes is bewerkt met van dat tentenspul, heeft ie een flinke bui niet overleefd, dus daar heb ik niets aan.
Ik hoop dat jullie een paar tips voor me hebben!


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:43

Voor 80 euro red je dat nieuw vrees ik niet.. Global begint bij 100 euro, die is wel echt goed waterdicht.
Let altijd even op dat er geen rugnaden op zitten.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:28

de beste is een rambo naar mijn mening dan he Haha! maar ja die zul je wel niet vinden voor een 80 euro.
verder heb ik harry's horse regendekens kosten hier zo'n 80 tot 100 euro (heb gehoord dat ze in het westen van nl goedkoper zijn). en ik heb er geen slechte ervaring mee, maar ik weet natuurlijk niet op welke manier jij je paardje buiten hebt staan. bedoel daarmee, dat als het slecht weer is die van mij niet zolang buiten staan hooguit een paar uur. en als die van jou de hele dag ermee buiten staat weet ik niet hoe de harrys zich houdt
suc7 met zoeken en geld uitgeven Pling

Lermy
Berichten: 896
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 04:46

Ik heb zelf voor mijn beide paarden de serie van Global. Daar ben ik ook opgekomen door mijn budget. De ongevoerde begint bij 80 euro en hij is in 3 verschillende diktes verkrijgbaar.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, mijn paarden staan overdag gewoon buiten in de plens regen. Daaronder blijven ze nettjes kurkdroog.
Misschien was die deken die jij hebt overgekocht (te) vaak gewassen?
Door de zeep kunnen ze hun eigenschappen verliezen.
Voor mij zijn deze dekens perfect, ook de pasvorm.
Past in elk geval in je budget!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 05:42

Bucas, echt geweldig en echt waterdicht. als hij errg vies is door het rollen, spuit ik hem weleens af onder de waterslang, terwijl mijn paard hem nog op heeft.
het water komt er echt niet door!
ze zijn wel prijzig, ik heb er 1 met een dunne voering, maar die doe ik bij slecht weer over mijn (veel goedkopere) niet waterdichte winterdeken

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 10:22

Moeilijk moeilijk... Lachen Zoveel merken om uit te kiezen! Ik zie inde Divoza gids
de Pagony Tiger Outdoor Lite (79,95) en de Weather Beeta Outlander Lite (99,95) iemand toevallig ook ervaring met deze dekens? En de Harry's Horse lijkt me trouwens ook wel wat. Lermy; klopt, de Globaldeken was net gewassen, dus misschien dat het daaraan lag.

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:25

Je kunt even bij Fugers kijken die is niet zo duur en je krijgt ook korting geloof ik

...Dreaming with my eye's wide open...

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:36

Ik heb de Pagony Turnoout 300grams was geloof ik 77 euro en ik ben er onwijs tevreden over! Hij zal misschien niet zo lang meegaan als een Rambo of iets maar voor nu doet hij het prima!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 10:38

Chronos schreef:
Je kunt even bij Fugers kijken die is niet zo duur en je krijgt ook korting geloof ik


Lachen Ik was al van plan om daar zaterdag langs te rijden, ik rijd gewoon een rondje ruitersportzaken in 't Gooi en omstreken.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:42

Ik heb de ongevoerde van BR, was 109 euro. Mijn pony heeft hem nu 2 maanden op ofzo en de deken ziet er nog prima uit (hij is wel vies), terwijl hij zijn andere dekens binnen 24 uur sloopt. Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:44

Als je wilt kiezen tussen de pagony en de weatherbeeta...
Kies dan maar de laatste.

Als je een echt goede regendeken wilt, waar je over een jaar of 3 nog steeds plezier van hebt, dan kies je Rhino of Bucas.

Goede goedkope regendekens bestaan niet.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 10:51

Je kunt toch ook kijken of je 2de hands 1 kan vinden van een echt goed merk zoals Rambo of Bucas?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 11:57

Dees schreef:
Als je wilt kiezen tussen de pagony en de weatherbeeta...
Kies dan maar de laatste.

Als je een echt goede regendeken wilt, waar je over een jaar of 3 nog steeds plezier van hebt, dan kies je Rhino of Bucas.

Goede goedkope regendekens bestaan niet.



Op dit moment is daar het budget er even niet voor. Als ik dat wel had, had ik allang een Rhino gekocht. Scheve mond En had ik hier ook niet voor goede vervangers gevraagd.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:07

Gisteren in de bus gekregen, aanbieding van Agradi. Ongevoerde waterdichte deken van HH met korting tussen de 60 en 65 euro i.v.m. verhuizing van bedrijf. Sla je slag zou ik zeggen. Voor tel.nr. zie http://www.agradi.nlen verwijs naar de aanbieding van de folder.

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 12:19

Heb gelijk gebeld, thanks! Ze zei wel dat er een verkeerde prijs bij stond. De dekens komen ong. op 89.95 uit, en ze stuurt me de folder ff op. Toevallig heb ik net al een winkel in Bussum gebeld, en zij raadde me ook de HH aan, ook 89,95. Haar ervaring is dat je minstens 3 seizoenen doet met die deken, dus ik dnek dat die het gaat worden Lachen
Allemaal bedankt voor de reacties!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:31

ik heb de ongevoerde regendeken van harry's horse, bevalt super. Lekt absoluut niet, heeft al vele flinke buien doorstaan. 2 loopsplitten aan de voorkant, ook 2 bilriemen. Bij mijn paard blijft ie perfect liggen. Ik heb hem nu gewoon over zijn winterdeken heen gegooit.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:37

Ik heb nav de reacties hier op Bokt vorig jaar een Harry's Horse gekocht,
want ze zouden zo verbeterd zijn.
Ondertussen is de deken nu anderhalf seizoen oud en heb ik spijt als haren op mijn hoofd, het ding trekt scheef, is loodzwaar, ademt slecht en ligt gewoon niet mooi.

Als je echt beperkt ben komt WeatherB nog het meest in de buurt, als blijft het gezegde 'goedkoop is duurkoop' hier wel van kracht.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:45

Sjuim, als je HH deken niet waterdicht is moet je ermee teruggaan naar de winkelier.

Ik heb inmiddels in veband met rijjassen geinformeerd bij speciaalzaken in Outdoor kleding e.d., en goed waterdicht en GOED ADEMEND gaan absoluut niet samen. Dat is tegengesteld aan elkaar.
Alle stoffen die waterdicht zijn, zijn van binnenuit alleen maar DAMPdoorlatend!!!!!! Dus als je echt transpireert, raak je dat niet kwijt, zelfs niet bij de beste kwaliteit gore-tex!
Laatst bijgewerkt door fabienne op 19-11-03 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:46

Ik ben erg tevreden over mijn ongevoerde rambo-deken, die is absoluut waterdicht. Hiervoor had ik een Bucas, opzich ook geen goedkope deken maar ik heb er wel bijna 10 jaar meegedaan en hij is nooit doorgeregend.
Ik heb voor een ander paard nog wel eens een waterdichte Pagony gekocht, deze kostte geloof ik nog geen 100 gulden. Doorregenen deed hij danwel niet maar het paard was kletsnat van het zweet omdat de deken totaal niet ademde en bovendien was hij na een weekje in het weiland kapot.
Dus inderdaad,uiteindelijk ben je met de wat duurdere dekens echt goedkoper uit!

puntje puntje puntje

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:48

Sjuimpje schreef:
Ik heb nav de reacties hier op Bokt vorig jaar een Harry's Horse gekocht,
want ze zouden zo verbeterd zijn.
Ondertussen is de deken nu anderhalf seizoen oud en heb ik spijt als haren op mijn hoofd, het ding trekt scheef, is loodzwaar, ademt slecht en ligt gewoon niet mooi.

Als je echt beperkt ben komt WeatherB nog het meest in de buurt, als blijft het gezegde 'goedkoop is duurkoop' hier wel van kracht.


Goh wat een verschil met mijn ervaringen. Bij mijn paard is het werkelijk de eerste deken die zo goed blijft liggen. Ze rolt ermee enzo, blijft gewoon goed liggen.
En ook goed waterdicht. Niet zwaar, maar hij is dan ook ongevoerd. Ik zou idd die deken van jou maar terugsturen.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 12:53

Ik gebruik de ongevoerde HH nu voor het 2e seizoen en heb geen klachten. Alleen waar de deken kan opwaaien is het wat vochtig, voor de rest kurkdroog. En er is al menig stevig buitje opgevallen. Ernaast heb ik ook nog de Pagony Tiger lite, ook zo'n goedkoop ding, deze gebruik ik nog te kort om er iets zinnigs over te zeggen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:02

Wat ik nog vergat te vertellen: bij de eerste jaargang van de HH waterdichte ongevoerde dekens zat een blauwe serie die niet goed was. Daarvan had ik er ook een, en Mjet hier op Bokt ook, en deze zijn door de winkelier teruggenomen, deze werden door HH vergoed. Verder heb ik 3 andere waterdichte dekens van HH en die voldoen uitstekend!

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:04

Ik heb een bucas van 193 euro ( was even slikken).
Het is een super deken, in alle weersomstandigheden.
Als het zonnetje schijnt en het dus wat warmer is word het onder de deken zelf niet warmer, als het koud is blijft ze toch lekker warm.
De deken gaat van plus 15 graden tot min 15 graden.
Ik zou zeggen geef wat meer geld uit en je hebt een hele tijd plezier er van. Knipoog

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:05

Ik heb een WB die nu z'n zesde siezoen ingaat. Van 't weekend heeft het de hele dag geregend, paard heeft de hele dag buiten getsaan en was echt harstikke droog onder de deken.....ik zou dus altijd voor de Wb gaan! Voor mij niets anders meer iig.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 14:03

He verdorie, zo kan ik nooit kiezen! Knipoog

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, YandexBot en 46 bezoekers