2x scheren???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

2x scheren???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 13:03

halloootjes,

zijn er mensen die hun paard al een keer hebben geschoren en die dat over een tijdje nog een keer gaan doen??
zou dit kwaad kunnen voor je paard. Ik heb mijn paard een maand gelden ofsow geschoren en hij zit al haast weer in zijn normale vacht. Dus daarom vroeg ik me dat af??? Verward

I love Goofy en Wesley forever and always koessies claudia


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:05

Ik ken iemand die de paarden bij hun op stal al voor de 3e keer moeten scheren. Dat zijn wel paarden die heel veel op concours gaan. Ligt er gewoon aan hoe vroeg je de eerste keer scheert.

goofy

Berichten: 160
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 13:07

ooooh dus het zou geen kwaad kunnen??

I love Goofy en Wesley forever and always koessies claudia

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 13:15

Nee hoor de mijne is al geschoren maar hij moet er binnenkort weer aan geloven. Bij een hoop grote wedstrijd stallen worden de paarden het hele jaar door geschoren...

...Dreaming with my eye's wide open...

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:00

je moet het alleen niet na januari doen, want dan groeit de zomervacht aan.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:03

Ik schoor Kawa ook 2 x
Half oktober en half novermber.

Mij is idd ook geleerd om het in Januari en daarna niet meer te doen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:13

loulou is afgelopen maand ofzo voor de 2e keer geschoren, kan geen kwaad hoor Lachen

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:17

* is dit jaar al 2 keer geschoren. Ze zit nu alweer best dik in dr vacht, dus zal misschien nog wel een keer geschoren worden.
* zijn nog maar 1 keer geschoren. Misschien dat ik * in december nog een keer laat scheren, als ze weer dikker in haar vacht komt te zitten.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 28-03-22 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:40

van de week zei iemand tegen me dat je na half december niet meer mag scheren i.v.m. aanmaak van de zomervacht

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:56

2x scheren kan geen kwaad.
Ik twijfel nog wat ik doe. Mijn pony wordt wat dikker, maar zit nog niet te dik in de vacht. Als ik weer scheer, dan doe ik het in december denk ik.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 09:36

Ik scheer die van mij eigenlijk altijd 1x! Misschien moet het dit jaar wel twee keer maar tot nu toe zit ze nog mooi dun in haar vacht!

..........................................................

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 11:09

Bij Camilla was het nooit nodig om haar 2 x te scheren.. Maar haar vacht begint alweer dik te worden en na het rijden is ze ook hartstikke bezweet. Ik weet nog niet helemaal wat ik ga doen. Het liefst scheer ik haar pas volgend jaar weer omdat zij scheren niet echt euhm.. leuk vindt. Knipoog
Ze droogt gelukkig wel redelijk snel.
Ik weet het dus ook nog niet..

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 12:59

Tol is 4 weken geleden gedaan en afgelopen maandag is er een 3 x zo dik vachtje van af gekomen. Ik ben dus bang dat het in zijn geval wel 3 x wordt.... Boos!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:18

Goh, en ik maar denken dat ik zo ongeveer de enigste was..!
Ik heb Kore iets van anderhalve maand geleden gedaan, maar nu is het bijna weer nodig. Misschien volgende maand ergens, anders kan ik het echt drie keer doen dit jaar en dat zie ik niet zitten!! Afgelopen twee jaar heb ik het ook twee keer moeten doen, maar toen deed ik het pas in januari weer!!! En nu is het pas eind november!
Ze word idd redelijk snel nat, maar ik moet zeggen dat ze de laatste maand ook redelijk hard moet werken (o.a. voorbereiding clinic, en sinds een maandje ook weer flink les, dus ze moet hard werken), en toch ook best snel droogt. Ik vind het alleen geen gezicht, zo`n kleffe nattige vacht na het rijden, het lijkt me voor haar ook niet fijn zo.
Dussss... wie weet!

O ja, vraagje voor de "tweede-keer scheerders", wat voor `n dekens hebben jullie erop liggen? Ik een 350 grams met halve hals, en een onderdek wat bij aankoop 350 grams voor moest stellen, maar waarvan ik denk dat het net 200 haalt, niet meer (Pagony onderdeken)

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 13:43

Dennis is afgelopen jaren ook 2x geschoren. Voor zijn vacht was het niet helemaal nodig, maar wel om een beetje knap op de hengstenkeuring te verschijnen. Ik heb er geen nadelen van ondervonden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fudge en 125 bezoekers