Op de trailer....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Op de trailer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 18:27

Hoi,
Ik was woensdag bij de ponyclub, en daar gaan we altijd met de trailer heen. Wij doen meestal niet de winterdekens op op de trailer, maar de zweetdekens of de zomerdekens. Nou zei iemand daar van stal dat je beter met winterdekens op de trailer kan zetten omdat ze het anders te koud krijgen Verward .... Nou wilde ik graag van jullie weten hoe jullie dat doen... Ik denk namelijk dat het veel te warm wordt op de trailer en daarom doen wij wat dunnere dekens op tijdens transport...
Wat doen jullie?
Groetjes Sanne


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:29

Volgens sommige mensen zijn paarden echt zielige watjes. Een gezond paard heeft het *lang* niet zo snel koud als een mens. Tenzij het guur koud is of regent hoeft Rowan in ieder geval geen deken op in de trailer, en als hij na de les warm is gaat er een zweetdeken op. Dat geneuzel met stapels dekens op die knollen is grotendeels onzin volgens mij.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:34

MyBonfire schreef:
Hoi,
Ik was woensdag bij de ponyclub, en daar gaan we altijd met de trailer heen. Wij doen meestal niet de winterdekens op op de trailer, maar de zweetdekens of de zomerdekens. Nou zei iemand daar van stal dat je beter met winterdekens op de trailer kan zetten omdat ze het anders te koud krijgen Verward .... Nou wilde ik graag van jullie weten hoe jullie dat doen... Ik denk namelijk dat het veel te warm wordt op de trailer en daarom doen wij wat dunnere dekens op tijdens transport...
Wat doen jullie?
Groetjes Sanne


Ik doe altijd mijn winterdeken(die hij op stal enz ook omheeft) de heen weg op. en terug mijn zweetdeken. En als het erg koud is doe ik mijn winterdeken er over heen.

Maar Soms doe ik de heen weg ook wel gewoon mijn zweet deken op hoor.

Met dit weer is het echt niet te koud!

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-03 18:40

oke, ik gaan dan altijd zo twijfelen als iemand dat zegt, als het echt koud is heb ik meestal ook mijn warme deken op de heen- en mijn zweetdeken op de terugweg.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:54

MyBonfire schreef:
oke, ik gaan dan altijd zo twijfelen als iemand dat zegt, als het echt koud is heb ik meestal ook mijn warme deken op de heen- en mijn zweetdeken op de terugweg.


ja is prima zo hoor..
Je pony is toch niet geschoren?

De temp. in een trailer loopt hoog op

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 18:58

Chantal schreef:
Ik doe altijd mijn winterdeken(die hij op stal enz ook omheeft) de heen weg op. en terug mijn zweetdeken. En als het erg koud is doe ik mijn winterdeken er over heen.


Zo doe ik dat dus ook Lachen

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

verootjoo
Berichten: 35617
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:49

ik doe altijd een zomerdeken op in de trailer. Met een winterdeken op, komt mijn pony altijd super bezweet de trailer af.

[o]

Nouvel

Berichten: 28538
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 20:52

Mijn paard zweet snel in de trailer, vooral na het werk. Dus ik zet haar nooit in de trailer met haar staldeken.
Als het warm is staat ze er zonder deken in, of met een hele dunne deken. Met kouder weer heeft ze 1 of 2 zweetdekens op (wol/fleece). Dat is wel lekker warm, maar laat wel vocht door.

samantha_oud

Berichten: 173
Geregistreerd: 13-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:57

nou ligt er aan hoe je pony is in de trailer
als hij rustig is kan het niet kwaat
maar als hij tekeer gaat in de trailerdoe het dan maar
niet dan heb je als je aan komt een hele erge bezweten pony

nou veel plezier
groetjes samantha

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:20

ik heb de laatse twee keer met conoru,een keer gewoon heen en terug de zweetdeken op.
en de laatse keer de gewoone staldeken opgelaten.

als het straks echt dan super koud word,tegen het vriespunt en ik moet op concour doe ik dus de zweetdeken onder mijn winterdeken.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:52

Op de heen weg doe ik altijd mijn deken op die hij op stal ook altijd op heeft op stal en op de terug weg ligt het eraan of hij heeft gezweet!! Als hij nog best wel zweet mijn dikke zweetdeken op en anders gewoon de normale winterdeken!

Live,LOve,'ndLaugh

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:19

ja margon dat klopt idd,op de heenweg doe ik ook geen zweetdeken eronder,alleen op de terug weg.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 14:58

Ik heb altijd gewoon mijn normale deken, dus geen zweetdeken. Na de les wil hij nooit de trailer in. Staat dan hele tijd te miepen en krijgt het dan koud.

ingvdh

Berichten: 6360
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:25

Ik heb altijd een zweetdeken op, omdat het een kleine ruimte is staat hij vaak te stomen in de trailer en een zweetdeken is dan beter geschikt dan de winterdeken. Ik probeer de tijd dat hij op de trailer staat zoveel mogelijk te beperken, als hij er uren op moet staan zou ik misschien wel van deken wisselen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 18:49

Heen, heeft ze haar winterdeken (die ze dus ook op stal op heeft) om. Terug haar zweetdeken.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:07

Op de heenweg altijd z'n winterdeken. Ed is ook heel rustig, en zweet toch niet op de trailer.
Op de terugweg meestal twee zweetdekens over elkaar, omdat ie dan vaak nog wat nazweet.

Onze trailer is absoluut niet benauwd, en dat vind ik heel belangrijk van een trailer. Ook is ie niet tochtig (raampjes dicht!), maar wel goed geventileerd.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:49

Ik denk dat het ook trailer afhankelijk is of een extra deken nodig is.
Wij hadden een 1½ paardstrailer die snel te warm werd ook in de winter dus hier geen extra dekens.
De 2 paardstrailer die wij hebben is een koud ding.
Buiten is het koud en binnen zie je van het paard de ademenwolken (camera bewaking) In deze trailer ben ik dus sneller om een wollen deken onder het dek te leggen.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.


Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:42

Als onze paarden op de trailer staan is het altijd ontzettend warm binnen! No way dat zij het ooit koud krijgen in dat ding Knipoog Alleen na de les, als ze echt hebben gezweet, leg ik er een dun fleecedekentje op... puur om het zweet op te vangen, want koud zullen ze het niet krijgen Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, Gigi1978, Jet, nick_en_ik, Niwla en 11 bezoekers