mijn shet zijn 'kudde'

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

mijn shet zijn 'kudde'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 12:00

heb wel een grappig verhaaltje over mijn super eigenwijze shet Tong uitsteken
Mijn shetje staat op een weitje met 2 drachtige merries, nu doen die de laatste tijd niet meer lief tegen hem
Om 'zijn' weitje zijn nog 2 andere weilanden, waar overdag andere paardjes instaan en nu heeft ie een heel nieuw dagritme bedacht:

als ik 's morgens kom staat ie in de bagger tot z'n knieen voor het hek te drammen en te ijsberen (hij staat snachts buiten en zijn 'kudde' binnen )
Dus ik ga dan eerst voeren, ondertussen wordt ie druk en gaat hinneken enzo, dan gaan de drachtige mutsen naar buiten, hij helemaal blij! Lovers
Maar ja dan is het hap hap naar mijn kleine knuffel Ach gut
Dus dan duikt ie onder het draadje door bij de pony's van een stalgenoot (welshje en andere shet) dan gaat ie een halfuurtje dollen en spelen. Hij is echt de baas over hun (hij is zelf 21, de welsh 2 en de shet Verward )
Als ie is uitgespeelt gaat ie bij Branca en Shira in de wei waar het meeste gras staat Vork
Kom ik eind van de middag staat ie weer voor het hek de weg te blokkeren, want zijn 'kudde', alle paardjes dus op dat stuk (zijn er 9) moeten langs dat hek!!! Clown
Tja en als de hele boel op stal is gaat ie hinnekend sjokkend door de wei om vervolgens de 5 hectare grond te inspecteren op lekkere grasjes.

Nou ja dit was mijn verhaaltje over wat ik elke dag meemaak met mijn gekke shet, het leuke is ook dat zolang nog niet alle paardjes buiten zijn hij heel arrogant voor het hek blijft staan kijken, hij is dan echt beledigd Haha!

Nou goed bedankt voor het lezen en als jullie pony's ook van die rare gewoontes hebben, ik lees het graag OK dan!




Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:02

whahah wat een leuk verhaal !!
jah erg ondeugend zijn ze he !!
Cool erg leuk vind ik dat altijd...als ze maar lol hebben is et toch Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:39

Wahaha, Heel herkenbaar! Ik kan ook zo lachen om die bezitterige acties van mijn shet. *LOL* Eigenlijk vind ik hem ook wel een beetje zielig... Hij denkt namelijk dat hij 'de grote leider van de kudde' is... Maar de andere paarden denken daar toch wel heel anders over en zetten hem regelmatig een plaatsje terug :+

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 00:10

hahaha ja dat zijn echt shetlander acties Tong uitsteken

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 09:25

Echt een shet idd!!
Vreselijk, maar stiekum wel heeeel grappig Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gillian, Googlebot, ikkedus, MairiMacBran, Melzazu, Neon en 6 bezoekers