ikzelf scheef?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

ikzelf scheef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 23:22

vandaag reed ik een paard wat ik al een tijd lang niet meer gereden heb. ik rijd haar altijd met een klein spoortje (1.5cm)
nu merkte ik vandaag dat ik haar met rechts wel goed kon raken met de spoor als dat nodig was, maar met links wou het me niet goed lukken. ik moest mijn onderbeen een stuk naar achteren doen wilde ik haar iets raken.
ik heb hier wel eens eerder last van gehad, maar nooit zo erg. kan het ermee te maken hebben dat ik een lichte vorm van heupdysplasie heb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 11:10

Het kan inderdaad zijn dat je zelf wat scheef boven je paard zit. Probeer er eens op te letten. of vraag je instructeur eens op te letten op jouw houding.

Over je lichamelijke problemen kan ik niets zeggen, daarvoor kun je beter een arts opzoeken...

Andere optie.. Langer spoortje aan de andere kant Haha! Tong uitsteken

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:37

probeer in de spiegels te kijken of je recht zit.

succes ermee OK dan!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:51

mss span je je meer langs die kant. (onbewust)

baad het niet dan schaadt het niet:

zonder stijgbeugels, benen lang laten hangen, ontspannen, mooi rechtop zitten.

loop eens over de middenlijn van a naar c en vraag op x om naar m te gaan.

dat lukt je dus.
vraag ook eens naar h te gaan.

probeer daarbij op te letten: span ik me, trek ik m'n hak of zelfs m'n knie op, hoe zit het met je gewicht op beide zitbeenknobbels, zijn m'n schouders soepel, kijk ik mooi voor me,.....

mss dat je dan al iets merkt en als je je daarvan bewust bent kan je eraan werken.

of laat je benen lang hangen.
hef je been op (niet de knie optrekken!) , leg het naar achter en schuif terug naar voor tot het op z'n goede plaats ligt. (beide benen)