*wat te doen aan een extreem dikke piephak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-01 11:44

het is een enterhengst, afgelopen winter is er tweemaal vocht uitgehaald en verbonden, maar dit was niet afdoende. Nu heeft hij de hele zomer op het land gestaan en is de piephak nog veel groter geworden.
Volgens onze da heeft nogmaals vocht eruit halen geen zin; zijn er nog andere oplossingen?
En wie heeft hier ervaring mee?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 11:55

Ik kende een paard met precies zo'n hak. Niets aan doen, dat kan in een verloop van een paar jaar helemaal wegtrekken zonder dat het ook maar een klein spoortje achterlaat. Het dier is nog maar zo jong, je moet je er echt niet druk over maken. gewoon zo laten.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 13:17

Zie ook http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 53&forum=3 .

Ik heb begrepen dat een paard er geen last van hoeft te hebben. Erg mooi is het vaak niet en het enige wat je eraan kunt doen is laten leegzuigen of hopen dat het ooit wegtrekt. Leeg laten zuigen heb je dus al gedaan en het is teruggekomen. Misschien is het dan vrij hardnekkig. Maar zoals Desiree al zegt, hij is jong dus misschien trekt het in de loop der tijd nog bij. Andere behandelmethoden weet ik helaas niet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 20:56

Op de keuring moet je het als een schoonheidsfoutje zien. Insmeren met zachte groene zeep wil ook wel helpen op de lange duur.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 08:52

Tja, eigenlijk niets. Als smeermiddeltjes niets helpen zou je er nog aan kunnen opereren, dan halen ze de slijmbeurs weg die dus gevuld is met vocht en dan kan hij dus ook niet meer dik worden maar ja of het goed is weet ik niet, die slijnmbeurs zit er niet voor niets he.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 18:48

Canvassperitus erop.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 09:33

Ik denk dat Mytens bedoelt: Kampferspiritus Haha!


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 09:36

hahah sorry ik was gister in de weer met mijn kapotte canvas deken Haha! confused. Schijnheilig

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 15:53

Je kunt het leeg laten zuigen ja, maar het vocht zal toch weer terugkomen. Als het verdwijnt, verdwijnt het voorgoed uit zichzelf.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brittneyx, esther_ess, Huni, KiraTiento, Niniane, Patriesje, Punz, Varenka en 16 bezoekers