Hoeveel tijd besteden jullie aan je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 22:07

... dat vroeg ik me af. Ik heb vaak het gevoel dat ik te weinig tijd aan ze besteed. Ik werk 40 uur per week en ben 's avonds 3 uur bezig met mijn paardjes. Vind ik best lang na een hele werkdag... maar als ik het dan omdraai en kijk hoe lang ze op stal staan Frusty


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 22:08

ik ga uit school er naar toe
rijd ik een uurtje
DUs ik ben er ook zoiets van 3 uur
is lang zat hoor!
Party!!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 22:13

Ik kom meestal 3 x per dag.
s'ochtends om te voeren en ze buiten te zetten, s'middags om te voeren en s'avonds om ze te voeren.
En op een bepaald paardje (genaamd Sanor... Schijnheilig *LOL* ) rijd ik dus in eén van die dagdelen...
Druk druk druk heb ik t maar met die vriendjes van me. *LOL* Vork

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 22:30

Ik ga 3 a 4 keer in de week, en dan ben ik minimaal 3 uur van huis.
Heenfietsen, paddock en stal schoonmaken, poetsen, opzadelen, rijden, afverzorgen en weer op stal, zetten, terugfietsen, sneller red ik het bijna niet! Lachen

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 22:38

hoi
ik ga sóchtens even maar la douce om haar in het land te zetten.
dan kom ik in de middag om haar terijden en te poetsen en te mesten[ 3 uur]
dan gaat ze nog even het land op tot net voor het donker ik geef la douce ongeveer 4 uur per dag de tijd groetjes engela en la douce Tong uitsteken Tong uitsteken

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 23:04

Nu staan mijn paardjes dag en nacht buiten. Als het straks natter en kouder wordt en ze op stal gaan, ga ik er in de ochtend heen om ze op het land te zetten. Dan mest ik uit en kom ik aan het einde van de middag weer terug om te poetsen, rijden, voeren. In totaal ben ik dus zeker 3 uur bezig iedere dag. Wel veel maar dat heb ik gewoon nodig.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 23:09

Hi Munji,
Wat bedoel je met "lang op stal staan" Verward ? Staan ze (of staat ´ie) de overige 21 uur in de box?, dat is idd wel lang. 3 Uur met ze bezig zijn /bij ze zijn is naar mijn mening wel voldoende.
Van die 21 uur die "over" blijven zou ik tenminste proberen/er voor zorgen dat ze nog 6-8 uur naar buiten kunnen (in de winter dan, ´s zomers staan ze dan automatisch langer buiten, tenminste... zo is dat bij ons!)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 23:58

Hoi,

Ik ben met Pregini minimaal 3 uur bezig en vaak dus langer. En dan zijn al die uren ook echt naar haar gericht, dus alleen rijden, poetsen, wandelen, grazen, knuffelen, spelen etc. En dan komt er wel eens een dag dat het minder is maar toch zeker 3 uur.

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-01 08:11

Hoi Sterre,

Als wij er niet zijn staan ze inderdaad op stal! Lady staat in een manege, geen weiland in de buurt, maar wel aan het duin en strand Lachen Daida en Munji staan bij iemand op prive terrein met weiland. Dit weiland moeten we wel delen met anderen, dus mijn moeder zet ze 's morgens ook nog buiten... 's middags staan ze gezellig op stal. 's avonds ben ik er...

Maar ik zal denk ik niet de enige zijn, die zijn paarden geen continue weidegang kan bieden... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 10:18

Iedere avond zit ik toch zeker wel van 18.00 tot 21.00 bij mijn paard. In de week-einden is dat vaak langer. Op mijn les dag ben ik langer bezig met mijn paard omdat mijn instructrice niet aan huis les geeft. Sinds kort rij ik af en toe een wedstrijdje en daar gaat ook vreselijk veel tijd in zitten. Gemiddeld denk ik dat ik toch wel een uurtje of 25-30 aan mijn paard besteed.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 10:42

rijden en poetsen...
anderhalf uur, 2 uur.
de rest van de middag gaat naar mijn geitjes.
en hij staat de hele tijd in de wei dus..

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 10:46

Ik kom normaal gesproken 6x in de week en 1 dag rust...waarbij ik meestal 3 a 4 uur bezig ben met hem, maar daarnaast staat hij elke dag ook nog wel 7 uur gemiddeld op het land.
Ik ben er overdag in het algemeen van ong. 10-14
Het begint met dat ik hem 2 appels geef Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 11:21

MM als ik niet ga rijden ben ik er ongeveer 2 tot 2,5 uur en als ik wel ga rijden 3 tot 4 uur en in het weekend meestal langer

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 11:47

Ik ben elke dag van ong. 19 uur tot 22 uur bij mijn paard. Dus per week zo'n 25 uur, want in het weekend ben je er natuurlijk langer. Klinkt eigenlijk best weinig, maar hij staat op een pensionstal, uitmesten en voeren enz. hoef ik niet te doen. (Al zou ik dat best heel erg leuk vinden om te doen, maar ja, hij staat niet bij huis...)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 12:12

Ik heb mijn pony's thuis staan en ik werk ook nog eens vanuit huis. Een betere combinatie kan ik niet bedenken Haha!
Ik zet 's ochtends 2 pony's in de bak, mest uit en ga (even) wat werken. Aan het eind van de ochtend zet ik 2 anderen in de bak en mest de andere stallen uit. Daarna weer (even) wat werken en aan het eind van de middag gaan ze weer op stal.
Verder ben ik overdag bezig met allerlei klusjes in en om de stal. Zoals nu wordt de hele omheining van het weiland vervangen...
Dus ik ben toch wel een uurtje of 4 echt met de paarden + alle andere 4 voeters bezig.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 12:15

ik ga er 6 dagen per week heen (ze staat op een pensionstalling) en t variert van een half uur dat ik er ben tot 4 uur. voor de rest van de tijd staat ze in de wei.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 12:34

he hallo
mijn paard staat 5 min van mij vandaan
ik ga er 7 dagen per week heen
en dan echt lang ook
mijn veulen staat 30 min van me vandaan in opfok en ik ga elke week een keer kijken
maar wat maakt de tijd uit als je het maar naar je zin hebt toch?
groetjes

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 22:39

Ik heb onwijs mazzel dat onze paardjes aan huis staan. Eigenlijk net vergelijken denk ik. Daarnaast verdelen we hier thuis het voeren etc. wat, meerdere paardengekken in huis!
's morgens voert Eelke meestal, dan zet ik of m'n vader ze buiten en geeft wat hooi buiten, einde van de middag doen Eelke en ik allebei 1 stal en dan gaan ze naar binnen, krijgen ze weer hooi. Dan gaan we rijden ( met trailerreis inbegrepen en al het werk eromheen 2 en een half uur), daarna krijgen ze voer. 's Avonds om een uur of elf krijgen ze nog hooi en lucerne. In totaal gaat er toch wel dik vier uur per dag inzitten denk ik.
Voor een wedstrijd moet je vaak een hele dag uittrekken.....voor m'n ouders betekent dat ongeveer elke weekend een dag kwijt.....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-01 10:31

Jeetje, het lijkt wel alsof bijna iedereen zijn paarden in een weiland heeft staan... Ik zou dat ook heeeeel graag willen, maar hier in de buurt heb ik nog niets gevonden...

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 16:02

ik rijd 7 dagen in de week. door de weeks ben ik er meestal 2 -2 1/2 uur maar in het weekend soms wel de halve dag. mijn pony staat in een kudde met 9 andere en ze staan eigenlijk nooit langer als 8 uur op een dag binnen. 's avonds gaan ze naar buiten rond een uur of 8 en de volgende dag gaan ze weer naar binnen als er iemand gaat rijden meestal om een uur of 2. Koe Lachen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 16:19

Hoi Munji,
Bij ons staan ze (zekers ´s winters niet Verdrietig ) ook niet al die tijd in de wei hoor Knipoog , heb je misschien de mogelijkheid dat ze op een paddock komen? Het liefst met z´n tweeen of meer (vanwege de sociale kontakten enzo *gg*) Wel heerlijk dat je zo dicht bij strand en duinen zit *ergjaloerskijkennu* !
Groetjes, Sterre

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 19:59

ik ben ook zo'n 2 tot 3 uur met mn paardje bezig.
In het weekend meestal wat langer ook niet langer als 4 uur ofzo
Paarden zijn het gewoon gewend, en ik heb het geluk dat ie van mij in de zomer halve dagen buiten staat.
Maar s winters staat ie ook gewoon 22 uur binnen niets ergs aan ze zijn het gewend

Greetz Tamaar

*angel*

Berichten: 6
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 21:58

in het weekend ben ik er de hele dag en door de weeks 3 tot 5 uur
en mijn moeder gaat ook nog is 3 keer in de week s'ochtens en ik dan na school Party!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:08

Tja, bij mij hangt het er van af hoeveel tijd ik heb. 's zomers meestal korter omdat hij dan overdag buiten staat, 's winters al snel een uur of 2/3 en in het weekend langer. Ik ga nu nog elke dag heen, maar als ik mijn verzorgster "ingewerkt" heb, dan heb ik 1 of twee dagen vrij.
Mijn pony staat dus ook in vol pension, en in de winter als ht te nat is gaan ze niet naar buiten helaas. Daarom zou ik graag mijn pony bij huis willen hebben, of op een stal waar ze wel buiten komen elke dag. Maar goed. Is hij niet buiten geweest, dan ben ik dus meer tijd kwijt.


horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 12:27

Door de week 2-3 uur, in het weekend langer omdat we dan al 2-3 uur aan het rijden zijn.
Verder hoef ik er niet apart heen om War buiten te zetten, dat wordt gedaan.

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 bezoekers