Iets leuk doen met veulen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Iets leuk doen met veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 20:49

Weet iemand nog iets leuks te doen met een veulen?
Ze is nou al wat ouder dus ze kan al wel aan de hand meestappen.

. . . . . .


Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:56

Misschien leuk om over een paar (wat hogere) bakjes te stappen of er een soort doolhofje van maken en er tussendoor lopen. Zo leert hij jouw ook meer te vertrouwen.

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 20:59

jah dat kan leuk zijn jah!!!!

. . . . . .

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:04

misschien het allerleukst om haar met leeftijdsgenootjes te laten spelen....

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 21:05

dat heeft ze ook hoor. Ik vind ook twee veulens zijn beter dan twee.

. . . . . .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:06

Met haar weidegneootjes heeft ze afleiding genoeg

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:06

gijsenkim schreef:
misschien het allerleukst om haar met leeftijdsgenootjes te laten spelen....


Ik had deze opmerking verwacht toen ik het topic opende....
Gedeeltelijk met je eens, maar ik denk dat ze haar veulen echt niet 24/7 gaat afbeulen (hoop ik dan). Af en toe een kwartier bezig zijn met je paardje kan echt geen kwaad. Lachen

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:09

Anouar15 schreef:
Misschien leuk om over een paar (wat hogere) bakjes te stappen.



Dat beestje lekker in de wei zetten met leeftijdgenootjes, dan heeft ie afleiding genoeg.

- Offline -


Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 21:14

Nee ik was ook niet van plan om een uur met haar dingn te doen (daar heb ik niet eens tijd voor)
Ik wou haar gewoon af en toe eens iets leuk met haar doen .
Iets leren ofzo.

. . . . . .

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:18

nee joh, ze kan haar hele leven nog dingen leren. Het enige wat ze weten moet is meelopen, voetjes geven en heel misschien vaststaan. Als je dan toch persee dingen met haar wil doen dan kan je het beste aanraak dingen doen... .kom aan haar oren enzo. Maar verder is het belangrijk dat kids, kids kunnen zijn en die moeten niet teveel dingen moeten kunnen. Jij hoeft ook nog geen ingewikkelde wiskunde sommen te maken, daar mag je ook nog een paar jaar mee wachten

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 21:26

Oke heel erg bedankt voor de tips!!!!!!!!!!

. . . . . .

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:59

Ik vind het het heerlijkst om in de wei te zitten en te kijken. Dat vind ik het leukste. Ik heb nu een pony-veulen samen met twee paardeveulens in de wei staan en ik geniet daarvan. Hoe ze samen eten, donderjagen en elkaar achter na zitten. Ik heb zelf de behoefte niet om er wat mee te doen.
Beetje knuffelen en af en toe een rondje aan de hand door de wei, that's it!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:19

gijsenkim schreef:
nee joh, ze kan haar hele leven nog dingen leren. Het enige wat ze weten moet is meelopen, voetjes geven en heel misschien vaststaan. Als je dan toch persee dingen met haar wil doen dan kan je het beste aanraak dingen doen... .kom aan haar oren enzo. Maar verder is het belangrijk dat kids, kids kunnen zijn en die moeten niet teveel dingen moeten kunnen. Jij hoeft ook nog geen ingewikkelde wiskunde sommen te maken, daar mag je ook nog een paar jaar mee wachten


Scheve mond

Extensions voor paarden!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:01

Erg veel inhoud geef jij je berichten niet, hé?

- Offline -

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:08

MOHGirl"]
[quote="gijsenkim schreef:
nee joh, ze kan haar hele leven nog dingen leren. Het enige wat ze weten moet is meelopen, voetjes geven en heel misschien vaststaan. Als je dan toch persee dingen met haar wil doen dan kan je het beste aanraak dingen doen... .kom aan haar oren enzo. Maar verder is het belangrijk dat kids, kids kunnen zijn en die moeten niet teveel dingen moeten kunnen. Jij hoeft ook nog geen ingewikkelde wiskunde sommen te maken, daar mag je ook nog een paar jaar mee wachten


Scheve mond
[/quote]

Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:11

Precies wat gijsenkim zegt. Een beetje de standaard dingetjes en verder niks. Af en toe misschien een kort wandelingetje en kennis laten maken met "enge" dingen.

Tancreda4

Berichten: 23959
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:19

gijsenkim schreef:
nee joh, ze kan haar hele leven nog dingen leren. Het enige wat ze weten moet is meelopen, voetjes geven en heel misschien vaststaan. Als je dan toch persee dingen met haar wil doen dan kan je het beste aanraak dingen doen... .kom aan haar oren enzo. Maar verder is het belangrijk dat kids, kids kunnen zijn en die moeten niet teveel dingen moeten kunnen. Jij hoeft ook nog geen ingewikkelde wiskunde sommen te maken, daar mag je ook nog een paar jaar mee wachten


OK dan!

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:33

Ik rij sinds kort bij een man die ook 3 veulens heeft en het voornaamste wat ik doe is zorgen dat ik ze overal mag aanraken. Eentje is zo leuk die loopt me continu achterna en als ik ga rennen rent hij enthousiast mee. Ik zorg er wel voor dat op het moment dat ik stil sta hij ook stil staat en niet over me heen dendert. Maak me even heel groot en breed, dan staat hij direct stil en dan maak ik me weer iets kleiner en mag hij naar me toe komen Lachen

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:08

ik verzorg zelf ook een ''veulentje'' van 1.5 jaar oud. ze staat op de wei samen met een dikke luie tinker van 6 jaar oud. ze vermaakt zich heel erg ook al staat ze er dus niet met leeftijdsgenootjes. ik heb haar al geleerd braaf mee te lopen en ook heb ik al een paar keer met haar (en de tinker natuurlijk) in het bos gewandeld. ook zijn we al bezig haar zo'n beetje te leren longeren. ze begrijpt het allemaal en vind het ook heel leuk. ze laat duidelijk merken waneer ze het genoeg vind en dan houden we ook op. ik begrijp dat jullie het hier zeker niet mee eens zullen zijn maar een paard naar de opfok doen is ook niet alles.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:00

Joyckuh schreef:
ik verzorg zelf ook een ''veulentje'' van 1.5 jaar oud.... ook zijn we al bezig haar zo'n beetje te leren longeren.


Longeren is natuurlijk uit den boze bij een paardje van die leeftijd! Longeren is erg belastend, omdat ze continu op een cirkel moeten lopen. Zo'n onvolgroeid lichaam is daar nog helemaal niet tegen bestand.

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:32

ze loopt vierkantjes.... en ze rent zoiezo al heel veel rondejs in volle galop door de wei heen dus ik zie het probleem niet zo. daarbij hoeft ze nu nog maar 1 rondje te lopen en zal dus niet belastent zijn.

Miessie

Berichten: 45
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:08

1 rondje is geen probleem, maar meer mag je echt nog niet met een paardje (tot 2.5 jaar) doen, want daar krijg je later problemen mee! Ze hebben veel energie nodig om te ontwikkelen en te groeien, alles wat je extra doet werkt uiteindelijk alleen maar tegen je.

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:59

juist!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:59

Zo af en toe een stukje aan de hand mee wandelen, vastzetten en poetsen, voeten geven en hoeven uitkrabben, voor de lol er eens een deken opgooien (eventjes, gewoon om te leren) Een keer benen afspuiten. Een kwartiertje per week kunnen ze best wel luisteren hoor. Voor de rest lekker paard laten zijn met vriendjes. Eigenlijk leer ik veulens al heel jong 'grote paarden' dingen. Heb je later alleen maar gemak van. Gewoon dingen op stal die voor oudere paarden vanzelfsprekend moeten zijn. Heb het zelf wel eens gepresteerd om een jaarling compleet aan te kleden incl. bandages en een deken. Foto gemaakt en weer uitgekleed en lekker de wei weer in. Hetzelfde paard ook wel eens voor een foto opgezadeld en aangekleed als springpaard inc. peesbeschermers en springschoenen. Gewoon voor de lol... Gevolg: paard kijkt nu nergens meer van op of om en was ook heel makkelijk zadelmak te maken. Hij kende immers al heel veel alleen de mens op zijn rug was nieuw.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:10

Ik heb mijn veulen geleerd om vast te staan, aan de hand kunnen lopen, stil staan met poetsen, hoeven uitkrabben en ik ging weleens (eerder: zelden) met haar naar buiten, waar ze dan gras mocht eten en ondertussen aan de auto's en tractors kon wennen. Daarna is ze lekker de opfok ingegaan! Ze staat daar prima, mag lekker kindje zijn. Ze mag daarna nog lang genoeg werken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, NinaZ en 8 bezoekers