Wat is de beste leeftijd om een veulen te bekijken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 10:31

Ikzelf beoordeel ze graag als ze 2 weken oud zijn, en jullie?

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 11:15

Was er laatst niet iemand die zei dat je alles van een paard het mooiste was bij drie?
Dus drie dagen, drie weken, drie maanden en drie jaar? (Al zit een vijfjarige vaak veel mooier in de spieren)....

Ik weet niet zoveel van veulens. Die van ons was inderdaad bij een week of twee/drie erg leuk om te zien. Een tijd daarna werd het echt een lelijkerd...
Nu was het sowieso niet Mr. Handsome...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:00

Ik ga voor 3 weken met 2 vind ik ze vaak nog wat te hertachtig aan doen Lachen
daarna idd met 3 maanden maar daarna zijn ze een tijd lang vaak niet om aan te zien jaarlingen/naarlingen om te zien *LOL*

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 13:31

er wordt idd meestal gezegd dat je naar je paard moet kijken als ie 3 dagen, 3 maanden en 3 jaar is...dan kun je het beste zien of het een goed paard wordt (als je er kijk op hebt, althans..)
Ik vind het best moeilijk om bij jonge leeftijd te zien of het een goed paard wordt, maar het gaat me steeds beter af...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 18:51

Ik blijf het moeilijk vinden om veulens te beoordelen.
3 dagen, 3 weken, 3 maanden en voor welsh cobs 4 of 5 jaar vind ik de beste leeftijd.
In de tijd daartussen kijk ik er maar niet te veel naar en ga ik er liever ook niet mee naar shows.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 23:24

Bij jonge paarden weet ik zolangzamerhand een beetje waar ik naar moet kijken, maar veulens....

Toen ik laatst mijn veulen ben wezen uitzoeken heb ik haar in het koppel van 4 gezien, en ik vond haar direct al opvallen. Ze bewoog gewoon makkelijker, had meer balans en ging "gewoon beter over de benen" als die anderen. Daarom heb ik haar uitgekozen, maar iemand anders zou het misschien heel anders doen.